پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/25 07:18
کد خبر: 11446

چرا رای بازی مهم لیگ دسته دو 3-0 شد؟

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم گفت: کمیته انضباطی بر اساس مستندات موجود رای دیدار استقلال ملاثانی و شهید قندی یزد را صادر کرده است.

در حالی که تنها یک هفته تا پایان لیگ دسته دوم باقی مانده، بازی های گروه اول به خاطر رای جنجالی کمیته انضباطی درباره دیدار نیمه تمام استقلال ملاثانی-شهید قندی یزد متوقف شده تا به اعتراض یزدی ها در کمیته استیناف رسیدگی شود.

این دوئل حساس به خاطر درگیری های رخ داده در زمین نیمه تمام مانده بود، در نهایت با رای کمیته انضباطی سه بر صفر به سود استقلال ملاثانی اعلام شد؛ رایی که با اعتراض شدید یزدی ها همراه شده. آن ها اعتقاد دارند به دلیل نبود امنیت در زمین و ضرب و شتم از سوی بازیکنان و دست اندرکاران تیم حریف نتوانستند به بازی ادامه دهند.

با رایی که کمیته انضباطی صادر کرده، استقلال ملاثانی به رده دوم جدول صعود کرده و شهید قندی دیگر شانسی برای صعود ندارد.

مهرداد شفیعی راد، مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال در پاسخ به این سوال که کمیته انضباطی بر اساس چه مستنداتی رای صادر کرده، به "ورزش سه"، گفت: شاید برخی از مستنداتی که در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفته را من هم ندیده باشم. به هر حال اول از همه گزارش داور و نماینده فدراسیون و سازمان لیگ مورد بررسی قرار می گیرد. از سویی در این پرونده فیلم هایی از سوی هر دو باشگاه به دست ما و کمیته انضباطی رسیده که مورد بررسی قرار گرفته است. کمیته انضباطی بر اساس مستندات موجود رای صادر کرده که گویا با اعتراض تیم شهید قندی یزد همراه شده و باید به این ترتیب در کمیته استیناف بار دیگر بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که کمیته انضباطی صرفا بر اساس گزارش داور و ناظر رای به سه بر صفر شدن بازی داده یا در فیلم های ارسالی هم چیزی مشخص بوده، عنوان کرد: تا چند سال قبل اینطور بود که فقط گزارش داور و نماینده مورد بررسی قرار می گرفت، اما در دو، سه فصل اخیر بلافاصله بعد از دریافت گزارش داور و ناظر، کمیته انضباطی از هر دو تیم درخواست دفاعیه می کند. این اتفاق در این پرونده هم رخ داد و فردای روز مسابقه کمیته انضباطی از باشگاهها خواست که هر مستنداتی دارند، ارائه کنند. حتی برخی فیلم ها و عکس هایی که برای من ارسال شده بود را هم به دست کمیته انضباطی رساندم. البته اینکه گزارش داور و نماینده مستند اصلی برای کمیته انضباطی باشد، یک قانون جهانی است.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دو درباره مشاهدات خود در این پرونده گفت: یک درگیری قبل از پایان نیمه اول در زمان ورود دو تیم به رختکن رخ می دهد که درباره جزییات آن گزارش نماینده بازی مورد بررسی قرار گرفته. عکس هایی هم از سوی تیم شهید قندی و حتی استقلال ملاثانی ارسال شده بود. هر دو تیم هم اعتقاد داشتند مقصر تیم روبرو بوده و بازیکنانش مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. بعد از این اتفاقات، داور با دقایقی تاخیر به دو تیم اعلام می کند که از 10 دقیقه دیگر نیمه دوم آغاز خواهد شد. دو تیم هم از رختکن بیرون می آیند، اما استقلال وارد زمین می شود و تیم شهید قندی کنار زمین می ایستد. داور هم بعد از دقایقی سوت پایان را می زند و گزارش اتفاقات را به کمیته انضباطی ارائه می دهد.

شفیعی راد در پایان افزود: فعلا به خاطر حساسیتی که نتیجه این بازی داشته، مسابقات هفته پایانی را لغو کردیم. در چند روز آینده کمیته استیناف باید جلسه فوری برگزار کند و بعد از صدور رای استیناف، برنامه هفته پایانی اعلام می شود.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y56e2