سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/03 01:56
کد خبر: 10894

سکوی قهرمانی پرسپولیس لیز و نفتی است!

امشب در ایتالیا اتفاق عجیبی رخ داد و یوونتوس از روی سکوی قهرمانی سُر خورد؛ اتفاقی که پرسپولیسی ها در مسجدسلیمان به دنبال فرار از آن خواهند بود.

به گزارش رصد وزشی : شاگردان مائوریتسیو ساری در حالی برابر اودینزه شکست خوردند که با کسب یک پیروزی می‌توانستند قهرمانی خود را قطعی کنند. چند ساعت پیش از این مسابقه هفته بیست و ششم لیگ برتر در حالی 7 مسابقه خود را پشت سر گذاشت که تیم های استقلال، تراکتور و شهرخودرو به عنوان مدعیان کسب سهمیه آسیایی تنها یک امتیاز کسب کردند اما فولاد و سپاهان با ثبت پیروزی های ارزشمند، جایگاه خود در بالای جدول را بهتر کنند. سپاهان پس از دو هفته غیبت، به رتبه دوم بازگشت اما فولاد را با دو امتیاز کمتر پشت سر خود می‌بیند.

 

 

 

امشب در ایتالیا اتفاق عجیبی رخ داد و یوونتوس از روی سکوی قهرمانی سُر خورد؛ اتفاقی که پرسپولیسی ها در مسجدسلیمان به دنبال فرار از آن خواهند بود.

 

* استقلال - تراکتور؛ پایان شانس قهرمانی


تیم فوتبال تراکتور باتوجه به پیروزی در دو دیدار اخیر به رتبه دوم صعود کرده و اختلاف 15 امتیازی تا صدر سبب شده بود تا این تیم شانسی اندک برای قهرمانی و خلق معجزه داشته باشد. قهرمانی برای آن ها در صورتی رقم می‌خورد که هر پنج بازی ممکن را با پیروزی پشت سر بگذارند و منتظر شکست های پرسپولیس باقی بمانند اما توقف در برابر شهرخودرو سبب شد تا خیلی زود شانس قهرمانی را از دست بدهند. استقلال هم باتوجه به دیدار عقب افتاده مقابل پارس جنوبی وضعیتی مشابه داشت اما شاگردان فرهاد مجیدی هم از پس نساجی مازندران بر نیامدند تا امکان این که بالاتر از پرسپولیس قرار گیرند از دست برود.

 

* فولاد؛ آخرین رقیب پرسپولیس!


فولادی ها اما پیروزی مهمی را در خانه کسب کردند و با دو بازی کمتر نسبت به مدعیان، شمار امتیازهای خود را به عدد 42 رساندند. آن ها اکنون اختلاف 17 امتیازی تا صدر دارند و تنها تیمی محسوب می‌شوند که با شانسی اندک پرسپولیس را تعقیب می‌کند. شاگردان نکونام دو بازی عقب افتاده مقابل نفت مسجدسلیمان و نساجی خواهند داشت و علاوه بر این دو بازی باید 4 مسابقه آخر فصل را هم با برد پشت سر بگذارند و خوش شانس باشند که پرسپولیس تنها یک امتیاز بگیرد؛ یعنی یک معجزه تمام عیار!

 

* طلسم مسجدسلیمان می‌شکند؟


پرسپولیس برای مسجل کردن قهرمانی اش به یک پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان احتیاج دارد. شاگردان یحیی گل محمدی در صورت غلبه بر نفت مسجدسلیمان به سریع ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر خواهند رسید و این رکورد را هم پشت سر خواهند گذاشت. آن ها البته با تساوی نیز تا حد زیادی به پوکر نزدیک خواهند شد اما روی کاغذ فولاد همچنان تعقیب کننده سرخ ها باقی خواهد ماند. نکته جالب این که پرسپولیس تاکنون هیچگاه نفت مسجدسلیمان را شکست نداده و حالا می‌تواند با عبور از این طلسم قهرمانی را در مسجدسلیمان جشن بگیرد؛ در شهری که فوتبال را به ایران آورد.

 

آخرین باخت پرسپولیس در لیگ برتر به بازی با نفت مسجدسلیمان برمی‌گردد؛ حالا آن ها به یک برد برای انتقام و قهرمانی نیاز دارند.

 

* جنگ نایب قهرمانی؛ چهار مدعی تمام عیار


اگرچه نبرد برای کسب قهرمانی تا حد زیادی تمام شده به نظر می‌رسد اما برای کسب نایب قهرمانی و سهمیه آسیایی هنوز رقابت شدیدی برقرار است. اکنون سپاهان و تراکتور با 45 امتیاز دوم و سوم هستند اما در صورت پیروزی فولاد و استقلال در بازی های عقب افتاده، این دو تیم هستند که پشت سر پرسپولیس قرار خواهند گرفت. در این بین شهرخودرو با 43 امتیاز همچنان جدال برای کسب سهمیه را ادامه می‌دهد و احتمالا این رقابت تا هفته آخر ادامه خواهد داشت.

 

 

منبع : ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yyke4