پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/10 23:12
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 18566

چطور کفش تنیس مناسب بخریم؟

تابه‌حال به حرکات بازیکن‌های تنیس دقت کرده‌اید؟ بازیکن‌ها در طول بازی حسابی تحرک دارند. می‌دوند، می‌پرند، روی زمین سُر می‌خورند و گاهی حتی تا چند ساعت به ضربه‌های حریف‌شان پاسخ می‌دهند. بازیکن‌ها برای این همه تحرک، موفقیت در زمین و در عین‌حال برای لذت‌بردن از بازی‌شان، علاوه‌بر راکت تنیس استاندارد، به یک کفش تنیس مناسب برای تمرین و مسابقه نیاز دارند.

 در این مطلب نکته‌هایی در مورد خرید کفش تنیس با شما در میان می‌گذاریم و توضیح می‌دهیم چرا باید از فروشگاه لوازم ورزشی لوزی کفش تنیس استاندارد بخرید.

 

معیارهایی که برای خرید کفش تنیس باید در نظر بگیریم

قبل از اینکه برای خرید کفش تنیس دست به کار شوید، بهتر است حواس‌تان به 3 نکته‌ی اساسی باشد:

  • نوع و جنس زمینی که در آن تنیس بازی می‌کنید، چیست؟
  • فرم پاهایتان چگونه است؟
  • با چه سبکی بازی می‌کنید؟

در ادامه، درباره‌ی این سه معیار بیشتر توضیح می‌دهیم تا هنگام خرید کفش تنیس بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

رپرتاژ

انواع زمین تنیس و ویژگی‌های کفش مناسب برای هر زمین

کفش زمین تنیس هارد (Hard Court)

این زمین تنیس از ترکیب ماسه و مواد مصنوعی ساخته می‌شود. ماسه باعث می‌شود زمین تنیس سطحی زبر داشته باشد. کفشی برای بازی روی این زمین مناسب است که:

  • کفه‌ی مقاومی در برابر ساییدگی داشته باشد
  • این زمین سفت و سخت است و کفشی برایش مناسب است که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد
  • بتواند شوکی را که از زمین به کفش وارد می‌شود، خوب جذب کند

هنگام خرید کفش تنیس برای زمین هارد باید نکات بالا توجه کنید.

 

خرید کفش تنیس برای زمین خاکی (Clay Court)

زمین خاکی از زمین هارد نرم‌تر است. در عین حال، امکان سُرخوردن بازیکن روی چنین زمینی بیشتر است. بنابراین باید کفشی برای بازی در زمین خاکی انتخاب کنید که هم اجازه‌ی سُرخوردن‌های عمدی برای رسیدن به توپ را بهتان بدهد و هم جلوی تعادل‌نداشتن و لغزش‌های ناخواسته را بگیرد.

بیشتر مواقع زیره‌ی کفش‌های زمین خاکی را هفت‌وهشتی درست می‌کنند که اصطکاک لازم بین کف کفش و سطح زمین برقرار شود.

در فروشگاه لوازم ورزشی لوزی می‌توانید کفش‌های مخصوص زمین خاکی را پیدا کنید.

 

کفش زمین چمن (Grass Court)

کف زمین چمن تا دل‌تان بخواهد لغزنده است و امکان اینکه راکت تنیس در دست، زمین بخورید زیاد است. البته اگر هنگام خرید کفش تنیس دقت کنید، هم خودتان سُر نمی‌خورید و هم به زمین چمن آسیب نمی‌رسد.

در کف کفش مناسب برای زمین‌های چمن برآمدگی‌های ریزی وجود دارد که مانع لغزش بازیکن می‌شوند.

 

خرید کفش تنیس آل کورت (All Court)

بعضی از بازیکن‌ها فقط روی یک نوع زمین بازی نمی‌کنند. گاهی به زمین چمن می‌روند و گاهی در باشگاه یا زمین خاکی بازی می‌کنند. کمپانی‌های تولید کفش تنیس به فکر چنین بازیکن‌هایی هم هستند و کفش آل‌کورت تولید می‌کنند. با این کفش‌ها می‌توانید در زمین‌های مختلف بازی کنید.

قیمت این مدل کفش تنیس را می‌توانید در فروشگاه لوازم ورزشی لوزی ببینید.

 

برای خرید کفش تنیس به فرم پاهایتان توجه کنید

افراد مختلف هنگام ایستادن و راه‌‌رفتن پاهایشان را به فرم‌های متفاوتی قرار می‌دهند. بعضی‌ها پاها را به سمت داخل می‌گذارند، عده‌ای پاها را به‌قدر کافی به سمت داخل نمی‌چرخانند و دسته‌ی سوم هم افرادی هستند که پای نرمالی دارند.

کف کفش دسته‌ی اول در قسمت سینه‌ی پا دچار ساییدگی بیشتر از حد معمول می‌شود و باید کفشی متناسب با شرایط‌شان بخرند تا به مچ و زانویشان آسیب نرسد.

دسته‌ی دوم هنگام راه‌رفتن به مچ پایشان فشار وارد می‌کنند و اگر کفش مناسب نپوشند، ممکن است پایشان پیچ بخورد و آسیب ببینند. این افراد باید کفش‌هایی با انعطاف‌پذیری بالاتر بپوشند. دسته‌ی سوم هم که خوشبختانه برای انتخاب کفش مشکل خاصی ندارند.

بهتر است هنگام خرید کفش تنیس به این نکته هم توجه کنید تا بتوانید کفش مناسب‌تری بخرید.

 

قبل از خرید کفش تنیس به سبک بازی‌تان توجه کنید

بعضی از بازیکنان مثل گائل مونفیلِ فرانسوی وزن کم‌تری نسبت به بقیه دارند و حسابی در زمین می‌‌دوند و جست‌وخیز می‌کنند؛ اما روش و تکنیک عده‌ای دیگر مثل جوکوویچ، تنیسور صربستانی، متفاوت است و بیشتر قدرتی بازی می‌کنند. در واقع، راکت تنیس در دستان جوکوویچ با گرز تفاوت چندانی ندارد!

حالا به نظر خودتان شما چطور بازیکنی هستید؟ بهتر است قبل از خرید کفش تنیس حتما به این سوال پاسخ دهید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

از کجا کفش تنیس مناسب بخریم؟

بازیکن‌های حرفه‌ای تنیس کفش‌های مخصوص به خودشان دارند. یک کمپانی تنیس اسپانسر چنین بازیکن‌هایی می‌شود و برایشان کفش‌های اختصاصی تولید می‌کند. مثلا راجر فدرر با وسواس زیادی که روی انتخاب کفش دارد، چندین سال است که با برند نایک قرارداد بسته و در مسابقات Majors یا هر تورنمنت ATP کفش نایک می‌پوشد. روی تمام کفش‌ها هم مخفف اسم‌اش (RF) حک می‌شود؛

اما کار ما برای خرید کفش تنیس به آسانی فدرر نیست. خودمان باید برای انتخاب کفش دست به کار شویم و از جایی مطمئن خرید کنیم.

رپرتاژ

خرید کفش و راکت تنیس از سایت لوزی

فروشگاه لوازم ورزشی لوزی یک فروشگاه اینترنتی معتبر است و در زمینه‌ی فروش انواع لوازم ورزشی فعالیت می‌کند. اگر برای خرید کفش تنیس سردرگم هستید، می‌توانید به سایت لوزی به آدرس lozi.shop سر بزنید و تمام لوازم مورد نیازتان از جمله کفش و راکت تنیس را تهیه کنید.

اگر هنگام خرید سوال یا ابهامی داشتید، می‌توانید از بخش مشاوره‌ی تخصصی فروشگاه لوازم ورزشی لوزی کمک بگیرید و در نهایت، خریدی مطمئن و به‌صرفه داشته باشید. شماره‌های 09195123620 و 02155360221 راه‌های تماس با لوزی‌ست.  


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ragom