پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/11/07 21:26
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 18890

بهترین دوچرخه های کوهستان 2021 توسط آیبایک معرفی شد!

سالی که گذشت برای بسیاری از دوچرخه سواران سال پرچالشی بود چرا که با انواع مشکلات دست و پنجه نرم کردند. از مشکلات اقتصادی تا انواع مشکلات فرهنگی و محیطی، همه و همه باعث شد تا فرسودگی به سراغ دوچرخه‌هایشان بیاید.

قطعا اگر فرد تازه‌کاری در زمینه دوچرخه سواری باشید یا حتی یک فرد حرفه‌ای در این زمینه، نیاز دارید یک دوچرخه جدید بخرید یا حداقل دوچرخه قدیمی خود را با مدل جدیدتری تعویض کنید. در این بین ممکن است به این مشکل بخورید که باید چه مدلی را انتخاب کنید. قطعا فاکتورهای زیادی را برای خود ملاک قرار می‌دهید، از قیمت دوچرخه کوهستان و سایز آن بگیرید تا لوازم و قطعات استفاده شده. قبل از خرید باید در نظر داشته باشید که اولویتتان چیست و چه مواردی بیشتر برای شما اهمیت دارند بعد از انتخاب اولویت‌ها زمان آن می‌رسد که انتخاب خود را نهایی کنید.

در اینجا برای اینکه راحت‌تر بتوانید انتخاب خود را انجام دهید، لیستی که توسط آیبایک از بهترین دوچرخه‌های کوهستان منتشر شده‌ است را برایتان قرار داده‌ایم. در این لیست نام چهار برند مطرح دوچرخه سازی جهان یعنی جاینت، کمپ، کاپریولو و الکس به چشم می‌خورد که همگی تقریبا جزو پرطرفدارترین دوچرخه‌های ایران هستند.

 

1. دوچرخه جاینت مدل TALON3 2021

2222

قطعا مثل هر زمان دیگری شاهد حضور پرقدرت دوچرخه جاینت در این لیست هستیم. مدل تالون از برند جاینت یکی از مدل‌های معروف این شرکت دوچرخه سازی است که هر ساله با ایجاد تغییراتی محسوس روانه بازار دوچرخه می‌شود. مدل 2021 این مدل دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و فناوری aluxx می‌باشد که باعث شده بسیار سبک و در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم باشد. همچنین استفاده از سیستم HardTail وFull Suspension کنترل راحت‌تر دوچرخه در هنگام صعود و یا پایین آمدن از سراشیبی را حاصل می‌شود. سیستم HardTail به دلیل نداشتن کمک فنر عقب باعث می‌شود که این مدل مخصوص مسیرهای ناهموار باشد و به راحتی از تمام موانع عبور کند.

در لوازم دنده‌ی تالون 3 از برند شیمانو مدل تورنی استفاده شده که شامل 14 سرعت به صورت 7 دنده شانژمان عقب و 2 دنده در شانژمان جلو باشد. ترمز مورد استفاده در این مدل هم از نوع دیسک هیدرولیک و برند تکترو (TEKTRO) می‌باشد.

این مدل ثبات و تعادل خارق‌العاده را در برابر موانع و مسیرهای ناهموار از خود نشان داده است که همین موضوع باعث شده در میان دوچرخه سواران کوهستان از محبوبیت فراوانی برخوردار باشد.

 

2. دوچرخه کمپ مدل CAPTAIN

3333

بی شک سرسخت رقیب جاینت را می‌توان کمپ نام برد. دوچرخه کراس کانتری کمپ مدل  CAPTAIN یکی از جدیدترین مدل‌های کمپانی دوچرخه سازی کمپ می‌باشد. این مدل از بدنه آلومینیوم 6061 ساخته شده که مقاومت و استحکام فریم و بدنه دوچرخه را افزایش داده است. استفاده از این سبک از آلومینیوم باعث شده که در آب و هوای بارانی زنگ نزند و در برابر برخورد با عوامل خارجی آسیب نبیند.

لوازم دنده استفاده شده در مدل CAPTAIN از برند شیمانو مدل آلتوس و 27 سرعته است و همچنین در ترمز این مدل هم از برند شیمانو و از نوع دیسک هیدرولیک استفاده شده است. دوشاخ تعبیه شده هم به صورت کمک فنردار، تنظیمی GT-MRK و قفل کن است.

3. دوچرخه الکس مدل VIVA

44444

کمپانی الکس که این روزها به دلیل قیمت اقتصادی و کیفیت خوبشان توانسته‌اند بازار را بدست بگیرند، سعی کرده‌اند از این قافله هم عقب نمانند. قطعا یکی از مواردی که باعث محبوبیت این برند شده‌است، کیفیت عالی در کنار قیمت اقتصادی آن‌هاست. مدل VIVA از بدنه آلومینیوم 6061 ساخته شده است که مقاومت بسیار زیادی در برابر آب، ضربه، فشار و سایش از خود به نمایش گذاشته است.

لوازم دنده استفاده شده در این مدل از برند شیمانو مدل تورنی و 21 سرعته می‌باشد و همچنین ترمز آن هم دیسک مکانیکی می‌باشد. دوشاخ تعبیه شده در مدل ویوا کمک فنردار، قفلی و تنظیمی است.

یکی از ویژگی های این مدل این است که در کنار استفاده به عنوان دوچرخه کوهستان، می‌توان از آن در خیابان، پارک و طبیعت‌گردی هم استفاده کرد.

 

4. دوچرخه کاپریولو مدل MILAN

5555

برند کاپریولو از سال 1395 وارد ایران شد و تقریبا توانست جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کند. در این لیست تقریبا پایین‌ترین قیمت به همین مدل اختصاص پیدا می‌کند و دلیل آن هم استفاده از تنه آهن برای افزایش استحکام و کاهش قیمت آن است. لاستیک‌های استفاده شده در این مدل از برند مطرح WANDA است که تعادل دوچرخه سوار را به خوبی حفظ می‌کند. چرخ‌های عقب و جلوی این مدل به صورت اهرمی طراحی شده که می‌توانید به راحتی چرخ‌ها را باز کنید. حتی می‌توانید در صورت پنچری خودتان دست به آچار شوید.

لوازم دنده استفاده شده در این مدل از برند SAIGUAN مدل TZ و 21 سرعته می‌باشد و همچنین استفاده از ترمز V-Brake یکی از ویژگی‌های این دوچرخه است. از طوقه آلومینیوم CNC شده در این مدل هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

 

نتیجه گیری

قطعا اگر قصد خرید دوچرخه کوهستان را داشته باشید با سردرگمی و انتخاب‌های زیادی وارد بازار خواهید شد. فروشگاه دوچرخه آیبایک می‌گوید: (( قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید راحتی شما اولین معیار برای خریدتان است و دومین چیزی که باید به آن دقت کنید گارانتی و خدمات پس از فروش دوچرخه مدنظرتان است. به یاد داشته باشید حتما قبل از خرید اولویت‌های خود را مشخص کنید و پس از مشورت با فعالان این حوزه انتخاب خود را نهایی کنید.))

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2raglb