پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/10 03:24
کد خبر: 7394

لیگ برتر والیبال در آستانه تعطیلی کامل؟!

دوشنبه گذشته بود که سازمان لیگ فدراسیون والیبال جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور مدیران‌عامل باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر برگزار کرد تا با توجه به شیوع ویروس خطرناک کرونا در ایران، درخصوص برگزاری یا لغو لیگ تصمیم‌گیری کنند؛ نتیجه این جلسه فوق‌العاده هم چیزی نبود بجز تعطیلی لیگ‌برتر والیبال مردان و زنان.

آخرین خبر نوشت: دوشنبه گذشته بود که سازمان لیگ فدراسیون والیبال جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور مدیران‌عامل باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر برگزار کرد تا با توجه به شیوع ویروس خطرناک کرونا در ایران، درخصوص برگزاری یا لغو لیگ تصمیم‌گیری کنند؛ نتیجه این جلسه فوق‌العاده هم چیزی نبود بجز تعطیلی لیگ‌برتر والیبال مردان و زنان. این اتفاق درحالی رخ داد که پیش‌تر هم لیگ مردان ایران در آستانه رقابت‌ مهم کسب سهمیه المپیک قاره‌ای در چین(دی ماه گذشته) مدتی تعطیل شد و پس از به دست آمدن سهمیه المپیــک‌2020 تــوکیـــو، دوبــاره راه‌اندازی شد؛ البته با یک شرط و آن این‌که فدراسیون، رضایت باشگاه‌ها را گرفت تا مرحله پلی‌آف به صورت فشرده و در تعطیلات نوروز 99 انجام شود. متعاقب این تصمیم باشگاه‌های لیگ برتری با فدراسیون همکاری کردند و با برگزاری 2 بازی در هر هفته، شرایطی فراهم کردند تا برنامه‌ریزی فدراسیون برای برگزاری پلی‌آف در نوروز درست پیش برود. در این بین اما شیوع ویروس‌کرونا چالش تازه‌ای برای فدراسیون والیبال ایجاد کرد؛ چالشی که به نظر می‌رسد با تعطیلی موقت لیگ برتر هم حل‌و فصل نشود. چراکه حالا شایعه تعطیلی لیگ برتر مردان به صورت کامل شنیده می‌شود. این درحالی است که به نظر می‌رسد باشگاه‌هایی که برای حضور در لیگ برتر متحمل هزینه‌های زیادی‌ شده‌اند، زیر بار این مسئله نمی‌‌روند. چون تعطیلی لیگ برتر به طور کامل، سرنوشت قرارداد بازیکنان حاضر در لیگ با باشگاه‌های متبوعشان را هم دچار مشکل می‌کند. ضمن این که طبق روال هر فصل، قهرمان لیگ برتر به‌عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کرد و با تعطیلی لیگ، انتخاب نماینده کشور در این رقابت‌ها هم دچار چالش خواهد شد. نکته دیگر این‌که هنوز مشخص نیست مهار ویروس‌کرونا در کشور تا چه بازه زمانی طول خواهد کشید، این درحالی است که تیم ملی والیبال باید خود را برای حضور در المپیک توکیو آماده کند. به همین‌خاطر به نظر می‌رسد تعطیلی لیگ برتر به طور کامل، منطقی‌ترین تصیمی است که فدراسیون والیبال می‌تواند اتخاذ کند.

علی فتاحی سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال اما در واکنش به این‌که تکلیف لیگ برتر والیبال چه خواهد شد و آیا لیگ به‌طور کامل تعطیل می‌شود، می‌گوید: «در کشور شرایط عادی حکمفرما نیست. رسالت اصلی ما حفظ سلامت افراد است. فدراسیون والیبال با تصمیم شورای تامین استان، وزارت ورزش و بهداشت تصمیم گرفت مسابقات لیگ را تعطیل کند. برگزاری مسابقات دچار وقفه شده است. در بعضی از شهرها به تاخیر افتاد و در بعضی شهرهای دیگر لغو شد و آینده برای ما مبهم است.» او ادامه می‌دهد: «تصمیم قطعی برای تعطیلی کامل لیگ منوط بر این است که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. الان نمی‌‌توان قطعی چیزی گفت، چرا‌که مشخص نیست ویروس کرونا چه زمانی مهار می‌شود. در گذشته مشکل اصلی ما معرفی قهرمان برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بود اما در حال حاضر مشکل اصلی ما ویروس کروناست. نمی‌‌دانیم که چه زمانی ویروس مهار می‌شود تا بتوانیم بر اساس آن برنامه خود را اعلام کنیم. درحال حاضر دغدغه اصلی ما بحث قرارداد بازیکنان و رنکینگ تیم‌هاست که طی چند روز آینده جلسه با حضور مدیران عامل باشگاه ترتیب خواهیم داد و در این زمینه تصمیم‌گیری و نظر را اعلام خواهیم کرد.» او درحالی از بلاتکلیفی در تعطیلی کامل یا برگزاری مجدد لیگ برتر مردان صحبت می‌کند که لیگ برتر بانوان به طول کامل تعطیل شد. فتاحی می‌گوید: «در بخش بانوان به‌طور کامل لیگ تعطیل شد و باید تصمیم‌گیری کنیم برای جایگاه و رده‌بندی تیم‌های لیگ. این‌طور نیست که لیگ اصلا‌ برگزار نشده باشد. تیم‌های بانوان متفق‌القول نمی‌‌خواهند به آسیا اعزام شوند.» حال باید منتظر ماند و دید با توجه به شرایط موجود لیگ برتر والیبال به‌طور کامل تعطیل خواهد شد یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y76j4