پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/16 11:10
کد خبر: 20365

استاندار قم: قم باید محور توسعه فرهنگ قرض الحسنه در نظام بانکی باشد

استاندار قم با بیان اینکه باید خدمات بانک های قرض الحسنه به مردم معرفی شود گفت: قم با همراهی علما و فضلای برجسته حوزه علمیه می تواند فرهنگ متعالی بانکداری قرض الحسنه را تقویت کند.

به گزارش شمانیوز، سید محمد تقی شاهچراغی در دیدار با مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در استانداری قم، گفت: خدمات ارزنده بانکداری قرض الحسنه می تواند نگاه مردم به نظام بانکی کشور را تغییر دهد.

وی با اشاره به لزوم حمایت جدی نظام بانکی قرض الحسنه از اشتغال های خرد و خانگی گفت: استان قم به دلیل شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی و تعدد زنان سرپرست خانواده و یا بد سرپرست باید با بهره مندی از وام قرض الحسنه در تولید و تقویت اشتغال خانگی فعال تر و گسترده تر عمل کند.

ضرورت آگاهی مراجع تقلید از خدمات بانک قرض الحسنه

استاندار قم با تاکید بر اینکه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی باید در اولویت برخورداری از وام خرد قرض الحسنه باشند، افزود: با وجود تورم اقتصادی به نظر می رسد می توان با وام اعطایی قرض الحسنه ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی یک شغل خانگی آبرومند راه اندازی کرد.

شاهچراغی با بیان اینکه از رویکرد بانکداری قرض الحسنه کاملا حمایت خواهد کرد، گفت: لازم است خدمات گسترده قرض الحسنه و فعالیت های متنوع مسئولیت اجتماعی خود را برای علما و فضلای حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید تشریح و تبیین کنید.

استاندار قم بر لزوم همراهی و کمک صاحبان کسب و کار و خیرین سرمایه گذار به برنامه های مسئولیت اجتماعی بانک های قرض الحسنه تاکید کرد و گفت: استان قم به عنوان بخش موثر و تعیین کننده در توسعه فرهنگ متعالی قرض الحسنه از طرح های مسئولیت اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران حمایت خواهد کرد.

در بخش دیگری از این نشست، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه گردش مالی بانک از منابع مردمی و سازمانی است و به دولت وابستگی نداریم، گفت: در سال جدید سقف پرداخت وام خود را برای افراد حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داده ایم.

سید سعید شمسی نژاد با طرح این مطلب که کلیه وام بانک قرض الحسنه با کارمزد صفر تا ۴ درصد است، اظهار داشت: منابع بانکی ما در سال جاری به بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان رسیده و در سال ۱۴۰۰، ۲میلیون و ۶۰۰ هزار فقره وام به مشتریان خود داده ایم.

 

طراحی ارایه وام با کارمزد صفر درصد

وی با تاکید براینکه بانکداری قرض الحسنه کاملا شفاف است، گفت: خوشبختانه میزان معوقات اقساط وام مشتریان بانک به کمتر از ۶دهم درصد می رسد و این نشان می دهد که آنها به نظام قرض الحسنه اعتماد و علاقه دارند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه تمام هزینه های خود را از کارمزد وام تامین کرده و وابستگی به منابع دولتی نداریم، یاد آور شد: در نظر داریم طی ۲ سال آینده بنا به درخواست رئیس جمهور محترم و تامین منویات علمای دینی کارمزد معمول بانکی را حذف کرده و هزینه های خود را براساس مزد خدمت تامین کنیم تا پیشگام بانکداری اسلامی ناب در سطح کشور شویم.

 

تامین صد در صدی وام های تکلیفی

شمسی نژاد با بیان اینکه درصدد طراحی و راه اندازی یک نئوبانک تمام الکترونیک با عرضه خدمات کاملا مجازی هستیم، تاکید کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به رغم تمام چالش هایی که وام های تکلیفی دولت دارد توانسته ۱۰۰ درصد این نوع وام ها که شامل وام ازدواج، وام های تکلیفی معرفی شده از کمیته امداد و بهزیستی و... را تامین و عرضه کند.

وی از ایجاد و عرضه ۵۰ نوع پروژه وام قرض الحسنه بانکی در سال جاری خبر داد و گفت: در نظر داریم با ضمانت گیری دارایی های شخصی مردم از جمله توثیق سهام عدالت، سند خودرو و... وام بدون نیاز به ضمانت شخص ثالث بدهیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید براینکه به شهر مقدس قم نگاه کاملا اعتقادی داریم، افزود: معتقدیم میان اهداف و برنامه این بانک با جنبه های فرهنگی و انقلابی شهر قم فصل مشترک فراوانی وجود دارد که باید از آن بهره لازم و وافر ببریم.

 

لزوم همراهی صاحبان صنایع و موسسات قرض الحسنه

شمسی نژاد با اشاره به اینکه قرض الحسنه دریای بی کرانی است که انتها ندارد، خاطرنشان کرد: اگر بنگاه های اقتصادی خرد و کلان و موسسات قرض الحسنه با برنامه های بانک همراه باشند می توانیم از منابع آنها برنامه های مهم و کلان مسئولیت اجتماعی را فعال تر کرده و در تامین نیاز خانواده های کم بضاعت استان و ایجاد بسترهای اشتغال خانگی نقش موثرتری ایفا کنیم.

در پایان این دیدار به پاس خدمات ارزنده فرهنگی و اجتماعی استانداری قم، لوح یاد بود «سفیر قرض الحسنه» از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به آقای سید محمد تقی شاهچراغی، استاندار قم تقدیم شد.

 

روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qagqn