سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/25 04:31
مهدی ترابی
کد خبر: 16736

گل مهدی ترابی نامزد کسب بهترین گل هفته | فیلم

گل مهدی ترابی مقابل استقلال دوشنبه در میان نامزدهای برترین گل‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا2021 قرار گرفت.

به گزارش رصد ورزشی: با پایان یافتن مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گل های برتر این مرحله از مسابقات اعلام شد و بر این اساس گل مهدی ترابی ستاره پرسپولیس در دیدار این تیم مقابل استقلال تاجیکستان به عنوان نامزد گل برتر معرفی شد.

ترابی این گل پیروزی بخش را در دقیقه 90 وارد تیم تاجیکستانی کرد تا پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و 4 تیم برتر منطقه غرب صعود کند.

*اسامی زنندگان 5 گل برتر به شرح زیر است:

1- بافاتمی گومیس (الهلال در دیدار با استقلال)

2- یاکوب سویرژوک (ناگویا گرامپوس در دیدار با دائجو)

3- مهدی ترابی (پرسپولیس در دیدار با استقلال تاجیکستان)

4- وینست ابوبکار (النصر در دیدار با تراکتور)

5- تراسیل دانگدا (پتوم یونایتد به چونبوک موتورز)

تیم پرسپولیس هفتمین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را در حالی برگزار کرد که 4 بازیکن از این تیم در تمام بازیها به میدان رفته‌اند: عیسی آل کثیر، وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه. این در حالی است که شهریار مغانلو و محمدحسین کنعانی زادگان به همراه احسان پهلوان نیز فرصت دستیابی به این رکورد را داشتند اما غیبت در بازی آخر، فرصت دستیابی به این آمار را از آنها سلب کرد.

نکته جالب اینکه در فهرست پرسپولیس تنها 4 بازیکن بیشتر از 500 دقیقه در زمین حضور یافتند: حامد لک، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی ترابی و وحید امیری. امیری در سه منطقه مختلف یعنی دفاع کناری، هافبک کناری و مهاجم سایه به میدان رفت.

در مجموع 23 بازیکن برای پرسپولیس در آسیا بازی کرده‌اند. این در شرایطی است که حامد پاکدل و رضا اسدی جزو خریدهای جدید پرسپولیس هستند و اگر یحیی از دیگر بازیکنان جدیدش هم استفاده کند، تعداد بازیکنان استفاده شده در لیگ قهرمانان 2021 به 28 نفر خواهد رسید.

* در خط دروازه حامد لک 540 دقیقه به میدان رفته و تنها در یک بازی غایب بوده است. در این بین تیمهای الریان، گوای هند و الوحده توانستند دروازه لک را باز کنند. او در دیدار مقابل گوآ نیمکت نشین بود و در غیابش بوژیدار رادوشویچ موفق به کلین شیت شد.

* در خط دفاعی، کنعانی باوجود جدایی و غیبت در یک بازی همچنان رکورددار است. او پیش از این تنها 18 دقیقه از بازیهای پرسپولیس را از دست داد و اگر راهی الاهلی نمی‌شد، حالا به رکورد 600 دقیقه بازی می‌‌رسید. در رتبه دوم، سیامک نعمتی حضور دارد که در پست دفاع راست عملکرد درخشانی داشته و در مقابل استقلال هم موفق نشان داد. پس از نعمتی نام سیدجلال حسینی دیده می‌شود که در صورت صعود پرسپولیس به نیمه نهایی، میتواند مدافع سابق سرخپوشان را پشت سر بگذارد.

* اگرچه احمد نوراللهی در لیگ برتر بیشترین دقایق حضور را داشته اما در آسیا وضعیتش چندان مطلوب نیست و تنها 268 دقیقه بازی را به خود اختصاص داده است. در بین بازیکنان خط میانی مهدی ترابی با 566 دقیقه بازی صدرنشین است و پس از او به صورت مشترک احسان پهلوان و امید عالیشاه در جایگاه دوم هستند. پهلوان پیش از این در تمام بازیهای پرسپولیس بازی کرده بود اما این بار روی نیمکت نشست.

* در بین بازیکنان خط حمله، وحید امیری 533 دقیقه بازی انجام داده که البته باید توجه کرد بیش از نصف آن را در پست دفاع چپ سپری کرد. آل کثیر با 379 دقیقه دوم است و شهریار مغانلو در جایگاه سوم قرار دارد. عبدی در آسیا تنها 143 دقیقه بازی کرده و برای پیشی گرفتن از مغانلو باید تیمش را تا فینال بالا ببرد و در ترکیب قرمزها بازی کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5o58