چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/29 03:03
کد خبر: 10700

دست‌های رادو بالاتر از همه گلرهای ایران!

از لحاظ آماری و درصد کلین‌شیت به تعداد بازی، دروازه‌بان پرسپولیس بهترین آمار ممکن را دارد.

به گزارش رصد ورزشی : در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید.

 

بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات سرخ‌پوشان مقابل فولاد موفق به ثبت دهمین کلین‌شیت خود در این فصل شد ولی جدا از بسته ماندن دروازه او در این بازی، داستان زمانی جالب می‌شود که بدانید رادو این آمار را در ۱۱ بازی به ثبت رسانده است.

در لیگ نوزدهم، علیرضا بیرانوند در ۱۴ دیدار و رادوشوویچ در ۱۱ مسابقه به‌عنوان دروازه‌بان پرسپولیس درون دروازه قرار گرفتن ولی پس از جدایی بیرانوند، حالا رادو به گلر شماره قرمزها تبدیل شده و این فرصت را دارد با حضور در ۵ دیدار باقی‌مانده لیگ، تعداد بازی‌هایش را افزایش دهد و عملکرد بهتری ارائه کند.

 

 

تا پایان هفته بیست و پنجم، رکورد کلین‌شیت در لیگ برتر در اختیار پیام نیازمند قرار دارد. او در تمام ۲۵ بازی این فصل سپاهان درون دروازه ایستاده که موفق به ثبت ۱۶ کلین‌شیت شده و ۱۸ گل خورده است. درصد کلین‌شیت نیازمند در این فصل ۶۴ درصد است، اما رتبه دوم جدول کلین‌شیت را رشید مظاهری در اختیار دارد. او نیز به مانند نیازمند در تمام ۲۵ بازی این فصل تیمش درون دروازه تراکتور قرار گرفته که موفق به ثبت ۱۲ کلین‌شیت شده است.

مظاهری در ۴۸ درصد ‌های فصل موفق به بسته نگه داشتن دروازه تراکتور شده و ۲۱ گل دریافت کرده است. پس از او، سید مهدی رحمتی دروازه‌بان ۳۷ ساله شهرخودرو قرار دارد که او نیز در تمام مسابقات این فصل شهرخودرو سنگربان این تیم بوده است.

 

رحمتی در طول ۲۵ بازی موفق به ثبت ۱۱ کلین‌شیت شده و ۲۰ بار نیز دروازه‌اش باز شده که آمار رحمتی، ثبت کلین‌شیت در ۴۴ درصد دیدارهای تیمش بوده است.

رده‌ی چهارم جدول کلین شیت لیگ نوزدهم به طور مشترک در اختیار شهاب گردان و بوژیدار رادوشوویچ است. گردان در ۲۱ بازی این فصل درون دروازه فولاد قرار گرفته و موفق به ثبت ۱۰ کلین‌شده است. گردان در این بازی‌ها ۱۴ گل دریافت کرده که درصد کلین‌شیت‌های گردان در این فصل، ۶۶ درصد است که از این لحاظ، رکوردی بهتر از نیازمند، مظاهری و رحمتی به ثبت رسانده است.

 

اما دیگر دروازه‌بان لیگ برتر که آمار فوق العاده‌ای از خود به ثبت رسانده، بوژیدار رادوشوویچ گلر کروات پرسپولیس است. رادو در این فصل ۱۱ بار درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته که فقط در یک دیدار مقابل شهرخودرو دروازه‌اش باز شده و فرشاد فرجی تنها بازیکنی است که توانسته دروازه رادوشوویچ را در این فصل باز کند.

 

درصد کلین شیت‌های دروازه‌بان کروات پرسپولیس، آمار فوق‌العاده ۹۰ درصد بازی‌هایی است که به‌عنوان گلر سرخ‌پوشان پایتخت درون دروازه این تیم ایستاده است و از لحاظ نسب کلین‌شیت به تعداد بازی، رادو آمار شگفت‌انگیزی را ثبت کرده و بهترین سنگربان لیگ برتر لقب می‌گیرد. پس از او هم، شهاب گردان در جایگاه دوم و پیام نیازمند، رشید مظاهری و مهدی رحمتی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

 

منبع : ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45lpm2