پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/21 04:55
نشان زاده:
کد خبر: 20664

روزی صحبت از تعطیلی اروند بود و امروز این شرکت سرآمد پتروشیمی های کشور است

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با بیان اینکه روزی به دلیل مشکلات و زیان‌ده بودن، قصد فروش پتروشیمی اروند را داشتند و امروز این شرکت به سرآمد شرکت‌های پتروشیمی کشور تبدیل شده است، گفت: دیگر آن روزها برای شرکت‌های هلدینگ تکرار نخواهد شد و با عزم راسخ به سمت توسعه حرکت خواهیم کرد.

حسن نشان‌زاده مقدم با اشاره به معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی اروند، گفت: حدود ۴ سال فرصت خدمتگزاری در پتروشیمی اروند را داشتم و به واقع اعلام می‌کنم هر آنچه که به عنوان دستاورد از آن یاد می‌شود و به دست آمد، همگی حاصل عملکرد مجموعه ای بود که خالق موفقیت های بسیارند.

وی افزود: سال ۱۳۸۹ اولین واحد پتروشیمی اروند وارد مدار شد و به دلیل مشکلات بسیار، بنا بود این شرکت‌ در سال‌های بعد به فروش برسد، اما اکنون شاهدیم که پتروشیمی اروند سرآمد شرکت‌های هلدینگ شده است که این موفقیت حاصل تلاش همه‌ کارکنان و مدیرانی ست که از خود گذشتند تا شرکت به این نقطه برسد.

نشان زاده با اشاره به وضعیت شرکت در آن سال‌ها گفت: در آن سالها نسبت صورت های مالی یکی از معضلات بود و شرکت ۲۲۰ میلیون یورو و ۴ هزار میلیارد تومان بدهی داشت و سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان نرخ تسریع ارز به آن اضافه می‌شد، اما با درک شرایط و تلاش‌های مضاعف همکاران، امروز نه تنها این شرکت هیچ بدهی‌ای ندارد، بلکه به یکی از سودآورترین شرکت های هلدینگ تبدیل شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: در آن سال‌ها، شرکت در حوزه تولید نیز با چالش های زیادی دست به گریبان بود که با ترسیم سیاست‌ها و اعتماد به شرکت های داخلی، قطعات و پشتیبانی‌های مورد نیاز از طریق متخصصین داخلی تامین و مشکلات مرتفع شد تا جایی که امروز مهندس کیانی سخن از تولید بیش از ۹۰ درصد ظرفیت اسمی محصول کلر دارند و ان‌شاءالله این میزان به ۱۰۰ درصد ظرفیت طراحی خواهد رسید.

وی با اطمینان از توان تیم مدیریتی جدید تاکید کرد: مطمئنم با درایت و کار تیمی و حضور مهندس کریمی، روزهای خوب اروند استمرار خواهد داشت و این روزهای خوب به دیگر شرکت‌های بالادستی، میان دستی و بیش از ۴۰۰ شرکت پائین دستی که وابسته به پتروشیمی اروند هستند، منتقل خواهد شد.

نشان‌زاده مقدم تصریح کرد: در کنار تولید با حداکثر ظرفیت، باید به فکر توسعه نیز باشیم، چراکه در گروه خلیج فارس اراده و عزم برای یک‌ جهش تاریخی است و در این برهه زمانی، ما نیز باید نقش تاریخی خود را ایفا کنیم و به سمت توسعه برویم.

وی افزود: اطمینان داریم علاوه بر استمرار موفقیت‌ها و تولید حداکثری، توسعه پتروشیمی اروند نیز در این دوره محقق خواهد شد تا باقیات و صالحات از خود برجای بگذاریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پایان با تاکید بر اراده‌ جمعی در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطر نشان کرد: اراده‌ جمعی در گروه بر این است تا با تمام توان کار کنیم و هیچ مانعی را برای توسعه نخواهیم دید و هیچ بن‌بستی برای مسیر توسعه قائل نباشیم. ممکن است هزینه بالا برود ممکن است فشارها به زندگی و کار بیشتر شود، اما عزم بر توسعه از بین نخواهد رفت و در این مسیر همپای دکتر علی عسکری مدیرعامل محترم گروه خواهیم بود.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p5e7r