پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/13 08:22
کد خبر: 11912

پرسپولیس مو دید و علیپور پیچش مو!

از زمان مدیریت ایرج عرب در پرسپولیس تلاش‌ها برای تمدید قرارداد با علی علیپور آغاز شد تا این بازیکن که یک روز در تیم راه‌آهن توپ می‌زد و به‌واسطه حمید استیلی پای به باشگاه بزرگ پرسپولیس گذاشت، در زمره نفراتی قرار بگیرد که سرخ‌ها برای درآمدزایی روی او حساب باز کنند.

از زمان مدیریت ایرج عرب در پرسپولیس تلاش‌ها برای تمدید قرارداد با علی علیپور آغاز شد تا این بازیکن که یک روز در تیم راه‌آهن توپ می‌زد و به‌واسطه حمید استیلی پای به باشگاه بزرگ پرسپولیس گذاشت، در زمره نفراتی قرار بگیرد که سرخ‌ها برای درآمدزایی روی او حساب باز کنند.اما اصرارهای باشگاه برای تمدید قرارداد این بازیکن راه به جایی نبرد و مهاجم سرخ‌ها راضی نشد تا سال‌های حضورش در پرسپولیس را بیشتر کند. از همان روزها این شائبه ایجاد شد این بازیکن که رویای اروپا را در سر می‌پروراند، می‌خواهد در پایان قراردادش با پرسپولیس، بدون اینکه مزاحمتی برایش ایجاد شود برای آینده‌اش تصمیم بگیرد و جدای از اینکه در این شرایط می‌تواند به‌صورت مستقل تصمیم بگیرد از لحاظ مالی هم شرایط بهتری را تجربه کند.

حالا با پایان لیگ نوزدهم همان اتفاقی افتاد که خیلی‌ها آن را پیش‌بینی می‌کردند و این بازیکن که شرایطی مثل امروز را پیش‌بینی می‌کرد، حالا در مذاکراتش با سرخ‌ها دست بالا را دارد.

آقای گل به دلار پول می‌خواهد!

وضعیت نابسامان ارز در کشور کار را به‌جایی رسانده که حتی بازیکنان معمولی لیگ برتر حاضرند در لیگ‌هایی سطح پایینی مثل هند به میدان بروند اما دستمزدشان را به‌صورت دلار دریافت کنند و البته افرادی که موارد مالی برایشان در اولویت است تصمیم چندان غیرمنطقی هم نمی‌گیرند چراکه حتی اگر یک بازیکن قراردادی 200 هزار دلاری با تیمی منعقد کند بدون دردسر مبلغی در حدود 5 میلیارد برای یک فصل دریافت کرده است و قطعا این مبالغ در لیگ برتر به این سادگی‌ها به بازیکنی پرداخت نمی‌شود.

حالا علی علیپور هم که ظاهرا چند پیشنهاد از کشور پرتغال و کشورهای حوزه خلیج‌فارس در دست دارد با یک محاسبه ساده متوجه شده که اختلاف مالی پرسپولیس با تیم‌های خواهانش خیلی زیاد است و سود را در کوچ از فوتبال ایران دیده است.

البته این بازیکن وقتی با اصرار سرخ‌ها برای ماندن مواجه شده به آنها مبلغی را برای یک فصل پیشنهاد کرده که ظاهرا این مبلغ در تبدیل دلار به ریال به‌دست آمده است. طبق شنیده‌ها علیپور از پرسپولیسی‌ها برای تمدید مبلغی حدود 10 میلیارد تومان خواسته که اگر به دلار تبدیل شود مبلغی در حدود 400 تا 500 هزار دلار می‌شود! این موضوع در شرایطی رخ داده که قرارداد فصل گذشته علیپور با پرسپولیس یک میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

اختلاف پرسپولیس و علیپور زیاد است

شاید یکی از سخت‌ترین کارهایی که مدیران پرسپولیس در روزهای نقل و انتقالاتی باشگاه در پیش دارند تمدید قرارداد با علی علیپور باشد. با توجه به اینکه پیشنهاد این بازیکن بسیار هنگفت بوده، مدیران پرسپولیس خیلی زود با رقم درخواستی مهاجم تیم‌شان مخالفت کردند و این مخالفت باعث شده که آقای گل پرسپولیس تا دیروز از دسترس خارج شده و پاسخی به تماس مدیران باشگاه ندهد. هرچند درنهایت وی عصر دیروز به باشگاه رفت تا مذاکره کند.

ظاهرا پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد دو ساله این بازیکن مبلغی در حدود 6 میلیارد تومان درنظر گرفته‌اند که همین موضوع باعث شده اختلاف میان طرفین خیلی زیاد باشد و امیدها برای اینکه این بازیکن را فصل بعد هم با پیراهن سرخ ببینیم کمتر از همیشه باشد.

مدیران سرخ از این می‌ترسند که با افزایش چند برابری مبلغ قرارداد چند بازیکن مثل ترابی و علیپور، فضای تیم غیرقابل کنترل شود و حاشیه به تیم قهرمان 4 دوره لیگ برتر ورود کند. به‌نظر می‌آید نهایتا تا دو سه روز آینده تکلیف پرسپولیس مدل جدید مشخص شده و تمام این علامت سوال‌ها با پاسخی مشخص روبه‌رو می‌شوند.

 

 

منبع: فرهیختگان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lek84