یک‌شنبه 20 اسفند 1402 - 10 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/21 01:54
کد خبر: 20638

پرداخت وام ازدواج در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۸۰ درصد رشد داشته است

پیرو سیاست‌های ابلاغی دولت سیزدهم و بانک مرکزی، پرداخت وام ازدواج در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸۰ درصد رشد داشته است.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همواره بر ازدواج جوانان و افزایش جمعیت جوان کشور تأکید داشته‌اند. از جمله ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند: «کشور ظرفیت‌های زیادی دارد، [ظرفیت‌] ابتکار زیادی دارد، این کشور ۸۰ میلیونی -که البته جمعیت آن می‌تواند به ۱۵۰ میلیون هم برسد و ان‌شاءالله مسئولین همان‌طور که بارها تکرار کرده‌ایم، کمک کنند که این تکثیر جمعیت جوان که امروز خوشبختانه وجود دارد از بین نرود؛ نسل را متوقف نکنند؛ جمعیت کشور را به‌تدریج در طول سال‌ها به پیری منتهی نکنند- این جمعیت، این کشور، با این ظرفیت، با این امکانات چهارفصلی که کشور ما دارد، می‌تواند از لحاظ مادّی پیشرفت کند، مشکلات معیشت مردم برطرف بشود؛ راهش این است.»

دولت سیزدهم و به طور مشخص بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه‌های مختلفی را برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری جوانان اجرایی کرده‌اند. بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد متولی قرض‌الحسنه در کشور، در چنین مواقعی همواره به‌عنوان بازوی اجرایی در کنار مجموعه دولت بوده است.

بر همین اساس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا روز ۲۰ خرداد، ۶۹۶۶ فقره وام ازدواج به مبلغ ۹۲۱۹ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

این بانک در بازه مشابه سال گذشته ۴۰۵۸ فقره وام ازدواج به مبلغ ۳۲۹۶ میلیارد ریال پرداخته است. وام ازدواج پرداخت شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعدادی ۷۲ درصد و از نظر مبلغ وام پرداخت شده حدود ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال جاری ۴۶۶۳ فقره به مبلغ ۱۷۶۸ میلیارد ریال وام فرزندآوری به مشمولان پرداخت کرده است.

حمایت از زوج‌های جوان برای مستقل شدن و تشکیل خانواده همواره یکی از رویکردهای بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور بوده است. بر همین اساس این بانک تا کنون مجموعاً بیش از ۳۸۱هزار فقره وام ازدواج پرداخته است.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9bev