یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/17 13:54
محمدهادی ساروی
کد خبر: 16916

محمدهادی ساروی طلا دشت کرد | بیوگرافی محمد هادی ساروی زاده

محمدهادی ساروی در فینال وزن ۹۷کیلوگرم مقابل الکس زوکه از مجارستان به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

به گزارش رصد ورزشی: محمدهادی ساروی زاده کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران است. محمدهادی ساروی زاده متولد ۱۶ دی ۱۳۷۶ در آمل است. محمدهادی ساروی زاده عضو تیم ملی ایران است. محمدهادی ساروی در فینال وزن ۹۷کیلوگرم مقابل الکس زوکه از مجارستان به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

محمدهادی ساروی زاده

در فینال وزن 97 کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک توکیو برابر الکس زوکه از مجارستان نفر پنجم المپیک قرار گرفت. ساروی مثل همیشه جنگنده کشتی را آغاز کرد و توانست شرایط را طوری پیش ببرد که داوران به حریف یک اخطار و به او یک امتیاز بدهند. در خاک هم ساروی توانست یک بارانداز را به خوبی روی حریف اجرا کند و 3 بر صفر پیش بیفتد. او که دیروز هم رقبایی از کشورهای روسیه، گرجستان و ایتالیا را با اقتدار پشت سر گذاشته بود، در تایم دوم نزدیک بود امتیاز چهارم را هم بگیرد، اما اعتراض مربیان مجارستان باعث شد تا نتیجه همان 3 بر صفر باقی بماند. البته داوران این بار به ساروی اخطار دادند و یک امتیاز به کشتی گیر مجار رسید، اما در خاک ساروی مثل همیشه مستحکم نشست و اجازه اجرای فن به حریف نداد. 

در نهایت ساروی 3 بر یک برنده این مبارزه حساس شد تا اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را در مسابقات جهانی 2021 به نام خود ثبت کند.

زندگی محمدهادی ساروی زاده

محمدهادی ساروی در روستای دارکلا آمل بعنوان فرزند دوم خانواده به دنیا آمد و از سال ۱۳۹۰ وقتی ۱۴ ساله بود بصورت جدی وارد رشته کشتی شد. وی در ۹ سالگی پدر خود را از دست داد و مسئولیت وی از آن پس بر روی دوش مادر و برادرش بود. ساروی کشتی را از تیم‌های پایه زیر نظر حسن حسین‌زاده شروع کرد و بخاطر علاقه به قاسم رضایی رشته فرنگی را انتخاب نمود.

حرفه محمدهادی ساروی زاده

جوانان آسیا

مدال طلا ۲۰۱۸ دهلی نو؛ در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل تویومورا از ژاپن در حالی که ۴–۰ جلو بود حریف خود را ضربه فنی کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کومار سونیل از هند به پیروزی ۹–۰ رسید و به فینال راه یافت. ساروی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر از سد مایمایتی کایسایر از کشور چین گذشت و صاحب مدال طلا شد.

مسابقات قهرمانی جوانان جهان

مدال طلا ۲۰۱۸ ترناوا؛ ساروی در دور اول تموری تچکاسلیدز قهرمان جوانان اروپا از گرجستان را با نتیجه ۱۰ بر ۳ از پیش رو برداشت و در دور دوم مقابل ایگور یاراشویچ از بلاروس با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز الکس زوکه نایب قهرمان جوانان اروپا از مجارستان را با نتیجه ۶ بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم ایلیا ارمولنکو از روسیه را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. در بازی نهایی هم موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر رومان بتسچارت از سوئیس را شکست دهد و به عنوان قهرمانی جهان برسد.

مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا

مدال طلا ۲۰۱۹ اولان باتور؛ در وزن ۸۷ کیلوگرم این رقابت‌ها ۵ نفر حضور داشتند که محمد هادی ساروی در کشتی نخست با نتیجه ۶ بر ۳ کومار سونیل از هند را مغلوب کرد وی در مبارزه بعدی مقابل کالیدین آسیکیف از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شد و در کشتی سوم نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر بیلگون بایارسایخان از مغولستان را شکست داد و در مبارزه چهارم نیز با نتیجه ۸ بر صفر از سد میربک کوردبای از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان

مدال برنز ۲۰۱۹ بوداپست؛ در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۳ بنس الماسی از صربستان را مغلوب کرد. ساروی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آروی ساوولاینن قهرمان جوانان جهان و زیر ۲۳ سال اروپا از فنلاند با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، به گروه شانس مجدد رفت. وی در این گروه مقابل آریف نیفتولایف از آذربایجان با نتیجه ۷ بر یک پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. ساروی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ و ضربه فنی ولادلن کوزلیوک از اوکراین را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p58dl