پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/18 02:24
مقدماتی جام جهانی
کد خبر: 16669

انتخابی جام جهانی در منطقه اروپا | ایتالیا جان تازه گرفت، آلمان ترسناک و جذاب

شب گذشته در مرحله مقدماتی جام جهانی، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، آلمان و انگلیس به پیروزی رسیدند.

به گزارش رصد ورزشی: آخرین روز فیفا دی در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا، 12 بازی برگزار گردید که قدرت های بزرگ قاره موفق به شکست حریفانشان شدند.

نتایج کامل مسابقات فیفادی در اروپا به شرح زیر است:

گروه B

یونان 2 – سوئد یک

کوزوو صفر – اسپانیا 2

گل‌ها: فورنالز – فران تورس

تیم ملی اسپانیا در ادامه روند مثبت خود مقابل کوزوو به برتری رسید تا 3 امتیاز ارزشمند را برای صعود به جام جهانی دست یابد. تیم جوان انریکه این بار با فورنالز، بازیکن تازه دعوت شده از باشگاه وستهام به گل رسید تا ماتادورها نشان دهند امید زیادی برای درخشش در جام جهانی با ستاره های بی نام و نشان خود دارند. البته آلوارو موراتا بار دیگر برای اسپانیا درخشید تا نقش مهم خود در جمع بازیکنان انریکه را بار دیگر اثبات کند.

از طرف دیگر تیم ملی سوئد برای اولین بار شکست خورد و به روند فوق العاده خود پایان داد. این تیم که با هدایت اندرسون به تیمی درخشان بدل شده در آتن مغلوب اندیشه یونانی‌ها شد تا رقابت در این گروه نیز برای صعود به جام جهانی جذاب تر شود. 

در جدول این گروه اسپانیا با 6 بازی و 13 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های سوئد با 4 بازی و 9 امتیاز، یونان با 4 بازی و 6 امتیاز، کوزوو با 5 بازی و 4 امتیاز و گرجستان با 5 بازی و یک امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

گروه C

ایتالیا 5 – لیتوانی صفر

گل‌ها:مویس کین (2) – راسپادوری – دل لورنتزو و اوکتوس (گل به خودی)

ایرلند شمالی صفر – سوئیس صفر

ایتالیا در ادامه روند نباختن‌های خود در این بازی ساده نیز تن به شکست نداد تا همین طور رکورد عدم شکست ناپذیری اش طولانی تر شود. در این مسابقه مویس کین پس از 2 سال برای آتزوری گلزنی کرد. بازیکنی که به یوونتوس بازگشته تا بتواند در نبود رونالدو خود را به مهاجم اصلی ایتالیا معرفی کند.

در جدول این گروه ایتالیا 6 بازی و 14 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های سوئیس با 4 بازی و 8 امتیاز، ایرلند شمالی با 4 بازی و 5 امتیاز، بلغارستان با 5 بازی و 5 امتیاز و لیتوانی با 5 بازی و صفر امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

گروه E

بلاروس صفر – بلژیک یک

گل: دنیس پرت

ولز صفر – استونی صف

شیاطین سرخ در نبود بازیکنان اصلی خود مثل لوکاکو، کورتوا و هازارد مقابل بلاروس به برتری دست یافت و خود را یک قدم دیگر به جام جهانی نزدیک کرد.

در جدول این گروه بلژیک با 5 بازی و 16 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های چک با 5 بازی و 7 امتیاز ، ولز با 4 بازی و 7 امتیاز ، بلاروس با 5 بازی و 3 امتیاز و استونی با 4 بازی و یک امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

گروه I

آلبانی 5 – سن مارینو صفر

مجارستان 2 – آندورا صفر

انگلیس یک – لهستان یک

گل‌ها: هری کین – زیمانسکی

در این بازی انگلیس با شوت دیدنی هری کین به گل اول مسابقه دست یافت و سعی کرد بازی را مدیریت کند. شاگردان ساوت گیت موفق هم بودند ولی در لحظه آخر و ضربه سر زیمانسکی همه چیز را خراب کرد تا سه شیر به اولین تساوی خود دست یابد. این در همه بازی های خود به پیروزی رسیده بود.

در جدول این گروه که همه 6 بازی انجام داده اند، انگلیس با 16 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های آلبانی 12 ، لهستان 11 ، مجارستان 10 ، آندورا 3 و سن مارینو صفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

گروه J

ارمنستان یک – لیختن اشتاین یک

مقدونیه شمالی صفر – رومانی صفر

ایسلند صفر – آلمان 4

گل‌ها: گنابری – رودیگر – سانه – ورنر

باز هم یک مسابقه دیگر از آلمان و باز هم یک نمایش جذاب از شاگردان فلیک. تیم ملی آلمان با هانسی فلیک به همان تیم همیشگی بدل شده و امیدهای بسیاری را برای درخشش در جام جهانی زنده کرده است. در این مسابقه تیمو ورنر در مقابل دروازه توپ مسلم گلزنی را از دست داد ولی توانست در لحظات پایانی برای مانشافت گلزنی کند.

در جدول این گروه آلمان با 6 بازی و 15 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های ارمنستان با 11 امتیا، رومانی با 10 امتیاز، مقدونیه شمالی با 9 امتیاز، ایسلند با 4 امتیاز و لیختن اشتاین با یک امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

مسابقات فیفادی در قاره اروپا به اتمام رسید و در تاریخ 16 مهر دوباره آغاز خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqkdb