جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/06 13:33
کد خبر: 8784

بهترین تیم دفاعی اروپا در یک دهه گذشته

اتلتیکو بالاتر از یوونتوس و پی اس جی، از لحاظ آمار دفاعی بهترین عملکرد را در میان تیم های 5 لیگ معتبر اروپا در یک دهه گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: تنها یک روش برای پیروزی در فوتبال وجود دارد آن هم گلزنی بیش از تیم حریف است. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان بر اساس یک بازی تهاجمی یا دفاعی خوب، صاحب پیروزی شد. اتلتیکو مادرید یکی از تیم‌هایی است که نشان داده در زمینه دفاع کردن از همه برتر است.

اتلتیکو در 10 فصل اخیر توانسته است در 183 بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. هیچ تیمی در میان 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا به این آمار دست نیافته است. یوونتوس با 179 و پاری سن ژرمن با 170 بازی بر این اساس توانستند در دوره‌های گذشته فاتح لیگ‌های کشورهای‌شان شوند. این آمار عالی در خط دفاعی آن‌ها را به عناوین زیادی رسانده است.

جایگاه چهارم در این زمینه به بارسلونا اختصاص دارد. آبی‌اناری‌ها در 164 بازی دروازه‌شان را بسته نگه داشتنه‌اند. جایگاه پنجم به بایرن مونیخ اختصاص دارد. جالب اینکه هر چهار تعقیب کننده اتلتیکو در رقابت‌های داخلی خود حکمرانی می‌کنند. قرمز و سفیدپوشان تنها یک بار توانستند مانع قهرمانی بارسلونا در لالیگا شوند.

دیگو سیمئونه کسی بود که با حضورش در دسامبر2011 تیم مادریدی را متحول کرد. اتلتیکو تحت هدایت سرمربی آرژانتینی در 6 فصل، آمار کم‌ترین گل خورده را در لالیگا به نام خود ثبت کرد. تیم مادریدی در فصل 16-2015 رکورد فوق العاده 18 گل خورده را به ثبت رساند. این بهترین رکورد اتلتیکو در تاریخ لالیگا محسوب می‌شد. این آمار به لطف دفاع مستحکم و دروازه‌بان لغزش‌ناپذیر به دست آمد. نکته جالب اینجاست که بازیکنان آمدند و رفتند اما نتایج ثابت باقی مانده اند.

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lxz72