پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/09/14 15:46
کد خبر: 2316

بالاخره پرسپولیس کالدرون را دیدیم

مهمترین برد فصل پرسپولیس در اصفهان در شرایطی به دست آمد که بخشی از اعتبار آن باید به سرمربی آرژانتینی سرخ‌ها داد که با ترکیبی تهاجمی اما منطقی وارد میدان شده بود.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از ورزش سه: پرسپولیس بعد از گلی که محمد نوری در فولادشهر برابر ذوب آهن به ثمر رسانده بود، طی 9 سال اخیر همواره با تقسیم امتیازات و یا شکست این استادیوم را ترک کرده بود. کالدرون نیز با اشاره به همین موضوع در نشست خبری ادعای دیگری مطرح کرده بود تا همه منتظر نمایش تیمش برابر علیرضا منصوریان باشد.

پیش از بازی؛ اقتدار برای پایان جنجال

شاید برای پرسپولیس پرمهره در خط هجومی ، خط خوردن دو هافبک مدعی حضور در ترکیب پیش از این بازی بد تمام نشده باشد. جایی که سیامک نعمتی و امید عالیشاه که طی هفته‌های اخیر نیمکت نشین بودند وفرصت‌های کوتاهی در جریان بازی به دست می‌آوردند بعد از دست به یقه شدن در تمرین، با استراحت و غیبت در لیست بازی طبق ادعای کالدرون مواجه شدند و تیم را همراهی نکردند. موضوعی که باعث شد تا در لیست تیم، سرمربی آرژانتینی بتواند تصمیمات به دور از احساس در جریان بازی اتخاذ کند.

شروع بازی؛ ترکیب منطقی

یکی از انتقاداتی که کالدرون طی هفته‌های اخیر می‌شد به تغییرات ادامه دار ترکیب تیمش مربوط می‌شود. او اما در این بازی با کمترین تغییر و تصمیماتی منطقی تیمش را به میدان فرستاد. بوژیدار رادوشوویچ جانشین علیرضا بیرانوند خسته از سفر طولانی به هنگ کنگ شد و البته توانست به خوبی در موقعیت‌های حریف دروازه را نجات دهد. خط دفاعی نیز بعد از مدت‌ها بدون تغییر ماند و ترکیبی که هفته گذشته کلین شیت کرده بود بار دیگر فرصت تکرار آن را به دست آورد. حضور بشار رسن در خط میانی به جای نادری یکی دیگر از تصمیماتی بود که تیم را در موقعیت برتر نسبت به حریف قرار داده بود و این هافبک عراقی تاثیری فوق العاده خود را در ترکیب به نمایش گذاشت. دو تصمیم (عدم تغییرات پیاپی در خط دفاعی و بازی دادن به بشار) که باعث شد پرسپولیس بتواند از همان ابتدا با هماهنگی و هارمونی مناسبی علیه ذوب آهن به دنبال برتری باشد.

جریان بازی؛ حریص برای گل‌های بیشتر

یکی از ادعاهای گابریل کالدرون در زمان شروع کار در ایران و پرسپولیس مربوط به بازی تهاجمی این تیم بود. او هرچند طی بازی‌های قبلی هم مدعی بود تیمش نمایش درخشانی دارد و فرصت‌های ایده آلی شکل می‌دهد اما مطمئنا فارغ از نتیجه، می‌توان بهترین عملکرد تهاجمی تیمش را در این بازی دانست. تیم او حتی بعد از دستیابی به گل نیز برای رسیدن به گل‌های بیشتر حریص نشان می‌داد. نمایش تهاجمی پرسپولیس به جز سه گلی که برای این تیم به همراه داشت، فرصت‌های ایده‌آلی نیز توسط علیپور، وحید امیری، بشار رسن نیز از دست داد تا اینبار بتوان حق را کاملا به کالدرون داد. تیم او واقعا در بازی خارج از خانه برابر ذوب آهن جسورانه بازی کرد و به دنبال حفظ تک گل خود نبود.

پایان بازی؛ بهترین تصمیم در تعویض

شاید اینجا هم بتوان به غیبت دو چهره مدعی حضور در ترکیب برای تغییر دیدگاه کالدرون در تعویض اشاره کرد. کالدرون که در دیدارهای قبلی با تغییر یکی از مدافعان تیمش باعث می‌شد تا تمرکز این پست کاهش یابد و آنها گل‌های عجیبی نیز دریافت کرده بودند، اینبار به خط میانی و تهاجمی برای تعویض متمرکز شد. وحید امیری، مهدی ترابی و احمد نوراللهی سه بازیکنی بودند که از ترکیب خارج شدند و نادری در خط میانی جانشین امیری شد و کامیابی نیا و کنعانی زادگان نیز خط میانی این تیم را قدرتمندتر کرده و به دنبال این بودند تا مانع از حرکات تهاجمی حریف شوند و به خواسته کالدرون نیز رسیدند.

پرسپولیس به قلم کالدرون

از بازگرداندن دو ستاره تیم تا اتخاذ تصمیمات منطقی تا صحبت‌های مثبت درباره بازیکنان قبل و بعد از بازی، همه این ها چیزهایی بود که کمتر در دوره کالدرون اتفاق افتاده بود. اما حالا شاید رویه تازه در انتظار مدافع عنوان قهرمانی باشد؛ تیمی که در صورت پیروزی در بازی عقب افتاده هم امتیاز استقلال اوج گرفته و صدرنشین خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p6ra3