سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/16 06:07
کشتی فرنگی
کد خبر: 16902

برنامه و زمان کشتی گیران کشتی فرنگی | روز دوم رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با حضور شش نماینده کشورمان پیگیری می‌شود

به گزارش رصد ورزشیکشتی فرنگی یکی از سبک‌های ورزش کشتی است که در سدهٔ ۱۹ میلادی در فرانسه ابداع شد رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ از امروز با برگزاری رقابت های ۴ وزن نخست آغاز می شود. در روز اول مسابقات جهانی کشتی فرنگی نروژ  رقابت های اوزان  ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به ترتیب مهرداد مردانی، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی با حریفان  در مسابقات جهانی کشتی فرنگی برگزار می‌شود.

کشتی فرنگی

دومین روز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی امروز در ۳ وزن پیگیری خواهد شد و بعداز ظهر نیز دیدار فینال و رده‌بندی ۴ وزن نخست برگزار می‌شود. در اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به ترتیب مهرداد مردانی، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی با حریفان سرشاخ می‌شوند. همچنین در دیدار رده‌بندی ۴ وزن نخست محمدرضا مختاری و پژمان پشتام برای کسب مدال برنز روی تشک می‌روند و محمدعلی گرایی نیز در جدول بازنده‌ها رقابت خواهد کرد.

ساعت ۸ تا ۸:۱۵: وزن کشی مجدد اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم

ساعت ۸:۱۵ تا ۸:۴۵: وزن کشی اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و شانس مجدد اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم

ساعت ۱۷ تا ۱۷:۴۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

ساعت ۱۸ تا ۲۱: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم

اسامی نفرات اعزامی به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس پور
۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی
۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی

کشتی فرنگی در وزن 60 کیلوگرم:

در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با رضوان آرنات دارنده مدال برنز اروپا از رومانی مبارزه می کند. وی در دور سوم به مصاف برنده دیدار میان گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان و دالتون روبرتس از آمریکا می رود. در این وزن 19 نفر شرکت کرده اند.

کشتی فرنگی در وزن 97 کیلوگرم:

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک توکیو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با آرتور سارگسیان قهرمان زیر 23 سال اروپا از روسیه مبارزه می کند. در این وزن 27 نفر حضور دارند.

کشتی فرنگی در وزن 130 کیلوگرم:

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده دیدار میان آراتا سونودا از ژاپن و داوید اوواسپیان دارنده مدال زیر 23 سال جهان از ارمنستان کشتی می گیرد. در این وزن 22 نفر حضور دارند.

روز اول مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان با اینکه فینالیستی برای ایران در 4 وزن نخست در پی نداشت، اما با نتیجه چندان بدی هم همراه نبود. جدا از اینکه دو فرنگی کار ایرانی یعنی محمدرضا مختاری در وزن 72 کیلو و پژمان پشتام در 82 کیلو در یک قدمی فینال متوقف شدند و عصر امروز برای کسب مدال برنز روی تشک می روند، محمدعلی گرایی نیز به گروه شانس مجدد راه یافته و می تواند مثل دو فرنگی کار دیگر در رده بندی حضور پیدا کند.
جدا از این امروز سه فرنگی کار دیگر در سه وزن دوم روی تشک خواهند رفت. مهرداد مردانی در 60 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در 130 کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در 130 کیلوگرم نفراتی هستند که کار خود را تا مرحله فینال در روز جمعه پیگیری خواهند کرد.
اسامی فینالیست‌های چهار وزن نخست به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: امین صفرشایف (روسیه) – کن ماتسویی (ژاپن)
۷۲ کیلوگرم: مالخاز آمویان (ارمنستان) – سرگئی کوتوزوف (روسیه)
۷۷ کیلوگرم: رومن ولاسوف (روسیه) – سانان سلیمان اف (آذربایجان)
۸۲ کیلوگرم: برهان آکبوداک (ترکیه) – رفیق حسین اف (آذربایجان)

کشتی فرنگی در وزن ۷۷ کیلوگرم:

محمدعلی گرایی در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد به گلا بولکوادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان را نیز با نتیجه ۶ بر ۱ شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه باید به مصاف برنده دیدار تمرلان شادوکایف از قزاقستان ودمیترو پیشکوف از اوکراین می‌رود و در صورت پیروزی بر این دیدار، در دیدار رده بندی مقابل تاماس لوای از مجارستان قرار می‌گیرد.

کشتی فرنگی در وزن ۸۲ کیلوگرم:

پژمان پشتام در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۳ سینگ هارپریت از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد طارق عبدالسلام شبلی محمد از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. پشتام در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد رادیک کولی اف دارنده مدال نقره جهان از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب برهان آکبوداک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی برنده دیدار کشتی میان تورگومیان از ارمنستان و زابو از مجارستان پس از مبارزه با پروویزور از آمریکا است.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qzkg