پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/22 07:44
کد خبر: 14593

چه تیمی حریف پرسپولیس می‌شود؟

دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق فردا برگزار خواهد شد.

با دیدارهای برگزار شده در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در منطقه شرق در نهایت دو تیم فوتبال اولسان هیوندای کره‌جنوبی و ویسل کوبه ژاپن به نیمه‌نهایی این مسابقات صعود کردند تا مشخص شود حریف شاگردان یحیی گل‌محمدی در فینال نیز یکی از همین ۲ تیم خواهد بود.

 

نگاهی داشته‌ایم به شرایط این دو تیم.

اولسان هیوندای؛ تیم بدون باخت

اولسان هیوندای به عنوان نایب قهرمان کی لیگ کلاسیک ۲۰۱۹ کره‌جنوبی راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ شد. آنها پیش از این نیز ۷ دوره در مسابقات لیگ قهرمانان حضور داشته‌اند و برای هشتمین بار این اتفاق را تجربه می‌کنند. این تیم در گروه F با سه تیم اف سی توکیو، شانگهای شنهوا و پرث گلوری همگروه بود و در نهایت با ۵ برد، یک تساوی، ۱۶ امتیاز، ۱۴ گل زده و ۵ گل خورده به عنوان صدرنشین این گروه راهی مرحله یک هشتم شد.

در مرحله یک هشتم، این تیم کره‌ای با ملبورن ویکتوری استرالیا رو به رو شد و با نتیجه قاطع سه بر صفر از سد حریف خود گذشت. آنها در یک چهارم نهایی به مصاف تیم بیجینگ گوان چین، صدرنشین گروه E رقابت‌ها رفتند و با نتیجه ۲ بر صفر حریف چینی را شکست دادند تا راهی نیمه‌نهایی شوند. کسب ۷ برد و یک تساوی و همچنین ۱۹ گل زده و ۵ گل خورده نشان می‌دهد که تیم کره‌ای، قابلیت فینالیست شدن را دارد.

در تیم اولسان هیوندای، یون بیت گارام، یونسن و نگائو هرکدام با ۴ گل زده، بهترین گلزنان این تیم هستند و در مجموع ۱۲ گل از ۱۹ گل تیم‌شان را به ثمر رسانده‌اند.

ویسل کوبه؛ ۴ برد و دو باخت یاران اینیستا

ویسل کوبه به عنوان قهرمان جام امپراتور ۲۰۱۹ ژاپن راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ شد؛ آنها برای نخستین بار حضور در این مسابقات را تجربه می‌کنند و با این حساب صعود به نیمه‌نهایی اتفاقی اعجاب انگیز برای این تیم محسوب می‌شود‌. ویسل کوبه در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در گروه G قرارداشت؛ آنها با کسب ۲ برد، ۲ باخت، ۶ امتیاز، ۴ گل زده و ۵ گل خورده در ۴ بازی مرحله گروهی، راهی یک هشتم شدند. ویسل کوبه ژاپن در یک هشتم نهایی تیم شانگهای SIPG چین را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و به یک چهارم رسید.

در مرحله بعدی یاران اینیستا به مصاف همگروه خود در دور مقدماتی سوون سامسونگ کره جنوبی رفتند؛ گرچه در دقیقه ۴۱ تیم کره ای ۱۰ نفره شد اما در نهایت این بازی با تساوی ۱-۱ دو تیم در وقت‌های اضافی به ضربات پنالتی کشیده شد تا تیم ویسل کوبه با برتری ۶-۷ بر حریف کره‌ای در ضربات پنالتی به نیمه‌نهایی برسد. آنها در مجموع و تا مرحله نیمه نهایی در ۶ بازی به مصاف رقبا رفتند که حاصل آن ۴ برد، ۲ باخت، ۷ گل زده و ۶ گل خورده بوده است.

شانس کدام تیم بیشتر است؟

در مجموع با توجه به آمار و ارقام ثبت شده و روی کاغذ به نظر می‌رسد که تیم اولسان هیوندای کره‌جنوبی شانس بیشتری برای صعود به فینال داشته باشد گرچه ویسل کوبه هم تیم هماهنگی است که عناصر خلاقی دارد و از خارجی‌های تاثیرگذاری هم بهره می‌برد.

تیم حریف پرسپولیس هم محروم خواهد داشت؟

در حالی که پرسپولیس باید در غیاب عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان در فینال حاضر شود می‌توان امید داشت که تیم صعود کننده از شرق آسیا به فینال حریف نیز محرومانی داشته باشد. در اولسان هیوندای ۴ بازیکن و در ویسل کوبه ۳ بازیکن تک اخطاره هستند  و در صورت دریافت کارت زرد در نیمه‌نهایی و صعود به فینال در دیدار مقابل پرسپولیس غایب خواهند بود.

 

 

منبع: 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqqgq