پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/28 09:11
در دیدار دبیر کل و اعضای هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران با رئیس کل بیمه مرکزی مطرح شد:
کد خبر: 21201

آمادگی سندیکای بیمه گران ایران برای افزایش کیفیت خدمات بیمه ای

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به همراه اعضای هیئت رئیسه در دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی به تعامل و همکاری سندیکای بیمه گران ایران با بیمه مرکزی در چارچوب برنامه استراتژیک تنظیم شده و اعلام آمادگی برنامه های این نهاد در راستای پیشبرد فعالیت ها و افزایش خدمت رسانی به مردم اشاره کردند.

دبیر کل سندیکا در جلسه اعضای هیات رییسه سندیکا با رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ارتباط دوستانه و تعاملی در چارچوب قوانین و مقررات برای افزایش کیفیت خدمات و بصورت یکپارچه صورت گرفته و این برنامه ها در چارچوب اهداف و سیاست های بیمه مرکزی و وزیر محترم اقتصاد انجام می شود.

دکتر سید محمد کریمی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از عملکردها و دستاوردهای سندیکا در چند سال اخیر از همکاری و تعامل با بیمه مرکزی برای برگزاری همایش بیمه و همزمان با روز بیمه و برگزاری پنل های تخصصی در این نمایشگاه به عنوان یکی از برنامه ها یاد کرد وگفت: این روند با استفاده از تجربیات قبلی در سالهای آتی هم ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران اضافه کرد: برقرای ارتباط منطقی با قوه قضاییه در چارچوب کارگروه تخصصی یکی دیگر از برنامه های سندیکا است که با این برنامه هم انتقال نظرات این قوه به سندیکا تسهیل می شود و هم متقابلا امکان ارایه دیدگاههای صنعت بیمه به این قوه با اهمیت فراهم می شود.

وی از ارتباط سندیکا با مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی دیگر از اقدامات سندیکایاد کرد و افزود: با این ارتباط امکان ارایه نظرات تخصصی صنعت بیمه در طرح ها و لوایح ارسالی مجلس بیشتر شده و در همین راستا می توان از  ظرفیت های معاونت تقنینی قوه مجریه نیز به نحو مطلوب استفاده کرد.

دکتر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به موضوعاتی مانند:  آمادگی سندیکای بیمه گران برای کمک به اصلاح قوانین و مقررات و آیین نامه های صنعت بیمه و لزوم برطرف شدن برخی از مشکلات با سازمانهایی مانند تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: سندیکای بیمه گران ایران به عنوان بازوی اجرایی و عملیاتی صنعت بیمه می تواند همراه و همیار بیمه مرکزی برای اجرای قوانین، مقررات، آیین نامه ها و حتی بخشنامه ها باشد.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران در همین رابطه با اشاره به برخی از محورهای مورد نظر شرکت های بیمه مانند معافیت بیمه های درمان و برخی دیگر از رشته ها از مالیات در راستای ماده 137 قانون مالیات های مستقیم گفت: ما باید طوری رفتار و عمل کنیم که مردم به تعبیر مقام معظم رهبری در هنگام بیماری دغدغه های دیگری نداشته باشند.

وی در ادامه سخنانش از راه اندازی شورای هماهنگی بیمه های استانی به عنوان بازوی عملیاتی صنعت بیمه و بیمه مرکزی به عنوان یکی از دستاوردهایی یاد کرد که توانسته است بدون تحمیل بار مالی، البته با مساعدت و همکاری مدیران محترم عامل شرکتهای بیمه، یاریگر مردم در استانها و شهرستانها باشد.

دکتر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که بهتراست برای متقاضیان تاسیس شرکت، امکانات و تسهیلاتی فراهم شود که فرایند رسیدگی به آن کوتاه‌تر باشد گفت:  می توان زمینه هایی  را فراهم آورد که این متقاضیان برای تاسیس شرکت متحمل صرف هزینه های اضافی نشوند.

دبیر کل سندیکا در انتهای سخنان خود با اشاره به ضرورت و اهمیت برنامه هفتم برای رساندن شاخص ضریب نفوذ به عدد هفت گفت: با توجه به این موضوع که فرایند های اجرایی  برنامه هفتم توسعه در حال اجرا است گفت:  می توان پیش بینی های لازم را مانند تشکیل کارگروهها تخصصی و صدور برخی از احکام برای تحقق این هدف انجام داد.

همچنین در ادامه جلسه رئیس کل بیمه مرکزی در این جلسه با بیان « افزایش پرتفوی صنعت» و «برقراری نظام  رقابت صحیح در بین شرکت ها» به عنوان دو هدف اصلی در این صنعت گفت: با حرکت به سمت این اهداف بسیاری از فعالیت های بیمه روی ریل توسعه قرار می گیرند.

مهندس بهزادپور با اشاره به گنجانده شدن فعالیت سندیکای بیمه گران در قانون تاسیس بیمه مرکزی و اشاره این قانون به فعالیت این نهاد به عنوان یکی ار ارکان  صنعت بیمه، از این موضوع به عنوان یکی از فرصت های لازم برای بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور یاد و اضافه کرد: در کمتر حوزه ای در کشور این رویکرد وجود دارد.

رئیس شورایعالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه محور اصلی« تقاضاهای زیاد برای تاسیس شرکت های بیمه»،« بیمه های درمان» و« مشکلات شبکه فروش» به عنوان اولویت های صنعت، تصریح کرد: اگر به جزییات و حساسیت های حاکم بر این سه محور بدرستی توجه نشود، آسیبهای جدی بر این حوزه وارد شده و این مشکلات با همکاری و همراهی سندیکای بیمه گران و شرکت های بیمه برطرف خواهدشد.

وی با اشاره به برقراری تعامل با مدیران ارشد کشوری بمنظور توسعه و ترویج مفهوم بیمه گفت: مذاکره و گفت و گو با مسوولان و صاحب نظران باعث تقویت نگرش و ایجاد دید باز در آنها شده و فضا را برای تصمیم گیری در این حوزه راحت تر می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی در انتهای سخنان خود با تاکید براین موضوع که باید بازار بیمه ای کشور را به پرتفوی بین المللی حاکم بر این حوزه در دنیا نزدیک کنیم، از توجه و تمرکز به گسترش بیمه های زندگی به عنوان راهبرد اصلی دستیابی به این هدف نام برد.

گفتنی است در این جلسه آقایان دکتر بادین مدیر عامل بیمه آسیا و رئیس هیئت رئیسه، دکتر کاردگر مدیرعامل بیمه ما، دکتر جباری مدیرعامل بیمه رازی و دکتر کشاورز مدیر عامل بیمه دی به عنوان اعضای هیئت رییسه سندیکا و آقایان علی کرمی معاون سندیکا و حسن دهگاهی مشاور عالی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به ارایه نظرات و دیدگاههای خود مانند:  لزوم آموزش به فعالان بیمه ای، جدی گرفتن موضوع حاکمیت شرکتی، فراهم آوردن زمینه های لازم برای فعالیت با شرکت های بزرگ اتکایی، آزاد سازی و خصوصی سازی، لزوم بازی بر اساس قواعد در این صنعت، جدی بودن نظارت بیمه مرکزی، لزوم توسعه بیمه های زندگی، ایفای نقش بیمه مرکزی در فرهنگ سازی، سرمایه گذاری برای کاهش خسارتها، تلاش برای کاهش عوارض مترتب بر صنعت بیمه، لزوم تعریف تشویق و تنبیه برای همه سطوح شرکت ها و ... پرداختند.

 

روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36exg9