پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/25 10:09
کد خبر: 8512

عبدی: از پترویچ انگلیسی یادگرفتم تا پیراهن ریوالدو را بگیرم!

بازیکن سابق پرسپولیس در اولین تجربه مربیگری خود مدعی است رویاهای بزرگی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: بهادر عبدی، بازیکن سابق پرسپولیس که اکنون اولین فصل مربیگری خود را پست سر می‌گذارد درباره این تجربه اینطور توضیح می‌دهد: خدا را شکر می‌کنم که در اولین سالی که مربیگری را شروع کردم، با رحمان رضایی استارت زدم. آقای رضایی از لحاظ شخصیتی نمونه است و از لحاظ فنی نیز حرفی نمی‌ماند. رحمان رضایی در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی کرد و در پرسپولیس و شاهین بوشهر باهم هم بازی بودیم و از 15 سال قبل باهم در ارتباط هستیم و انشالله جواب اعتمادشان را بدهم.

وی ادامه داد: آخرین تیمی که بازی کردم، اروند خرمشهر بود. آقای میثاقیان از من خواست تا شاگرد او باشم اما شرایط اروند خوب نبود و تصمیم گرفتم دیگر فوتبال بازی نکنم. در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کردم و بازی کردن در لیگ یک برای من سخت بود. لیگ یک برای سن و سال پائین خوب است و برای افراد مسن خوب نیست و به درخواست دوستانم به فوتبال ادامه دادم.

عبدی درباره اتفاقات دوران حضورش در پرسپولیس گفت: کسی که در این تیم حتی یک روز هم بازی کرده باشد، هیچ وقت نمی‌گوید حضورم در پرسپولیس بد بود. من طرفدار پرسپولیس بودم و خوشحالم که عضو کوچکی از این باشگاه هستم. اعتقاد دارم که خدا به من نظر کرده بود که بازیکن پرسپولیس شدم و در سن و سال پائین، توانستم پیراهن پرسپولیس را بپوشم و به آرزوی خودم برسم. البته در پرسپولیس پستی و بلندی هم داشتم چون برخی مربیان بامن مشکل داشتند و دو سه بازیکن نیز در پرسپولیس اذیتم کردند و نگذاشتند که در این باشگاه به کارم ادامه دهم.

وی در بخشی از صحبت‌هایش به ماجرای بازی با بنیادکار و تقابل با ریوالدو پرداخت و گفت: یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای زندگیم بود. بارسلونایی هستم و ریوالدو هم دو سه سال قبل از بازی با ما، بهترین بازیکن دنیا شده بود و برایم ترس داشت که مقابل این بازیکن بازی کنم. آقای وینگادا نیز من را مامور مهار این بازیکن کرده بود. تقابل‌ها و درگیری‌های زیادی با ریوالدو داشتم. قبل از بازی من کمی انگلیسی از پتروویچ یاد گرفتم و قرار بود بعد از بازی، بروم و از ریوالدو پیراهن بگیرم. با زبان انگلیسی از ریوالدو خواستم تا پیراهنش را به عنوان یادگاری به من بدهد اما او فحش داد و از اتفاقات جریان بازی گلایه داشت. خیلی ریوالدو را در بازی اذیت کردم اما انتظار چنین حرکتی از او در پایان بازی نداشتم.

عبدی در پایان گفت: همانطور که بازیکنی را از رده های پائین شروع کردم و تا لیگ برتر و حتی تیم ملی نیز رسیدم، دوست دارم در مربیگری نیز اینچنین باشد. قبل از آنکه به پیشنهاد باشگاه رایکا پاسخ مثبت دهم، یک پیشنهاد لیگ برتری داشتم و تیمی بود که شرایط خوبی نداشت و دوست نداشتم از آنجا شروع کنم. دوست داشتم جایی باشم که از مربی آن چیزی یاد بگیرم و از من کار بکشد. انشالله که رایکا یک رتبه خیلی خوب در این فصل بگیرد و سال سال آینده با پیشرفت محسوس، مدعی صعود باشد.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ldmk3