پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/30 11:56
مدیرعامل بانک دی در دیدار با نمایندگان هیئت بازرسی وزارت کشور:
کد خبر: 21369

تربیت مدیران جوان متخصص و متعهد، زمینه ساز شکل‌دهی به فرهنگ سازمانی است

مدیرعامل بانک دی در دیدار با نمایندگان هیئت بازرسی وزارت کشور، سیاستگذاری فرهنگی در بانک دی را در مسیر ترویج فرهنگ عفاف و پاکدامنی و پاسداشت ارزش‌های شهدا دانست.

علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک، در نشستی با حضور علیرضا جانه، رییس و محمدرضا موم‌نام عضو هیئت بازرسی وزارت کشور، که با هدف تبیین و تشریح طرح جامع عفاف و حجاب و ارزیابی بانک دی در حوزه برنامه‌های درون سازمانی عفاف و حجاب برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات بانک در حوزه های فرهنگی به ویژه حوزه عفاف و حجاب گفت: در دوره مدیریتی جدید با ایجاد شورای سیاستگذاری فرهنگی زیر نظر رییس هیئت مدیره و برگزاری جلسات منظم، اقدامات متنوعی در حوزه های فرهنگی و مذهبی طرح ریزی شده است.

وی افزود: پیاده‌سازی نظام‌نامه آراستگی و اخلاق حرفه‌ای در بانک، فعالیت‌های مختلف عقیدتی، فرهنگی و مذهبی در پایگاه مقاومت بسیج بانک، برنامه‌های مختلف آموزشی در حوزه خانواده، تولید محتوای آموزشی در حوزه اخلاق با عنوان «اخلاق فیروزه‌ای» و حرکت به سمت تدوین سند فرهنگی بومی سازمان از جمله مهمترین اقدامات بانک در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی جانشین پروری و میدان دادن به مدیران جوان در بانک دی را گامی محکم در نهادینه سازی فرهنگ بومی دی دانست و تصریح کرد: با انتخاب مدیران جوان برای تصدی سمت‌های کلیدی در بانک سعی شده است تا علاوه بر سوق دادن مدیریت بانک به سمت جوانگرایی، پایه های شکل دهی به فرهنگ سازمانی دی را نیز بنا بگذاریم.

وی افزود: با تبدیل مرکز آموزش بانک دی به یک مرکز فعال یکی از اهداف فرهنگ سازی در بانک که همانا تربیت نیروهای متعهد به ارزش ها و متخصص در امور بانکی است، محقق شده است.

قیطاسی با اشاره به جامعه هدف بانک دی گفت: بانک دی متعلق با جامعه معزز ایثارگری است و باید در ستاد و تمامی شعب بانک علاوه بر خدمت رسانی اثربخش به این قشر عزیز، نمودهای رفتاری و حرفه ای احترام به فرهنگ ایثار و شهادت پاس داشته شود.

در ادامه این نشست علیرضا جانه، رییس هیئت بازرسی وزارت کشور، به تشریح طرح راهبری عفاف و حجاب در سازمان‌ها پرداخت و گفت: بر اساس مفاد بند 2 ماده 6 مصوبه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر مسئولیت وزارت کشور در زمینه پیگیری، نظارت و راهبری عفاف و حجاب در وزارتخانه‌ها و دستگاهه‌های اجرایی بررسی وضعیت برون و درون سازمانی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه عفاف و حجاب بر عهده هیئت بازرسی وزارت کشور قرار داده شده است.

وی ضمن تمجید از فعالیت‌های فرهنگی بانک دی افزود: مدیران ارشد یک سازمان باید در پایبندی به مسائل اخلاقی و مذهبی سرآمد و الگوی کارکنان باشند و زمینه را برای پرورش نیروهای متعهد فراهم کنند.

عضو هیئت بازرسی وزارت کشور، بانک دی را یک بانک ارزشی دانست و تصریح کرد: با توجه به جامعه هدف بانک دی که همانا خانواده معزز شهدا و ایثارگران هستند، به مسائل فرهنگی در این بانک باید به صورت ویژه نگریسته شود که امیدوارم با سیاستگذاری مناسب مدیران ارشد، بانک دی به یک الگوی معیار در بانکداری اسلامی در نظام بانکی تبدیل شود.

 

روابط عمومی بانک دی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqbop