جمعه 18 اسفند 1402 - 08 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/30 10:10
کد خبر: 21361

افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک ملت

بانک ملت بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج معرفی شدگان سایت ازدواج بانک مرکزی را از ابتدای سال 1401 افزایش داد.

با توجه  به مفاد ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران( افراد دارای پرونده ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران) با الزام استعلام برخط موجود در سامانه ازدواج بانک مرکزی، این تسهیلات به میزان دو برابر افراد عادی به این دسته از متقاضیان پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی حداکثر 1.2 میلیارد ریال، شرایط سنی خاص حداکثر 1.5 میلیارد ریال، ایثارگران حداکثر 2.4 میلیارد ریال و ایثارگران شرایط سنی خاص حداکثر سه میلیارد ریال با بازپرداخت حداکثر 120 ماه تعیین شده است.

بر این اساس، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج و معرفی شده از طریق سامانه ازدواج بانک مرکزی تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال افزایش می یابد که در صورت  تعیین مبلغ در سامانه ازدواج بانک مرکزی قابل پرداخت خواهد بود.

این گزارش حاکی از این است که ملاک محاسبه سن متقاضیان، تاریخ تولد تا تاریخ عقد آنان است که در سامانه بانک مرکزی ثبت شده است.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به شرط ثبت نام در سامانه ازدواج بانک مرکزی، به اشخاصی که تاریخ وقوع عقد آنان  پس از تاریخ اول فروردین ماه 1397 بوده است قابل پرداخت خواهد بود.

 

روابط عمومی بانک ملت


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8yq8