پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/02 13:59
کد خبر: 8691

جنجال جدید برای هافبک آلمانی توپچی‌ها

​گفته می شود مسوت اوزیل، ستاره آلمانی آرسنال، یکی از سه بازیکنی است که درخواست این باشگاه برای کاهش دستمزد را رد کرده است.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: دیلی میرور مدعی شده که ستاره سابق رئال مادرید و بازیکن کنونی آرسنال علاقه خود را برای کاهش دستمزد خود در این تیم نشان داده است اما او اعلام کرد این کار را تنها در صورتی انجام خواهد داد که تاثیر مالی و اقتصادی ویروس کرونا روی فوتبال و باشگاه لندن برایش یروشن تر شده باشد.

روز گذشته بود که باشگاه آرسنال تایید کرد بازیکنان این تیم موافقت خود را با کاهش دستمزدها اعلام کرده اند. همه اعضای آرسنال به استثنای سه بازیکن حقوق خود را تا ماه مارس ۱۲.۵ درصد کاهش دادند.

این اقدام اوزیل مبنی بر عدم کاهش دستمزد خود با عصبانیت و خشم مجری معروف انگلیسی یعنی پیرس مورگان روبرو شده است. او در توییتی پیرامون این موضوع نوشت: " ننگ آور است. البته جای تعجب نیست. اوزیل هفته‌ای ۳۵۰ هزار پوند حقوق دریافت می کند. البته برای کاری که در سال ۲۰۱۷ آن را انجام می‌داد."

این البته پایان کار نبود و مورگان در یک برنامه تلویزیونی نیز به شدت ستاره آلمانی توپچی ها را مورد حمله قرار داد. او در این برنامه گفت: " شرم بر تو مسوت اوزیل، شرم بر تو!

بازیکنان جوان که در مقایسه با تو پول بسیار کمتری دریافت می‌کنند ۱۲.۵ درصد حقوق خود را کاهش دادند. این یک قطره کوچک از اقیانوس پول در اختیار تو است. تو حتی از این موضوع هم خودداری می‌کنی. چرا؟ چون می خواهی ببینی اوضاع چگونه پیش خواهد رفت؟ این در حالی است که تو هر روز پلی استیشن بازی می‌کنی و در زمین فوتبال حاضر نمی شوی."

با این حال همه به اندازه مورگان و هواداران آرسنال نسبت به این موضوع جبهه نگرفتند؛ حتی برخی به طرفداری از اوزیل پرداختند. به عنوان مثال یکی از کاربران توییتر در این باره نوشت: " مسوت اوزیل به طور گسترده در خیریه ها و مشاغل محلی در سرتاسر جهان همکاری می کند ... یک فوتبالیست درجه یک جهانی که همیشه به فکر کمک کردن است. بیمارستان ها ، خیریه، کودکان محروم همه از کمک های اوزیل بهره مند می شوند."

کاربر دیگری نوشت: " مسوت اوزیل مردی است که کار های خیر زیادی در حق دیگران انجام می دهد و نیروی برای رساندن خیر است. قبل از هر قضاوتی درباره او ابتدا باید صبر کرد."

یکی دیگر از هواداران فوتبال در انگلیس اینگونه به انتقادات مورگان پاسخ داد: "کسانی که از مسوت اوزیل به خاطر کاهش ندادن دستمزد خود انتقاد می کنند فراموش نخواهند کرد که او چه مقدار پول به خیریه ها اهدا کرده است. او حتی در روز عروسی خود به اردوگاه پناهندگان خاورمیانه کمک کرد."

حالا باید منتظر ماند و دید که مسوت اوزیل چه واکنشی به این انتقادات نشان خواهد داد؛ بازیکنی که طی سال های اخیر نشان داده کمتر اهل بحث و مجادله است و به پیش بینی می شود که این بار نیز سیاست همیشگی خود یعنی سکوت در برابر انتقادات را پیش بگیرد.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v6qz3