جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/21 05:17
کد خبر: 11315

پرسپولیس در انتظار اوج گیری دوباره ترابی

​دو گل در 7 بازی بعد از کرونا، آمار ناامیدکننده ای از مهدی مهدی ترابی نمایان می‌کند.

مهدی ترابی یکی از بازیکنانی است که بعد از تعطیلی چهار ماهه فوتبال ایران از ناحیه همسترینگ دچار آسیب دیدگی شد و حالا کم کم به میادین بازمی‌گردد. اما بررسی نمایش های مهدی ترابی پیش از مصدومیت و پس از آن، نشان می‌دهد که شاید او دچار افت محسوسی شده است.

ستاره خط هافبک و حمله تیم فوتبال پرسپولیس که در 21 بازی پیش از شیوع ویروس کرونا 8 گل زده و 5 گل ساخته بود، پس از آن تنها دو گل به ثمر رسانده که یکی از روی نقطه پنالتی و در بازی با ماشین سازی تبریز بوده است. اما همین دو گل شش امتیاز را به خزانه باشگاه پرسپولیس ریخت که باعث قهرمانی زودهنگان شاگردان یحیی گل محمدی شد.

به جز دو بازی که ترابی در آن گلزنی کرد، این بازیکن شماره 9 در مقابل پیکان، نفت مسجدسلیمان و نساجی غایب بود و در برابر ذوب آهن و فولاد نمایش خوبی را ارائه نکرد. دیدار با فولاد از معدود بازی هایی بود که ترابی در آن پاس کلیدی نداد و در برابر ذوب آهن نیز هیچ دریبل موفقی از این ستاره سابق سایپا ثبت نشد.

حالا پرسپولیسی ها نگران این هستند که مهدی ترابی دچار افت شده باشد و نتواند به فرم خوب قبلی بازگردد. ترابی زیر نظر گابریل کالدرون مرد نخست تیم فوتبال پرسپولیس و حتی لیگ برتر ایران بود که با گل های سه امتیازی و پاس های کلیدی، تیمش را به سمت صدر جدول هدایت کرد. در زمان مربی آرژانتینی عده ای اعتقاد داشتند که ترابی عامل صدرنشینی تیم او شده اما طرفداران کالدرون می‌گفتند که این گابریل کالدرون است که اصطلاحا به این شکل از ترابی بازی گرفته و توانسته او را در نقشی کلیدی به کار برد.

نگرانی دیگر سرخ ها مسئله جدایی ترابی است. ترابی حتی در دوران افت از هافبک های سرشناس لیگ برتر عملکرد بهتری داشته و حالا شاید بند جنجالی که در دوره گرشاسبی در قراردادش گنجانده شده، به عامل جدایی بی دردسر او از پرسپولیس تبدیل شود.

البته باید توجه کرد که بخشی از آمار ترابی را باید به مصدومیت او و همچنین قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس که نوعی آسودگی ناخواسته را در بین بازیکنان به وجود آورده، مرتبط دانست.

با این حال سرخ ها همچنان امیدوارند که این ستاره خوش تکنیک برای بازی جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا دوباره به اوج برگردد.

 

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ogvd3