سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/04 20:51
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 19505

نکاتی که برای شروع آموزش کاراته باید بدانید!

آموزش کاراته: امروزه ورزش های رزمی طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارند و پیر و جوان علاقه دارند که با ورزش های رزمی مختلف بدن خود را ورزیده کنند و فنون مبارزه را یاد بگیرند. کاراته در میان ورزش های رزمی مختلف یکی از قدیمی ترین و کامل ترین ورزش های رزمی به حساب می آید. کاراته چندین سبک و مختلف دارد و بخش های زیادی برای مسابقه و تمرین دارد که افراد زیادی را به این ورزش جذب می کند. در این مطلب تلاش داریم تا شما کمی با کاراته آشنا کنیم و درباره آموزش کاراته با شما صحبت کنیم.

 

با تاریخچه کاراته  آشنا شوید!

ورزش کاراته در گذشته نه به عنوان یک ورزش، بلکه به عنوان یک هنر رزمی و روشی برای مبارزه در ژاپن متولد شد. کاراته به معنی مبارزه با دست خالی می باشد. در واقع کارا به معنی خالی و ته به معنی دست می باشد. در زمانی که حمل سلاح در ژاپن ممنوع شد کاراته به وجود آمد تا افراد بتوانند در مبارزات مختلف حتی در برابر اشخاصی با اسلحه نیز از خود دفاع کنند.

 

کاراته در سال 1912 به صورت سیستماتیک از کشور ژاپن به جهان خارج معرفی شد و در سال 1946 نیز اولین فدراسیون رسمی کاراته در جهان توسط انجمن های گوناگون ژاپنی درست شد. کاراته در ایران نیز از سال 1342 و به لطف فرهاد وارسته وارد ایران شد و آموزش کاراته در ایران انجام شد و اولین کسی که در ایران به کمربند سیاه رسید، آقای مرتضی کاتوزیان بود.

gfgu

بخش های مختلف ورزش کاراته را بشناسید!

در ورزش کاراته شما باید سه بخش مختلف را به صورت مداوم تمرین کنید. در زمان آموزش کاراته بخش اول بخش کیهون یا کِی هون کاراته است که در آن شما با تکنیک های مختلف دفاع و ضربه های دست و پا آشنا می شوید و باید در یک مسیر رفت و برگشت آنها را اجرا کنید. در واقع تکنیک های مختلف کاراته را کیهون می نامند. گفتنی است که در رسانه علم کاراته؛ اولین رسانه آموزش کاراته در ایران، فیلم آموزش رایگان کاراته قرار داده شده است.

بعد از کیهون شما باید وارد بخش کاتا های کاراته شوید. کاتا در اصل به معنی مبارزه با حریف فرضی است و شما باید تعدادی تکنیک های مختلف را در یک مسیر خاص اجرا کنید. کاتا یکی از زیبا ترین بخش های کاراته است که معمولا مسابقات آن نیز برای خود کاراته کار ها و دوست داران این ورزش بسیار جذاب می باشد.

بخش آخر کاراته نیز بخش کومیته می باشد که مبارزه با حریف واقعی یا همان مبارزه در مسابقات می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. بیشتر افرادی که وارد کاراته می شوند نیز با علاقه به این بخش و مبارزه است که وارد کاراته می شوند. در کومیته شما روبروی حریفی قرار می گیرید باید با تکنیک های سریع خود از او امتیاز بگیرید و امتیازی نیز به حریف ندهید.

 

سبک های مختلف کاراته به چند دسته تقسیم میشوند؟

سبک های کنترلی

دسته اول سبک های کاراته سبک های کنترلی هستند. در این سبک ها شما در زمان کومیته و مبارزات باید تکنیک های خود را کنترل کنید. اصابت های شدید در سبک های کنترلی با اخطار همراه خواهند بود و در صورت تکرار شما از مبارزه اخراج می شوید. سبک های اصلی کنترلی در واقع 4 سبک می باشند که هر کدام روی یک بخش خاص تمرکز دارند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

  1. شوتوکان: توجه خاص به نیرو و سرعت (بنیان گذار: گیچین فوناکوشی)
  2. شیتوریو: متشکل از دو سیستم ناهاته و شوری ته در کاراته (بنیان گذار: کنوا مابونی)
  3. گوجوریو: روش سفت و نرم و متعلق به سیستم ناهاته (بنیان گذار: چوجون میاگی)
  4. وادوریو: راه صلح، روش صلح، روش صلح جویانه (بنیان گذار: اوتسوکا هیرونوری)

سبک های غیر کنترلی را بشناسید

سبک های گوجورویو یکی از سبک هایی است که در کاراته است که هم نوع کنترلی و هم بخش غیر کنترلی دارد. اما جدا از گوجوریو یکی از مهم ترین سبک های غیر کنترلی کاراته، سبک کیوکوشین است که در آن مبارزات به صورت غیر کنترلی و حرفه ای صورت می گیرد و کنترلی در ضربات دست و پا وجود ندارد. بنیان گذار این سبک نیز استاد ماسوتاتسو اویاما می باشد.

gfd

کاراته برای چه کسانی مناسب است؟

ورزش کاراته یک ورزش رزمی بسیار مفید برای تمامی افراد است و همه می توانند با هر سنی از 5 سالگی تا 90 سالگی این ورزش را شروع کنند و با ورزش کاراته زندگی خود را بهتر کنند. ورزش کاراته برای تمامی افراد مناسب است و می تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. شما در واقع می توانید یادگیری و آموزش کاراته را در هر سنی و با هر شرایطی شروع کنید.

کاراته همچنین برای بچه های خیلی مناسب است که بتوانند با یادگیری یک ورزش رزمی در کودکی و نوجوانی بدن خود را ورزیده کنند. برای همین است که بسیاری از پدر مادر ها به دنبال آموزش کاراته کودکان میگردند. در سنین بزرگسالی نیز می توانید این ورزش را شروع کنید و تکنیک های آن را به آرامی یاد بگیرید و بتوانید از طریق ورزش کاراته بدن خودتان را کمی در برابر بیماری های مختلف مقاوم تر کنید.

 

gffh

آموزش گام به گام کاراته به صورت آنلاین در علم کاراته چگونه است؟

امروزه بسیاری از آموزش ها به صورت آنلاین صورت می گیرد و شما می توانید با دسترسی داشتن به یک گوشی، به راحتی هر چیزی که میخواهید را یاد بگیرید. کاراته یکی از ورزش هایی است که تا سال ها افراد معتقد بودند که برای آموزش کاراته نیاز است که مربی با شاگرد به صورت حضوری کار کند. اما در حال حاضر کاراته نیز یکی از فنونی است که شما میتوانید به صورت آنلاین و در منزل یاد بگیرید. امروزه می توانید آموزش کاراته آنلاین در علم کاراته تجربه کنید.

علم کاراته، اولین رسانه آنلاین در سراسر ایران است که شما می توانید کاراته را در آن به طور کامل و از 0 تا 100، با کمک استاد جوان سعید کاشانی راد یاد بگیرید. شما می توانید در وب سایت و پیج رسمی علم کاراته به راحتی و به صورت گام به گام یاد بگیرید. شما فقط کافیست که در ابتدا روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه شوید و سپس در انتهای صفجه پلن مورد نیاز خود را انتخاب کنید و فرم را پر کنید تا با شما تماس بگیریم و ثبت نام نهایی را انجام دهیم.

گفتنی است که در طول این مسیر اگر دچار مشکل شدید میتوانید از طریق ایکون واتاسپ با ما در ارتباط باشید. پس از ارتباط با شما زمان تمرینات را تعیین می شود و در جلسه اول انالیز و بررسی های مورد نیاز برای: اهداف، امادگی جسمانی و سایر موارد انجام میشود. شما میتوانید با تمرین های جلسه ای کاراته را به راحتی یاد و پیشرفت را در هر جلسه احساس کنید.

hhhhhhhhhhhj


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2aylqk