پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/31 12:28
کد خبر: 10820

وحید امیری: این جام برایم خیلی خاص‌تر است

وقتی در ابتدای لیگ شانزدهم برانکو قصد داشت تیمی برای قهرمانی ببندد روی جذب سه بازیکن تاکید داشت و یکی از مهمترین آن ها وحید امیری بود.

به گزارش رصد ورزشی : وحید امیری از همان اولین روزی که پیراهن پرسپولیس را پوشید نشان داد که چرا مرد کروات اینهمه اصرار به جذب او داشت. بازیکنی که شاید کمی دیر اما به موقع در فوتبال ایران رو شد و نه در پرسپولیس که در تیم ملی به مهره ای کلیدی و تاثیرگذار بدل شد. او با پرسپولیس دو قهرمانی در لیگ برتر، یک جام حذفی و یک سوپرجام را کسب کرده ضمن اینکه طی چهار سال اخیر همواره یکی از بهترین های فوتبال ایران بوده است. او از جام ملت های آسیا 2015 در استرالیا و آن بازی کذایی برابر عراق که پنالتی اش را از دست داد نیز در این سال ها عضو اصلی تیم ملی بوده، روز به روز پیشرفت کردو در بازی های جام جهانی 2018 یکی از ستاره های تیم ملی بود. 


آنچه وحید امیری را تبدیل به بازیکنی محبوب و مورد احترام در فوتبال ایران بدل کرده ، علاوه بر توانایی فنی شخصیت و منش و متانتی است که دارد که وقتی حتی به بازیکنی مثل جرارد پیکه در بالاترین سطح فوتبال جهان لایی می زند ، نشانه ی تحقیر و غرور را در او نمی بینیم. 


شماره 19 پرسپولیس حالا با این تیم در آستانه کسب یک قهرمانی در لیگ برتر قرار دارد ، جام حذفی و جاه طلبی های این تیم در لیگ قهرمانان هم در این فصل وجود دارد ضمن اینکه احتمالا یکی از مهره های کلیدی دراگان اسکوچیچ و تیم ملی در بازی های حساس مقدماتی جام جهانی باشد. با ستاره محبوب پرسپولیس و تیم ملی ایران که خیلی کم مصاحبه می کند گفت و گویی انجام دادیم که در زیر می خوانید:


*در بازی با پیکان مصدوم شدید  بعد از تنها یک بازی دوباره برگشتید و در برابر فولاد خوزستان بازی خوبی انجام دادید. از بهبود مصدومیت و شرایطتان در بازی بگویید.
-بعد از بازی با پیکان که مصدوم شدم خیلی تمرین کردم. روی پایم کار کردم که هر چه زودتر برگردم و در خدمت تیم باشم. خداراشکر برخلاف چیزی که فکر می کردم توانستم زود به شرایط بازی برسم و مقابل فولاد بازی کردم. از خودم در این بازی راضی هستم و فکر می کنم توانستم به تیم کمک کنم.


*بازی با فولاد برایتان کمی سخت پیش رفت؟
بله بازی سختی بود. فولاد تیم بسیار خوبی است و با تمام وجود بازی کردند و تیم ما را تحت فشار گذاشتند. خوشحالم که این سه امتیازی را که به آن نیاز مبرم داشتیم را گرفتیم و در صدر جدول جایگاهمان را محکم کردیم.


*در سال های حضورتان در پرسپولیس قهرمانی های زیادی به دست آوردید. این قهرمانی که اکنون در آستانه آن هستید چه فرقی برایتان دارد؟
پرسپولیس در چند سال گذشته قهرمانی های زیادی به دست آورده است.این قهرمانی برای خود من به شخصه اهمیت بالایی دارد. بعد از اینکه برگشتم می دانستم که کار هم برای خودم و هم برای پرسپولیس راحت نیست. پرسپولیس باید از قهرمانی های قبلی اش دفاع می کرد. خداراشکر می کنم که توانستم مثل سال های گذشته موفق بودیم. امیدوارم این جایگاهی که داریم را حفظ کنیم و به بهترین شکل ممکن بازی ها را به پایان برسانیم. این برای خودم من هم مهم بود که عملکردمان به خوبی سال های قبل باشد. فکر می کنم که نظر هوادران و کارشناسان و کسانی که به فوتبال علاقمند هستند را جلب کرده باشیم و آرزو می کنم که بازیکن مفیدی برای تیم بوده و باشم.


*روزی که پیشنهاد پرسپولیس را قبول کردید می دانستید که با این تیم تبدیل به بهترین تیم ایران می شوید و جام های زیادی می برید؟
روزی که پیشنهاد پرسپولیس را قبول کردم می دانستم که پرسپولیس تیم بزرگ و پرافتخاری است. پرسپولیس همیشه بزرگ بوده و قهرمان می شده است و تاریخ و هوادارانش به خوبی گواه بزرگی پرسپولیس هستند. خیلی از بزرگترین بازیکنان فوتبال پیراهن پرسپولیس را پوشیده اند و افتخار آفرینی کرده اند. از همان روز می دانستم که انتظار بالایی از بازیکن پرسپولیس وجود دارد و وقتی بازیکنی که لباس این تیم را می پوشد باید همیشه بهترین عملکرد را داشته باشد. پرسپولیس همیشه بزرگ بوده اما خدا هم کمک کرد در این 5 سال فوتبال خوبی کرده و نتایجی عالی هم گرفته است و این جایگاهی که به آن رسیده را کاملا استحقاقش را داشته است. پرسپولیس با شایستگی و بازی خوب به این جایگاه رسیده است. امیدوارم این موفقیت ها ادامه داشته باشد چون هوادارانی که در سرما و گرما ما را حمایت کردند لایق بهترین ها هستند.


*پرسپولیس در این سال ها تمامی جام ها را گرفته و تنها در لیگ قهرمانان نتوانسته قهرمان شود. فکر می کنید این تیم بالاخره می تواند در آسیا قهرمان شود؟

مطمئن باشید همه تیم ها آرمان و آرزوهایی دارند که برای آن ها تلاش می کنند. پرسپولیس فینال آُسیا و شرایطی را تجربه کرده که اعتماد به نفس و توانایی قهرمانی در آسیا را دارد. شک نکنید با تلاش کادرفنی و بازیکنان پتانسیل قهرمانی در آسیا وجود دارد. شک نکنید بازیکنان پرسپولیس با توجه به نتایجی که در این چند سال گرفتند به این شخصیت رسیدند که قهرمان آسیا شوند و شک نکنید این اتفاق خواهد افتاد. تمام ما که لباس پرسپولیس را پوشیده ایم تلاش و هدفمان این است که این اتفاق را محقق کنیم.


* حضور در فوتبال ترکیه وبازی در  خارج از ایران چطور تجربه ای بود؟
ترکیه برای من تجارب خیلی خوبی داشت و کمک کرد یکسری چیزها را در فوتبال از نزدیک لمس کنم و کاملا بفهمم. شاید اگر این تجربه را خودم شخصا نمی کردم برای آینده فوتبالم خیلی سخت می شد. خدراشکر می کنم که این تجربه را کسب کردم.


*علیرضا بیرانوند هم بالاخره به بلژیک رفت. چقدر جایش در تیم خالی است و چقدر دلتان برایش تنگ شده است؟
علیرضا بیرانوند در این سال ها بهترین دروازه بان ایران بوده و هست. جای خالی او واقعا حس می شود. علیرضا دروازه بانی است که چند سال توانایی خودش را در سطح آسیا و دنیا نشان داده است. نه فقط من که همه دلتنگش هستیم. برایش آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم در فوتبال اروپا موفق باشد تا بتواند برای فوتبال ایران بازهم افتخارآفرینی کند. امیدوارم علیرضا به آنچه می خواهد در فوتبال اروپا برسد. 


*تیم ملی چهار بازی مهم در مقدماتی جام جهانی دارد و این در حالی است که امتیازات مهمی را از دست داده است. شرایط تیم ملی را چگونه می بینی و چقدر خودتان را آماده حضور در تیم ملی می دانید؟
واقعیتش این است که تیم ملی با توجه به نتایجی که در چهار بازی قبلی کسب کرده شرایط خوبی ندارد. اما نه فقط بازیکنان و کادرفنی که هواداران، کارشناسان و مسئولین فوتبال ایران همه باید دست به دست هم بدهند و تیم ملی را حمایت کنند. 
درباره بازی کردن در تیم ملی هم باید بگویم که همه بازیکنان تمام هدفشان این است که در بهترین سطح باشند تا بتوانند به تیم ملی کمک کنند. تیم ملی الان شرایط سختی دارد و بازی های پیش رو سنگین هستند بخصوص بازی با عراق و بحرین که فینال محسوب می شوند. اما مطمئن باشید که بازیکنان و کادرفنی با تمام وجود به این بازی ها می روند تا از نام ایران دفاع و با نتایج خوب به دور بعدی صعود کنند.

 

 

منبع : ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wyyv2