سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/17 16:03
کد خبر: 6260

بازگشت پرسپولیس با هنر یحیی

دو شوت از دو بازیکن تعویضی در دقایق آخر، اجازه نداد گل‌محمدی اولین باختش در دربی تهران را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از نود: آمارهای دربی امروز تهران، تقریبا برابر و تا حد کمی به نفع پرسپولیس است. موضوعی که به جلو بودن استقلال در دقایق زیادی از بازی مربوط می‌شود. استقلالی‌ها دو بار در این مسابقه جلو افتادند و هر دو بار، پیروزی را از دست دادند. بار دوم این اتفاق، در آخرین دقایق بازی افتاد و اجازه نداد فاصله آن‌ها با پرسپولیس در جدول رده بندی کمتر شود. روند بردهای پیاپی مجیدی روی نیمکت استقلال هم متوقف شد. موضوعی که شاید، بخشی از آن به تفاوت تعویض‌های دو مربی و البته، داشته‌های‌شان روی نیمکت مربوط باشد.

 

یحیی گل‌محمدی بلافاصله بعد از گل دوم استقلال، دو تعویض همزمان انجام داد. محمد انصاری که نمایش ضعیفی در این مسابقه داشت را در کنار کامیابی‌نیا، مقصر گل دوم استقلال بیرون کشید و نادری و رسن را به جای آن‌ها وارد زمین کرد. تعویض‌های او، ریسک بالایی داشتند. نادری از انصاری خصوصیات تهاجمی‌تری دارد و رسن به عنوان هافبک تهاجمی هم به جای یک هافبک دفاعی، یعنی کامیابی‌نیا وارد زمین شد. یحیی در دقایق پایانی، استوکسی که شرایط بدنی آماده‌ای ندارد را هم به جای اوساگونا که نیمه دوم بدی داشت به زمین فرستاد. تقریبا همه تعویض‌های او، نمایش موفقی داشتند.

 

انصاری 57 دقیقه‌ای که در زمین بود، زیاد توپ لو داد و حسابی پرسپولیس را به دردسر انداخت. بر اساس آمار متریکا، فقط 66.7 درصد پاس‌های انصاری به مقصد رسیدند و بقیه نصیب استقلالی‌ها شدند. با وجود اینکه پرسپولیس در زمان ورود نادری با ریسک بالاتری بازی می‌کرد، پاس‌های نادری دقیقا 20 درصد از انصاری دقیق‌تر بودند و 86.7 درصدشان به بازیکنان خودی رسیدند. گل پرسپولیس هم، روی همکاری دو تعویض هجومی آن‌ها به دست آمد. بشار رسن یک پاس کلیدی به استوکس داد، استوکس بعد از گرفتن توپ اولین شوت داخل چارچوبش را برای پرسپولیس زد و بعضی از مهار حسینی، نوبت رسن بود تا اولین شوتش را مستقیم وارد دروازه استقلال کند. اوساگونا دقایق حضورش در زمین، هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نزده بود.

البته پرسپولیسی‌ها بخشی از بازگشت‌شان را هم مدیون تعویض مجیدی هستند. سرمربی استقلال که دست بسته‌ای روی نیمکت داشت، فقط یک تعویض کرد و آن هم جانشینی رضاوند به جای قائدی بود. قائدی دقایقی که در زمین بود، با سرعت و فرارهایش حسابی خط دفاع پرسپولیس را آزار داد. یک گل ساخت، سه شوت زد که یکی از آن‌ها را بیرانوند به سختی مهار کرد و با توجه به خروج کامیابی‌نیا از زمین،‌ می‌توانست ضد حملات خطرناکی برای استقلال بسازد. از زمان ورود رضاوند، پرسپولیسی‌ها با تمام قوا به دروازه استقلال فشار آوردند و مطهری، دیگر موقعیتی به دست نیاورد. رضاوند تمام دقایق حضورش در بازی فقط 5 بار توپ را لمس کرد و تنها دو پاس درست داد. هیچ عملکرد هجومی و دفاعی هم نداشت.

نمی‌توان پیش بینی کرد اگر تعویض‌های یحیی نبود یا مجیدی قائدی را بیرون نمی‌کشید، چه نتیجه‌ای در این مسابقه به دست می‌آمد. با این حال چیزی که مشخص شده، این است که پرسپولیس به لطف تعویضی‌های گل‌محمدی و فشار دقایق پایانی روی دروازه استقلال، توانست از یک باخت تلخ و البته تاثیرگذار در سرنوشت قهرمانی نجات پیدا کند. شاید در آینده، مجیدی دربی باز زیاد حسرت از دست رفتن پیروزی در اولین دربی به عنوان سرمربی را بخورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lpee3