پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/08 04:33
کد خبر: 11790

چوک: پرسپولیس بهترین تیم ایران است

مربی پیشین سرخپوشان، گفت: پرسپولیس بهترین است و سایر تیم‌های ایرانی توان مقابله با آنها را ندارند. پنالتی یک لاتاری بود که استقلال با خوش شانسی آن‌ را برنده شد

سرتن چوک یکی از مربیانی بود که در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ این مربی را در امر هدایت سرخپوشان همراهی می‌کرد و دستیار اول وی در زمان حضورش در پرسپولیس محسوب می‌شد اما پس از آنکه به عنوان مسوول آموزش و استعدادیابی فدراسیون فوتبال کرواسی انتخاب شد، از حضور در پرسپولیس استعفا داد و این تیم را ترک کرد.

شهرآورد نود و سوم تهران و شکست پرسپولیس در این بازی بهانه‌ای شد تا با این مربی گفت‌ وگویی داشته باشیم.

سرتن چوک در ابتدای صحبت‌هایش در مورد عملکرد سرخپوشان در شهرآورد، اظهار کرد: دربی تهران آوازه‌ای جهانی دارد و یک تقابل سنتی در منطقه محسوب می‌شود. برای این دیدار، جایگاه‌ تیم‌ها در جدول و حتی وضع بازیکنان اهمیتی ندارد؛ چرا که دربی تهران از دید من فراتر از یک مسابقه است.

وی افزود: به طور حتم وقتی این بازی در مرحله‌ای مانند نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود، حساسیت آن دو چندان خواهد شد. پس این یک بازی معمولی نیست.

مربی پیشین سرخپوشان اضافه کرد: البته همیشه بیش از ۸۰ هزار نفر برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه می‌آمدند که این موضوع به هیجان بازی بشدت کمک می‌کرد اما کرونا مشکل بزرگی را خلق کرده و غیبت آن هواداران در چنین دیداری واقعا حس می‌شد.

وی افزود: هنوز خودم را عضوی از خانواده پرسپولیس می‌دانم و با وجود آنکه حدود ۲ سال است از پرسپولیس رفته ام اما هنوز بشدت پیگیر مسابقات این تیم هستم. دربی را هم به صورت آنلاین تماشا کردم.

چوک با اشاره به عملکرد پرسپولیس در این دیدار، افزود: پرسپولیس خیلی از تیم حریف بهتر بود و اگر موقعیت‌هایش به گل تبدیل می‌شد الان هواداران این تیم بودند که خوشحالی می‌کردند.

وی تأکید کرد: پرسپولیس هنوز بهترین تیم ایران است و اختلاف زیادی با سایر تیم‌ها دارد. موضوعی که براحتی قابل دیدن است. پرسپولیس بازی را نباخت و مسابقه مساوی شد. ضربات پنالتی هم یک لاتاری است که کاملاً شانس در آن دخیل است و استقلال خوش شانس بود که توانست در این لاتاری برنده شود. آنها اگر برنده واقعی بودند در وقت‌های معمول، بازی را می‌بردند.

مربی اسبق سرخپوشان اضافه کرد: اما چیزی که من را نگران می‌کند لیگ قهرمانان آسیاست. بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنم و می‌دانم این تیم نیاز به تقویت دارد. در آسیا شرایط کاملاً با لیگ داخلی متفاوت است البته این را هم نباید نادیده بگیریم که پرسپولیس در گروه سختی قرار دارد. فکر نمی‌کنم که دیگر آن نتایج خوب(حضور در نیمه نهایی و فینال) تکرار شود.

وی در خصوص چینش پنالتی‌زن‌ها اضافه کرد: همانطور که گفتم پنالتی، شانس است. از طرفی خود مربی بهترین حالت روحی روانی و فنی بازیکنانش را می‌داند و او است که بهترین تصمیمی را می‌گیرد.

چوک تصریح کرد: مهم ترین موضوع، کسب چهارمین عنوان قهرمانی متوالی بود که تیم به آن رسید و به همین خاطر به بازیکنان و کادر فنی و همچنین هواداران تبریک می‌گویم. البته استقلال هم می‌تواند خوشحال باشد چون تیم بزرگ پرسپولیس را در لاتاری پنالتی برده است.

مسوول استعدادیابی و آموزش فدراسیون فوتبال کرواسی در مورد فوتبال ایران اضافه کرد: ایران کشور دوم من است و از دید من این تیم توانایی آن را دارد که یکی از بهترین‌های دنیا باشد. فقط نیاز به امکانات بهتر دارد. این مسأله را به عنوان یک مربی می‌گویم که بازیکنانی نظیر دژان لوورن، بادلیچ، کورلوکا، پیواریچ، کراماریچ، بروزوویچ و خیلی‌های دیگر را به فوتبال دنیا معرفی کردم و الان این نفرات در بهترین تیم های دنیا بازی می کنند و در جام‌جهانی نیز نایب قهرمان شدند.

 

 

منبع: ایرنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rnjz4