سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/07 01:14
کد خبر: 8790

هشدار پلیس آلمان به بوندس‌لیگا

​پلیس آلمان به بوندس‌لیگا هشدار داد که اصرار بر برگزاری مسابقات فوتبال پشت درهای بسته در شرایط فعلی بحران کرونا بی‌مسئولیتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: مسئولین پلیس آلمان به بوندس‌لیگا هشدار دادند که برگزاری مسابقات فوتبال این لیگ پشت درهای بسته به دلیل اینکه می‌تواند باعث تجمع هواداران فوتبال در مقابل استادیوم‌ها شود در شرایط بحران کرونا، بی‌مسئولیتی خواهد بود و می‌تواند سلامت عمومی را در خطر قرار دهد.

مسئولین فوتبال آلمان به دنبال راهی هستند تا با وجود تداوم بحران ناشی از اپیدمی کرونا، فصل 2019-2020 این لیگ را از سر بگیرند. بر اساس گزارشها مسابقات بوندس‌لیگا ممکن است از اواخر اردیبهشت از سر گرفته شود هر چند این مسابقات تا اطلاع ثانوی در ورزشگاه‌های بدون تماشاچی برگزار خواهد شد.

اما یورگن رادک، رئیس اتحادیه پلیس آلمان می‌گوید اینکه مسئولین فوتبال آلمان گمان می‌کنند عدم حضور تماشاچی‌ها روی سکوها برای اطمینان از سلامت عمومی کافی است، اشتباه است.

او در این باره به فرانکفورتر آلگماینه گفت:" شاید کنترل اتفاقاتی که در استادیوم می‌افتد ممکن باشد. ولی کسی نمی‌تواند فضای عمومی مقابل استادیوم را کنترل کند. استادیومها به هدف احتمالی هوادارانی تبدیل خواهد شد که می‌خواهند از تیم‌هایشان حمایت کنند".

یورگن رادک در ادامه گفت:" این می‌تواند فاجعه‌بار باشد. ما نمی‌توانیم شاهد حضور جمعیت انبوه در مقابل گیت‌های استادیوم‌ها باشیم. این نه تنها در شرایط فعلی ممنوع است بلکه غیرمسئولانه هم هست. این مساله به پلیس مربوط است و ما باید مطمئن باشیم که قواعد فعلی درباره فضاهای عمومی آنجا هم رعایت خواهد شد"

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rvzz3