پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/09/06 04:08
آنالیز فنی:
کد خبر: 1958

برد پرسپولیس با گلزن تکراری!

پرسپولیس در یک بازی حساس و نفس گیر موفق شد صنعت نفت آبادان را شکست بدهد و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برسد.

به گززارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از ورزش سه: سرخپوشان بعد از پایان تعطیلات لیگ ،شکست تلخی را هفته گذشته در مقابل نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی داشتند تا کمی از صدر جدول فاصله بگیرند . به همین سبب در جام حذفی به دنبال جبران آن شکست تلخ بودند . نزدیک به یک ساعت پس از شروع بازی شوت تماشایی ترابی ، سرخ ها را به گل رساند و باعث شد تا شاگردان کالدرون حلقه شادی را تشکیل دهند و با این گل زیبا به جمع هشت تیم برتر جام حذفی راه یابند.

 

تغییرات دوباره در ترکیب

سرخپوشان بازی را با آرایش 2-4-4 خطی آغاز کردند. بیرانوند مرد شماره یک پرسپولیس، خلیل زاده و حسینی نیز دو مدافع میانی تیم کالدرون بودند. انصاری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست، قرار گرفتند. در خط میانی؛ ربیع‌خواه و نوراللهی به عنوان دو هافبک تدافعی، ترابی و نادری نیز به عنوان دو هافبک راست و چپ خط میانی حضور داشتند. در خط حمله هم عبدی و امیری قرار گرفتند. آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود، شاگردان کالدرون همچنان تحت تاثیر شکست هفته گذشته خود بودند و به همین سبب نمایش ضعیفی در نیمه نخست داشتند .زرد پوشان نفت با استفاده از هافبک‌های جنگنده و سرعتی خود به خوبی توانستند عناصر هجومی پرسپولیس را در نیمه نخست کنترل کنند و اجازه خودنمایی به بازیکنان تکنیکی حریف را ندهند. شاگردان اسکوچیچ با استفاده از ضد حملات حتی موقعیت‌هایی را بر روی دروازه سرخپوشان خلق کردند و تیرک دروازه این تیم را نیز به لرزه در آوردند . اما نمایش درخشان بیرانوند در درون دروازه مانع از گلزنی تیم میهمان شد . در نیمه دوم اما با اضافه شدن احمدزاده و روند صعودی عملکرد ترابی موقعیت‌های بیشتری را برروی دروازه تیم آبادانی شاهد بودیم. این در حالی رقم خورد که خط هافبک زرد پوشان نفت نسبت به نیمه اول افت فاحشی به خصوص از نظر پرسینگ از خود نشان داده بودند . که در نهایت شاگردان کالدرون با ضربه زیبا و فنی ترابی از پشت محوطه جریمه موفق به گلزنی شدند . بعد از گل، صنعت نفت میل هجومی بیشتری گرفت اما شاگردان کالدرون با دفاع و کنترل میدان خوب خود اجازه بازگشت به تیم رقیب را ندادند.

 

سردرگمی مقابل میهمان برزیلی!

تیم میهمان بازی را بهتر شروع کرد و با فرارهای مهدی مومنی چند خطر نصفه و نیمه را روی دروازه ایجاد کرد. نخستین موقعیت جدی بازی را آبادانی‌ها در دقیقه ۱۰ بازی ایجاد کردند که ضربه سر آل‌کثیر روی کرنر ارسالی از سمت چپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.پس از این موقعیت پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت و سعی کرد و با پاسکاری‌های متوالی و تغییر مداوم جناح بازی راهی را به سوی دروازه صنعت نفت پیدا کند. در دقیقه ۲۰ پاس بیرون پا و زیبای ترابی، عبدی را در موقعیت تک به تک قرار داد که تعلل این بازیکن باعث از بین رفتن این فرصت شد.بازی دوباره به دست شاگردان اسکوچیچ افتاد. در دقیقه ۲۳ فرار آل‌کثیر از پشت انصاری و سر توپ زیبای او، فرصت مناسبی را برای این بازیکن به وجود آورد که ضربه او با واکنش بیرانوند به تیر دروازه برخورد کرد و به کرنر رفت. پس از آن برزیلی‌های آبادان باز هم فرصت گلزنی داشتند که قریشی این فرصت را از دست داد.در ادامه تلاش دو تیم فایده نداشت و حتی فرصت تک به تک محمد نادری در دقیقه ۴۳ توسط سالاری دفع شد تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

 

شلیک بی نقص و صعود...

بر خلاف نیمه نخست، پرسپولیس با به بازی آوردن احمدزاده به جای نادری در بین دو نیمه، بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و بارها توسط احمدزاده و انصاری حملاتی را روی دروازه مهمان انجام داد. حملات دامنه‌دار پرسپولیس نهایتا جواب داد و ترابی توانست با شوتی دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه سالاری را باز کند.پس از گل پرسپولیس، نوبت صنعت نفت آبادان بود که روی دروازه بیرانوند حاضر شود و با استفاده از ضربات شروع مجدد، دروازه میزبان را تهدید کند. در دقیقه ۶۱ و روی پرتاب بلند اوت دستی، آل‌کثیر فرصت داشت که گل تساوی را به ثمر برساند که باز هم بیرانوند او را ناکام گذاشت.در حالی که صنعت نفت آبادان در حال برنامه‌ریزی برای موج حمله بودی، پرسپولیس روی ضد حمله فرصت رسیدن به گل دوم خودش را داشت. پاس زیبای ترابی، علیپور را با سالاری در موقعیت تک به تک قرار داد که ضربه چیپ علیپور با واکنش استثنایی سالاری به بیرون رفت. پس از این پرسپولیس باز هم فشار خود را حفظ کرد و در دقیقه ۶۹ با کار تیمی و زیبای ترابی و علیپور، این باز گلزن پرسپولیس بود که با سالاری تک به تک شد اما باز هم این دروازه‌بان صنعت نفت آبادان بود که با درخشش خود مهاجمان پرسپولیس را ناکام گذاشت. در ادامه صنعت نفت آبادان فرصت داشت که روی یک کرنر در دقیقه ۷۲ به گل برسد که ضربه سر قریشی به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.در نهایت پرسپولیس با تک گل ترابی موفق شد از سد مهمانش بگذرد و به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی صعود کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jmjz4