پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/18 06:45
کد خبر: 7674

تشریح آخرین وضعیت ۱۱ پرونده باشگاه پرسپولیس در فیفا

​مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آخرین وضعیت ۱۱ پرونده این باشگاه در فیفا را تشریح کرد.

رصد ورزشی نوشت: حسین قدوسی در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: دو‌ جلسه چند ساعته کمیته ویژه حقوقی ‌باشگاه پرسپولیس با حضور مدیرعامل باشگاه جمعه شب و شنبه شب تشکیل شد که در جریان آن، ضمن مطالعه آرای صادره در پرونده‌های بین‌المللی، درباره تنظیم لوایح و دیگر اقدام‌های حقوقی تصمیم‌گیری شد.

مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: جمعه شب کمیته ویژه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی باشگاه پرسپولیس با حضور محمدحسن انصاری‌فرد، مهدی خواجه‌وند، وکیل، باختر، امیرعلی حسینی و بنده تشکیل جلسه داد. این جلسه پنج شش ساعته تا ساعت 23 به طول انجامید‌. شنبه شب نیز جلسه دیگری در امتداد جلسه اخیر برگزار شد. در هفته گذشته نیز جلساتی برگزار شد و بخش حقوقی و بین‌الملل باشگاه مدام در حال بررسی شکایات و اقدامات لازم هستند و روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارند. آقای انصاری‌فرد هم‌ با توجه به اهمیت موضوع در اغلب جلسات حضور دارد و موارد به هیئت مدیره نیز گزارش می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حین برگزاری جلسه شنبه شب شکایت آقایان برانکو ایوانکوویچ و پانادیچ که از سوی فیفا صادر و ایمیل شده بود دریافت و ترجمه و بررسی اجمالی شد و درباره پرونده‌های گابریل کالدرون و فرناندو گابریل، نیلسون، ماریو بودیمیر و سرتن چوک نیز مباحثی مطرح و مقرر شد مکاتباتی هم با استوکس و نماینده‌اش انجام شود.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با تشریح آخرین وضعیت پرونده‌ها گفت: محور اصلی جلسه جمعه شب بررسی موارد قابل طرح در لایحه دفاعیه پرونده کالدرون و همکاران ایشان بود. به همین منظور از ساعت 16:30 روز شنبه نیز جلسه‌ای دیگر تشکیل شد تا در نهایت لایحه باشگاه به سرعت به فیفا ارسال شود. آقای کالدرون پس از فسخ یکطرفه در اول ژانویه تا دو هفته بعد و چهار روز قبل از نقل‌وانتقالات با باشگاه مذاکراتی از طریق تماس یا ارسال پیشنهادات از طریق واتساپ ‌به مدیربرنامه‌های ایرانی خود داشته و اکنون مبالغی را مطالبه کرده است. باشگاه نیز قطعاً دفاعیات و مستندات خود را به فیفا ارسال می‌کند. هنوز در پرونده ایشان و دستیارانش رأیی از سوی فیفا صادر نشده و فقط شکایت وی و دو دستیارش وصول شده است.

مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین تصریح کرد: باشگاه با اقدام‌ آقایان‌ خواجه‌وند و حسینی در مهلت‌ قانونی و چند‌ روز قبل در مورد پرونده بودیمیر توضیحات و مشروح کامل رأی (گراند) را از فیفا درخواست کرده و پس از مطالعه مشروح رأی برای درخواست تجدیدنظرخواهی اقدام خواهد شد.

وی افزود: در پرونده گابریل هم مقرر شد که مطالبه 23 هزار دلاری ایشان پرداخت شود و مدیر امور بین‌الملل باشگاه در این باره با بازیکن برزیلی سابق سرخپوشان در ارتباط است. گابریل که علاقه‌مندی خود به پرسپولیس را همواره نشان داده به آقای حسینی گفته است نمی‌دانم وکیلم مصالحه صورت گرفته در دبی با فرجه زمانی 45 روزه برای پرداخت بدهی 23 هزار دلاری را به فیفا ارسال کرده است یا خیر، اما با توجه به حکم فیفا با همین مبلغ و سود پنج درصدی تأکید کرده است که دست به اقدامی نمی‌زند که منجر به بروز مشکل برای باشگاه شود. او همچنین ابراز امیدواری کرده است باشگاه نیز این بدهی را زودتر تسویه کند، چرا که قبلاً با نادیده گرفتن رأی فیفا اقدام به مصالحه و دریافت قسطی مطالباتش کرده، اما هنوز با وی تسویه حساب نشده است.

قدوسی درباره حکم‌ صادره در پرونده برانکو گفت: رأی صادره از سوی فیفا در ارتباط با آقایان ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ مطالعه شد و تنظیم لایحه دفاعیه باشگاه بعد از ارسال لایحه دفاعیه پرونده آقای کالدرون در دستور کار وکلا و بخش حقوقی باشگاه قرار خواهد گرفت. آقای برانکو یک میلیون و 720 هزار یورو مطالبه کرده است که فیفا با توضیحات و دفاعیه باشگاه رأی یک میلیون و 55 هزار یورویی صادر کرده است و فرصت تجدیدنظرخواهی رأی پس از دریافت مشروح رأی همچون پرونده بودیمیر وجود دارد. فیفا هنوز رأی پرونده شکایت آقایان زلاتکو ایوانکوویچ و مارکو را صادر نکرده، اما چون‌ این پرونده‌ها همزمان‌ در فیفا طرح و بررسی شده قطعاً همین روزها رأی شکایت این‌ دو مربی هم صادر و به باشگاه ابلاغ خواهد شد.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره پرونده نیلسون و چوک هم یادآور شد: آقای چوک 10 هزار دلار طلب دارد و به همین خاطر با فیفا مکاتبه داشته و رأی هم صادر شده است که باید پرداخت شود. جزئیات بیشتر رأی برای آگاهی هواداران و رسانه‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد. برای نیلسون هم مدت‌ها قبل فیفا رأی داده بود و چون ایشان مثل گابریل با باشگاه پس از رأی فیفا مصالحه کرده است مجدداً برای وصول مطالبات حدود یک میلیارد تومانی خود با فیفا مکاتبه کرده، اما رأی هنوز صادر نشده است.

مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: باشگاه 11 پرونده و شاکی در فیفا دارد که شامل شکایت برانکو و دستیارانش (پانادیچ، زلاتکو و مارکو)، کالدرون‌و دستیارانش (خواگین و‌ والنسیا)، نیلسون، بودیمیر،گابریل و چوک‌ دستیار سابق آقای برانکو‌‌ست و با توجه به تعدد پرونده‌ها و لزوم بررسی همه جانبه و سرعت دادن در تنظیم لوایح در موعد مقرر با تصمیم و جمع‌بندی آقایان انصاری‌فرد و خواجه‌وند از نظرات آقایان وکیل و باختر که تجربیاتی در حقوق بین‌‌الملل و‌ ورزش دارند در جلسات بهره خواهیم برد و آقای دکتر عبدالصمد ابراهیمی هم مشاوره‌هایی خواهد داد‌. علاوه بر این آقای خواجه‌وند نظرات برخی وکلای دیگر مسلط به حقوق ورزش را دریافت و در جلسات با مدیرعامل و‌ مشاوران حقوقی باشگاه مطرح خواهد کرد تا پس از جمع‌بندی نهایی لوایح تنظیم و ارسال شود.

 

منبع: تسنیم

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27p9n2