سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/17 14:09
کد خبر: 12918

پیراهن سیدجلال به شجاع رسید

​اولین نمایش تیم ملی تحت هدایت دراگان اسکوچیچ با برتری مقابل ازبکستان و نکته جالب دیگری همراه بود؛ سیمای جدید تیم ملی با شماره پیراهن‌ها تغییر‌ یافته.

تیم ملی بعد از مدت‌ها دوری از میادین و اینبار تحت هدایت دراگان اسکوچیچ مقابل رقیب آسیایی قرار گرفت و توانست در شرایطی که نسبت به آخرین نمایش خود، ستاره‌های زیادی همچون علیرضا بیرانوند، اشکان دژآگه، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، وریا غفوری، رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش و ... را در لیست خود نمی‌دید، برابر حریف به برتری دست یابد.

زوج خط هجومی تیم ملی اینبار هم موفق ظاهر شدند و در نهایت برتری ایران با گل‌های سردار آزمون و مهدی طارمی رقم خورد. در این بین اما تغییرات شماره پیراهن بین بازیکنان نیز جالب توجه بود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پیام نیازمند درون دروازه با شماره ۲۲ به میدان رفت که پیش از این در اردوهای تیم ملی بر تن داشت البته اینبار به صورت فیکس به میدان رفت. با این حال شماره یک تیم ملی در غیبت بیرانوند نصیب رشید مظاهری شد که فرصت حضور در بازی را به دست نیاورد.

در خط دفاع مهرداد محمدی (۵) و محمد حسین کنعانی زادگان (۱۳) با همان شماره‌ پیراهن‌های سابق خود به میدان رفتند. شجاع خلیل زاده اما بعد از چند سال دوری از تیم ملی با شماره ۴ در قلب دفاعی حاضر شد. پیراهنی که طی سالیان اخیر بر تن سیدجلال حسینی بود و بعد از آن هم روزبه چشمی در جام جهانی و سیاوش یزدانی در آخرین دیدار تیم ملی بر تن کرده بود.

صادق محرمی نیز در سمت راست دفاعی با پیراهن شماره ۲ به میدان رفت. پیراهنی خاطره انگیز برای فوتبالدوستان ایرانی که البته در آخرین بازی تیم ملی در اختیار مرتضی منصوری و پیش از آن هم وریا غفوری بود.

در خط میانی احمد نوراللهی از غیبت سعید عزت اللهی بهره برد و با شماره ۶ به میدان رفت تا بعد از سال‌ها از شماره ۸ خود دل بکند. شماره هشتی که در این بازی و در غیاب مرتضی پورعلی گنجی به سیامک نعمتی رسیده بود تا مدافع راست پرسپولیس در اولین تجربه ملی‌اش با شماره‌ای خاص وارد زمین شود.

مهدی طارمی نیز با غیبت امید ابراهیمی شماره ۹ محبوب خود را بر تن کرد و شماره ۱۷ جادویی‌اش را به علی قلی زاده سپرد. احسان حاج صفی (۳)، سردار آزمون (۲۰) و وحید امیری (۱۱) نیز با همان شماره‌های چند سال اخیر خود در تیم ملی بار دیگر به میدان رفتند.

نکته جالب دیگر البته برای سامان قدوس اتفاق افتاد و او شماره هفت که طی چند سال اخیر به طور مداوم در اختیار مسعود شجاعی کاپیتان اول تیم ملی بود را به خود اختصاص داد و دقایقی برای تیم ملی به میدان رفت. شجاعی در این اردو همانند اشکان دژآگه از سوی دراگان اسکوچیچ دعوت نشد. عدم دعوت از دژآگه هم باعث شد تا شماره ۲۱ این بازیکن در اختیار امید نورافکن قرار گیرد و این بازیکن نیز دقایقی فرصت نمایش در این بازی با پیراهنی که طی چند سال اخیر عادت دیدن آن بر تن اشکان دژآگه را داشتیم را داشته باشد.

کا‌وه رضایی هم بعد از درخشش در بلژیک در بازگشت به تیم ملی وارث شماره ۱۰ شد. شماره پیراهنی که طی سالیان اخیر بر تن کریم انصاریفرد، زننده تک گل ایران در جام جهانی گذشته بود.

علی کریمی (۱۴)، مجید حسینی (۱۹) از دیگر بازیکنانی بودند که نسبت به دیدارهای قبلی شماره پیراهن‌شان تغییری نداشت. نجاریان اما با شماره ۱۵ که در آخرین بازی در اختیار محمد نادری بود روی نیمکت حضور یافت. ساسان انصاری نیز با شماره ۱۶ که خاطرات شیرینی از دوران رضا قوچان‌نژاد برای تیم ملی به جا مانده روی نیمکت ایران در این بازی نشست، شماره‌ای که در بازی قبلی در اختیار محمد محبی قرار داشت.

شماره ۱۸ علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی برایتون که در این اردو حاضر نیست نیز در اختیار عارف غلامی مدافع جوان استقلال قرار گرفته بود. در نهایت نیز مهدی قایدی اولین تجربه حضور در تیم ملی را با شماره ۲۳ پشت سر گذاشت. شماره ۱۰ استقلال که فصل فوق العاده ای را با آبی ها پشت سر گذاشته، شماره‌ای که آخرین بازیکنی که در تیم ملی بر تن کرده بود رامین رضاییان بود.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2r6wz2