چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/25 10:08
کد خبر: 8511

ایگواین بهتر از مسی و رونالدو!

مهاجم سابق رئال مادرید در یک دهه اخیر لالیگا در یک بخش بهتر از دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی عمل کرده است.

به نقل از آس، در یک دهه اخیر لالیگا لیونل مسی و کریستیانو رونالدو (زمانی که بازیکن رئال مادرید بود) در گلزنی حمکرانی می‌کردند و کسی توانایی رقابت با دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی را نداشت. این دو بازیکن حتی در پاس گل‌ها بی‌رقیب بودند. مهاجم بارسلونا ۳۵۰ گل به ثمر رساند و ۱۳۷ پاس گل داد. در مقابل رونالدو ۱۵۴ بار گلزنی کرد و ۷۶ پاس گل داد. با این حال در یک آمار برتری با دو ستاره نیست.

اگر تصور شود هر دو بازیکن در ضربه به سمت دروازه برتر از دیگر بازیکنان هستند منطقی خواهد بود اما در حقیقت حتی در میان پنج بازیکن نخست نیز قرار ندارند. در این بخش در صدر فهرست گونسالو ایگواین قرار دارد و ۲۹.۰۹ درصد ضربات مهاجم سابق رئال مادرید در چارچوب بوده است. این در حالی است که مسی میانگین ۲۰.۹۳ را به نام خود ثبت کرده است و رونالدو با ۱۶.۲۲ درصد فاصله زیادی با ایگواین دارد.

دیگر بازیکنانی که بیشترین دقت را در ضربات پایانی داشته‌اند (حداقل باید ۵۰ بازی انجام داده باشند) الکسیس سانچس (۲۷.۰۸ درصد)، کارلوس کاسترو (۲۶.۸۳ درصد)، سدریک باکامبو (۲۴.۸۱ درصد) و کوین گامیرو (۲۴.۷۳ درصد) هستند و پس از ایگواین رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. اکنون مهاجم آرژانتینی در یوونتوس با انتقاد روبرو است. سانچس هم در منچستریونایتد ناموفق بود و اینتر پس از خرید قرضی این بازیکن می‌خواهد او را پس بدهد.

کاسترو در دسته دو لالیگا بازی می‌کند و باکامبو یک بازیکن معمولی در لیگ چین به حساب می‌آید. گامیرو در این فصل تنها در چهار بازی کامل در لیگ برای والنسیا انجام داده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kblv3