چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/16 05:45
کد خبر: 13745

صادرات نفت ونزوئلا سه برابر شد

​صادرات نفت ونزوئلا با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکتهایی که با دولت این کشور آمریکای جنوبی تجارت می کنند، تقریبا سه برابر شده است.

آمار نفتکشها و گزارشهای کشتیرانی که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، نشان می دهد صادرات نفت ونزوئلا در نوامبر به بیش از نیم میلیون بشکه در روز صعود کرده است و تقریبا تمامی این نفت به مقصد چین صادر شده است. تولید نفت این کشور تا ۲۵ نوامبر به ۴۸۴ هزار بشکه در روز رسید که ۴۸ درصد کاهش سالانه داشت اما در عین حال این حقیقت را بارز می کند که ونزوئلا با وجود تحریمها و فلج شدن فعالیتهای تولیدی، همچنان نفت بیشتری نسبت به اکوادور تولید می کند.

آمریکا دوشنبه هفته جاری با متهم کردن شرکت ملی واردات و صادرات الکترونیک چین به حمایت از تلاشهای نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای تضعیف دموکراسی، تحریم‌هایی را علیه این شرکت وضع کرد. با این حال قطع روابط نفتی میان چین و ونزوئلا دشوارتر از آنچه تصور می رفت، بوده است زیرا کشتیها فرستنده های خود را خاموش می کنند و با تغییر نام و هویتشان، از شناسایی شدن فرار می کنند.

در حالی که مشتریان قدیمی ونزوئلا نظیر شرکت رپسول اسپانیا و ریلاینس اینداستریز هند در نتیجه تحریمها، خرید نفت این کشور را متوقف کرده اند، شرکتهای نه چندان شناخته شده ظاهر شده و به خرید نفت ونزوئلا پرداخته اند. شرکت ژیجیانگ نینگدا کمیکال، آرژیل اینترنشنال و سیروستراتی تکنولوژی در میان هشت شرکتی هستند که نفت ونزوئلا را به آسیا حمل می کنند. در نتیجه ذخایر نفت ونزوئلا در ماه گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرد.  

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که اسناد شرکت PDVSA نشان می دهد که کشتیهایی مانند ویلاند، پاسیفیک کیپ و ویژن در حال بارگیری در بندر خوزه هستند اما این کشتیها قابل استفاده نیستند. طبق اطلاعات گردآوری شده توسط بلومبرگ، این کشتیها ماهها پیش از این تاریخهای بارگیری در ونزوئلا، به کشتی سازی فرستاده شده اند و این به معنای آن است که نام یا شماره شناسایی منحصر آنها توسط کشتیهای دیگری استفاده می شود.

 

منبع: ایسنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xj5w3