پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/22 09:10
200 نخبه و متخصص جذب سایپا شدند
کد خبر: 20784

تحول ساختاری در گروه خودروسازی سایپا طی 5 ماه

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این مجموعه در مسیر اصلاح ساختار قرار دارد، گفت: تلاش می‌کنیم خودروهایی امسال تولید شود که از نظر کیفیت خواسته‌های به حق مردم را پوشش دهد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این مجموعه در مسیر اصلاح ساختار قرار دارد و این موضوع با هدف افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات است، گفت: تمام تلاش ما بر این است که در سال جاری خودروهایی تولید شود که از نظر کیفیت خواسته‌های به حق مردم را به شکل مناسب پوشش دهد.

محمدعلی تیموری با تاکید بر اینکه از اواخر سال گذشته و با حضور تیم جدید مدیریتی رشد تولید، ارتقای کیفیت، افزایش بهره‌وری و تولید خودروهای جدید در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: طی 5 ماه اخیر، موضوعاتی در گروه خودروسازی سایپا پیگیری شد که پیش از این مورد توجه قرار نگرفته بود؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات اصلاح ساختار با هدف افزایش بهره وری است.

او با بیان اینکه در موازات با افزایش تولید و کیفیت که اثر آن در وضعیت فعلی تحویل خودروها قابل رویت است، جراحی ساختار نیز در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در راستای چابک سازی و تحقق اهداف تولید، ساختار بخش های مختلفی از گروه خودروسازی سایپا اصلاح شد و خوشبختانه می توان اذعان کرد که بدنه این مجموعه در قیاس با گذشته بسیار پویاتر شده است و لذا با شرایط بهتری می توان اهداف ترسیم شده وزارت صنعت، معدن و تجارت را دنبال کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه طی سال های گذشته، این مجموعه بدون آنکه نسبت به افزایش بهره وری آن برنامه ریزی شود، بزرگ شده بود و با ساختار حجیم امکان فعالیت های توسعه ای را از دست داده بود، گفت: طی مدت یاد شده، متناسب سازی ساختار نیروی انسانی با توجه به کارایی و توانمندی آنها انجام شد و این رویه تا حصول نتیجه قابل قبول ادامه خواهد داشت.

او گفت: در راستای حفظ اشتغال و فعالیت های توسعه ای که در دستور کار قرار گرفته است، سعی شد که نیروی انسانی موجود بر اساس تخصص خود ادامه فعالیت دهند، لذا در اصلاح ساختار تعدیل نیرو اتفاق نیفتاده است در این میان حدود 200 نفر نخبه و متخصص در حوزه های فنی و مهندسی جذب شدند تا بتوان با سرعت شاهد تحول در گروه خودروسازی سایپا و تولید خودروهای جدید و به روز باشیم.

تیموری در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح ساختارها در سایپا تک بعدی نیست و ساختارهای مالی،سهامداری،  زنجیره تامین، فروش، خدمات پس از فروش و فرایندهای تولید نیز در حال بازنگری و اصلاح است.

 

خبرگزاری فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l56w7