جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/30 08:53
کد خبر: 21355

تاکید مدیرعامل پتروشیمی بندر امام بر تقویت زیرساخت های ساخت داخل با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان

دکتر ” انصاری نیک ” در نشست بررسی وضعیت ساخت داخل و بهینه سازی این فرایند در پتروشیمی بندر امام بر لزوم توجه و حمایت همه جانبه از ساخت داخل و نیز تسهیل حضور دانش‌بنیان‌ها برای تحول در این حوزه تاکید کرد .

مدیرعامل در نشست روز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه سال جاری با مدیران ارشد و مسئولان ذیربط در حوزه ساخت داخل ضمن تاکید بر لزوم توجه و حمایت همه جانبه از این رویکرد اظهار داشت : تقویت و توانمندسازی پتروشیمی بندر امام با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود در حوزه ساخت داخل و نیز تمرکز بر شناسایی ظرفیت ها با خلق ارزش های جدید تحولی دانش بنیان باید بصورت مستمر ، پروژه محور و برنامه ریزی شده در دستور کار باشد .

دکتر ” انصاری نیک ” افزود : با توجه به مبحث رویکرد دانش محور و به روز رسانی اطلاعات در حوزه فعالیت های مربوط به بهبود و بهینه سازی ساخت داخل و همچنین شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و ارزیابی توان شرکت های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی مبنی بر ارائه ایده‌های مطلوب ، هدف‌گذاری ما را در این راستا محقق می نماید .

 مدیر عامل پتروشیمی بندر امام در ادامه با تاکید بر بهره گیری از توان ساخت داخل و نیز تداوم پیشرفت و دستاوردهای پتروشیمی بندر امام تصریح کرد : ما باید مسیر حرکت و توان تخصصی و دانشی خود را به سمت تکمیل فرایند های داخلی سازی تقویت و برای اجرای این سیاست و توسعه آن فرصت های جدیدی را به وجود آوریم .

 ایشان با قدر دانی از تلاشها و اقدامات بعمل آمده در جهت حمایت از ساخت داخل در این واحد پتروشیمی اظهار امیدواری کرد که هدفگذاری چهل و پنج درصدی سال جاری پیرامون ساخت داخل می بایست طی یک پروسه سه ساله به ۸۰ درصد ارتقاء و رشد یابد .

 وی به اهمیت ساخت داخل اشاره و با تاکید بر برگزاری منظم جلسات بر ضرورت حضور مهندسین ساخت تولید در جلسات تاکید و گفت این جلسات به لحاظ اهمیت موضوع در لایه های کارشناسی تسری یابد و با توجه به جنبه های فکری و دانشی که دارد مشارکت در آن حد اکثری باشد .

 دکتر ” انصاری نیک ” با بیان اینکه باید یک ساختاری را برای ساخت داخل طراحی و در نظر داشته باشیم گفت رویکردمان دانش بنیان بوده و سعی کنیم از شرکتهایی که از دانش سطح بالایی برخوردارند با معیار های سنجش مشخص برای تحقق این هدف استفاده شود .

 ‌مدیر عامل پتروشیمی بندر امام با اشاره به فرآیند منظومه سازی در صنعت پتروشیمی و لزوم بهره گیری از دانش مهندسی ایرانی افزود : ما باید به این دانش سامان دهیم یعنی در واقع بایستی بخش های مختلف علمی تکنولوژی را کنار هم بچینید تا تبدیل شود به یک منظومه ، منظومه ای که نمادش را در یک ” دانش فنی یا لایسنس ” که حاکی از نظم مستقر مستمر ببینید و ما در پتروشیمی بندر امام این ظرفیت را باید ایجاد کنیم و یک مارکت بسیار بزرگی باشد و این یک ویژگی خاص است .

 وی خطاب به مدیران و متولیان ساخت داخل در پتروشیمی بندر امام خاطر نشان کرد : اگر می خواهید مهندسی ساخت و خودکفایی را سامان بدهید و در این حوزه تحول ایجاد نمائید بایستی بستری را فراهم کنید که دانش مهندسی را جهت تحقق این هدف پیاده سازی نمایید .

 گفتنی است در این نشست گزارش مشروحی از وضعیت ساخت داخل و چشم انداز آتی این حوزه توسط مدیران ذی ربط ارائه و پیرامون برنامه های در دست اقدام ساخت داخل بحث و تبادل نظر شد .

 

روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxlxq