یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/22 02:10
معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران تشریح کرد؛
کد خبر: 20741

برخورد انضباطی شرکت بورس تهران با متخلفان در سه نماد خودرویی

در جریان معاملات شرکت بورس تهران، در صنعت خودرو و سه نماد خودرویی فشار فروش و رنج منفی مشاهده شد و در نهایت دسترسی معاملاتی ۵ کد حقیقی و حقوقی محدود شد.

معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران با تاکید بر نظارت دائم بورس تهران بر تمامی معاملات انجام شده، اظهار کرد: امروز با توجه به فشار فروش در صنعت خودرو، سه نماد خودرویی که فشار فروش بر آنها وجود داشت، بررسی شد. این سه نماد شامل «خگستر»، «خودرو» و «سایپا» می‌شوند.

محمدرضا شاه‌نظری ادامه داد: نتیجه این بررسی این بود که دسترسی معاملاتی ۵ کد حقیقی و حقوقی محدود شد. از میان کدهای اعلام شده، ۳ کد مرتبط با اشخاص حقوقی و ۲ کد مرتبط با اشخاص حقیقی بوده که یک مورد مربوط به رنج منفی و چهار مورد دیگر مرتبط با فشار فروش بوده است.

او تصریح کرد: این مورد در سامانه نظارت جامع شرکت بورس اوراق بهادار تهران (سنجش) ثبت و همچنین به این اشخاص حقیقی و حقوقی اطلاع داده شد و دسترسی برخط مستقیم معالاتی (برخط) آنها محدود شد. به بیانی دیگر، دسترسی برخطی که این افراد از آن برای درخواست های خود استفاده می‌کردند به مدت ۵ روز کاری محدود شد.

معاونت نظارت بر بازار بورس تهران ادامه داد: چنانچه رفتار معاملاتی این افراد در گذشته نیز منجر به تغییر روند معامله شده باشد و به بازار جهت داده باشند طبق ماده ۳۵ و ۴۶ قانون بازار، با این افراد برخورد خواهد شد.

 

سنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qab69