پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/29 05:45
کد خبر: 21253

طراحی واحد هیدروژن جدید پالایشگاه شیراز بر پایه کاتالیست‌های خوارزمی

برای اولین بار در صنعت کاتالیست کشور، واحد ریفرمر جدید یک پالایشگاه بر اساس کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی طراحی و اجرا خواهد شد.

برای اولین بار در صنعت کاتالیست ایران، واحد هیدروژن جدید پالایشگاه شیراز که تولید کننده هیدروژن مورد نیاز واحد Distillate Hydro-treating این پالایشگاه خواهد بود، بر پایه کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی طراحی شده و در حال ساخت است. همزمان با انجام مذاکرات فنی مناقصه مربوط به انتخاب سازنده ریفرمر این واحد، با حمایت شرکت طراحی و ساختمان نفت (ODCC)، طراحی این واحد بر اساس کاتالیست‌های ایرانی به انجام رسید. شرکت گسترش فناوری خوارزمی نیز پس از عقد قرارداد ساخت ریفرمر، موفق به عقد قرارداد تولید کاتالیست‌های مورد نیاز این واحد گردید.

بدین ترتیب، قرارداد تولید و تحویل دهی کاتالیست‌های مورد نیاز این واحد از سوی شرکت طراحی و ساختمان نفت با شرکت گسترش فناوری خوارزمی منعقد گردید. این قرارداد شامل انواع کاتالیست‌‌های ریفرمینگ اولیه، کاتالیست هیدروژناسیون، جاذب سولفورزدا اکسیدروی پروموت شده و کاتالیست شیفت دما بالا (HTS) است که در نیمه دوم سال 1401 تحویل دهی شده و پس از نصب ریفرمر در واحد جدید هیدروژن پالایشگاه شیراز، بارگذاری خواهند شد

 

 

روابط عمومی خوارزمی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayreg