پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/15 05:38
کد خبر: 12838

آخرین تلاش‌های رقبای پرسپولیس

ساعت مانده به شروع بازی پرسپولیس و النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا خبر رسید که عیسی آل‌کثیر بهترین مهاجم پرسپولیس و یکی از عوامل اصلی رسیدن تیم به نیمه نهایی با محرومیت ۶ ماهه مواجه شده است.

3 ساعت مانده به شروع بازی پرسپولیس و النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا خبر رسید که عیسی آل‌کثیر بهترین مهاجم پرسپولیس و یکی از عوامل اصلی رسیدن تیم به نیمه نهایی با محرومیت ۶ ماهه مواجه شده است. دلیلش شادی پس از گل او مقابل پاختاکور بود. این محرومیت ابعاد گوناگونی داشت که یکی از وجهه‌هایش خیلی زود پررنگ‌تر از بقیه شد.

 

در فاصله بین بازی پاختاکور و پرسپولیس پیج‌های هواداری منتسب به باشگاه استقلال با مخاطبان میلیونی از هواداران خواسته بودند که با کامنت گذاشتن در پیج ای‌اف‌سی و گوشزد کردن نژادپرستانه بودن شادی پس از گل عیسی آل‌کثیر او را محروم کنند. گرچه به نظر می‌رسد حتی اگر آنها هم این کار را نمی‌کردند، تیم عربستانی چنین فرصتی را برای ضربه زدن به رقیبش در فینال از دست نمی‌داد ولی کار برخی هواداران استقلال همانند یک حرکت نمادین و فارغ از نتایجش با واکنش بسیار تند پرسپولیسی‌ها و حتی بعضا برخی افراد غیرفوتبالی مواجه شد.

 

البته این تنها تلاش هواداران استقلال برای ضربه زدن به تیم رقیب نبود و آنها با کامنت‌گذاری ده‌ها هزار نفره در پست‌های ای‌اف‌سی و باشگاه النصر چنین القا کردند که پرسپولیس با بازیکنان غیرقانونی در مسابقات حاضر شده است. هواداران استقلال معتقدند، پرسپولیس بابت بسته شدن پنجره نقل ‌و انتقالاتی‌اش با شکایت برانکو نمی‌توانسته قرارداد جدید با بازیکنان جدید امضا کند و فدراسیون فوتبال به شکلی غیرقانونی قرارداد خریدهای تازه پرسپولیس را ثبت کرده است. در سمت مقابل مدیران حقوقی پرسپولیس تاکید دارند که آنها همه قراردادهای‌شان را تا ۱۵ شهریور به ثبت رسانده بودند و پنجره نقل‌ و انتقالاتی تیم از ۲۲ شهریور بسته شده است.

 

به هر حال خبررسانی هواداران استقلال درنهایت موجب شد، تیم النصر در پایان بازی با پرسپولیس رسما بابت همین مساله به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کند و از آنجایی که مسائل حقوقی در فوتبال ایران همیشه ناگفته‌هایی دارد که ممکن است بعدا رو شود و باتوجه به اتفاقی که برای آل‌کثیر رخ داد و نفوذ تیم‌های عربستانی در ای‌اف‌سی حالا هواداران پرسپولیس ته دل‌شان کمی استرس دارند که مبادا اتفاق عجیبی برای تیم‌شان رخ بدهد.

 

در این بین آنها شدیدترین حملات را علیه اردوگاه هواداران رقیب سازماندهی می‌کنند و آنها را «خائن» و «وطن‌فروش» می‌نامند. حال فارغ از اینکه اطلاق چنین لفظ‌هایی در بستر بازی‌های باشگاهی محلی از اعراب ندارد و بیشتر ناظر به عصبانیت است نه منطق، باید دید آیا باشگاه عربستانی می‌تواند مشکلی برای پرسپولیس درست کند یا خیر. برخی کارشناسان حقوقی مستقل خارج از باشگاه پرسپولیس اعلام کردند اگر طبق آنچه باشگاه گفته همه قراردادهای بازیکنان جدید تا پیش از تاریخ ۲۲ شهریور ثبت شده باشد پرسپولیس هیچ مشکلی ندارد و جای نگرانی نیست.گفته می‌شود،کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت اعتراض النصری‌ها از فیفا استعلام کرده و امروز(سه‌شنبه) رای نهایی در این مورد صادر می‌شود.

 

منبع: اعتماد

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nvxv2