پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/18 01:32
کد خبر: 20466

فرایند حذف چک در عملیات غیر بیمه گری بیمه ایران آغاز شد

با راه اندازی سامانه جامع پرداخت الکترونیکی درعملیات غیربیمه‌گری ، صدور چک حذف و پرداخت آنلاین به مشتریان بیمه ایران اجرایی شد.

علی حسین طهماسبی مدیر کل امور مالی با اعلام این خبر افزود : امروزه ارائه خدمات الکترونیک مطلوب و مناسب به مشتریان، سرلوحه  اقدامات  بیمه ایران بعنوان یک شرکت بازرگانی  مشتری محور قرار گرفته است و بیمه ایران بعنوان لیدر صنعت بیمه کشور همواره با  پشتیبانی و شناسایی راهکارهای جدید ، در صدد  بهبود فرآیند ها ، نیازمندی‌ها و چالش‌های صنعت بیمه کشور است .

این شرکت در راستای تاکیدات مدیر عامل و با درک این شرایط، تلاش می کند تا با حرکت هوشمندانه در مسیر بیمه گری دیجیتال، خدمات متنوعی در صدور وپرداخت خسارت الکترونیکی در عملیات های بیمه گری وغیر بیمه گری به نحو مطلوب به مشتریان ارائه دهد.

به همین جهت سامانه " بیمه ایران من" ،  ارائه خدمات اینترنتی و هوشمندسازی سامانه های دریافت و پرداخت حق بیمه ، خسارت  و سایر هزینه ها ، به منظور افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و گام برداشتن در مسیر تحقق بیمه داری دیجیتال، صورت می گیرد.

در این خصوص مدیریت مالی شرکت اقدامات متعددی در ماه های گذشته با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و آمار آغاز کرد و اخیرا توانست  با جمع آوری حساب های بانکی جاری ، توفیقات زیادی در زمینه پرداخت الکترونیک و بدون صدور چک در عملیات های غیر بیمه گری کسب نماید.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران  ، طهماسبی با اشاره  به مشکلات متعددی که صدور چک بخصوص در سامانه صیاد برای شرکت ومشتریان  ایجاد کرده بود گفت : با استقرار سیستم جدید پرداخت الکترونیک در عملیات های غیر بیمه گری اعم از پرداخت‌ هزینه‌ های اداری ، الحاقیه های برگشتی آحاد جامعه و بیمه‌گذاران وهزینه سرویس ها وخدماتی که بیمه ایران از سایر سازمان ها وشرکت ها می گیرد ،دیگر چک  صادر نمی شود وتمامی مراحل پرداخت  از طریق مجوز ومیزان اختیاراتی که به کاربر سیستم  داده شده ، بدون نیاز به حضور مشتریان و بر اساس مدارک ومستنداتی که ارسال شده ، به صورت متمرکز واز طریق یک حساب به صورت مستقیم در وجه مشتریان کارسازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود :  جلسات متعددی با حوزه فناوری اطلاعات و آمار شرکت برای استقرار این سیستم داشتیم و برای انجام مراحل مختلف و راستی آزمایی، این طرح را بصورت پایلوت ، در بیمه ایران استان یزد و شعبه بازار تهران  و مدیریت مالی آغاز کردیم و پس از انجام موفقیت آمیز آن در این مراکز ، بزودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد .

مدیر کل امور مالی در خصوص مزایای این طرح تصریح کرد : در این سامانه مسئول صدور سند ، پس از ثبت سند و صدور دستور پرداخت  بر اساس مجوز های اعطا شده ، بصورت اتوماتیک و مستقیم ،  بدون واسطه و نیاز به کارمند و متصدی بانک ، به حساب  اعلام شده مشتری واریز می نماید و دیگر نیازی به صدور و ارسال چک به بانک نیست . به این ترتیب حدود 200 نفر از کارکنان بیمه ایران ، که در مراکز مختلف مشغول صدور چک هستند می توانند در واحد های دیگر بکارگیری شوند . علاوه بر این با کاهش مراجعات برای دریافت  وپرداخت چک، به میزان قابل توجهی از تردد مراجعین کاسته می شود که خود این موضوع ، در کاهش ترافیک و آلودگی هوا در  شهرهای  بزرگ وصنعتی تاثیر بسزایی خواهد داشت .

طهماسبی جمع آوری تمام حساب های جاری در داخل شرکت  را از دیگر دستاوردهای این طرح برشمرد وگفت : با استقرار این سیستم  و یکپارچه سازی فرآیند پرداخت ، حدود 600 حساب جاری بسته خواهد شد همچنین در کوتاهترین زمان ممکن ( کمتر از 2 ساعت ) ، هزینه ها در حساب مشتریان کارسازی خواهد شد و در این فرآیند برای یک بار، حساب مشتریان و افرادی که مدنظر پرداخت هستند از طریق سامانه بیمه مرکزی و بانک مرکزی کنترل می شود و پس از تایید ، مشخصات این افراد در سیستم ثبت می گردد و از این به بعد ، همانند سایر سامانه های الکترونیک، تمام هزینه های آنها در سیستم  های مالی سراسر کشور بر اساس بخشنامه ای که ابلاغ شده ، قابل پرداخت خواهد بود .

مدیر کل امور مالی در پایان افزود : استقرار این سامانه منجر به یکپارچه سازی پرداخت ها شده  و مشتریان را از مراجعه به بانک و بیمه  برای دریافت چک بی نیاز خواهد کرد و چالش های صدور ودریافت چک را از بین خواهد برد .

 

روابط عمومی بیمه ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rajdy