جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/22 14:45
کد خبر: 8444

پایان لیگ و اعلام قهرمان اصلا شدنی نیست

هافبک فولاد خوزستان معتقد است تعطیلات لیگ برتر به ضرر آنها بوده چراکه روند رو به رشدی تا قبل از وقفه بازی‌ها طی می‌کردند.
به گزارش خبرنگار رصد ورزشی : محمد آبشک در خصوص توقف لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: متاسفانه شرایطی به وجود آمده که همه جهان را درگیر خود کرده که بدون شک فوتبال در اولویت‌های اول برای برگزاری بازی‌ها قرار نمی‌گیرد، اما دلم خیلی برای فوتبال تنگ شده و تمام بازیکنان مشتاق هستیم تا دوباره بازی‌ها آغاز شود.

او ادامه داد: تیم ما در شرایط رو به رشد و صعودی قرار داشت و این تعطیلات به ضرر ما تمام شد. امیدوار هستم هرچه سریع‌تر این ویروس از بین برود و همه بتوانیم شاهد برگزاری بازی‌های لیگ باشیم و فولاد هم بتواند به آن روند رو به رشدش ادامه دهد.

هافبک فولاد درمورد شاگردی دوباره جواد نکونام پس از نساجی ابراز کرد: فولاد جزو تیم‌های بسیار بزرگ، با شخصیت و پُرطرفدار ایران است. زمانی که از طرف باشگاه فولاد به من پیشنهاد داده شد، بدون کوچک‌ترین فکری آن را پذیرفتم. خیلی دوست داشتم دوباره شاگرد آقا جواد باشم چراکه ایشان مربی‌ای است که نحوه کار کردنش همیشه موجب رشد و پیشرفت شاگردانش شده است.

آبشک اضافه کرد: سال‌های گذشته پیشنهادات خوبی داشتم ولی بدلیل مشکلات و ندانم کاری‌هایم نتوانستم تصمیمات مناسبی بگیرم، اما آمدنم به فولاد یکی از بهترین انتخاب‌ها و تصمیماتی بود که تا به حال از نظر فوتبالی گرفته‌ام؛ از اینکه در تیم بزرگی مثل فولاد فوتبال بازی می‌کنم، خیلی خوشحال هستم.

او در مورد هم‌پست بودن با جواد نکونام، سرمربی تیمش و اینکه چقدر از او الگو می‌‌گیرد، گفت: از آنجایی که آقا جواد بهترین بازیکن پست هافبک دفاعی در لیگ و تاریخ تیم ملی ایران بوده، خیلی روی این پست و اهمیت آن تاکید دارد. آقا جواد در کل مربی بسیار دقیق و نکته‌سنجی هستند و همیشه نکات مهمی را درمورد این پست به من گوش زد می‌کند که بدون شک این موضوع خیلی موجب رشد و پیشرفتم شده است

هافبک فولاد در واکنش به نحوه تمرینات این تیم ابراز کرد: من و تمام بازیکنان در حال حاضر مثل بقیه تیم‌ها به صورت انفرادی تمرین می‌کنیم. برنامه‌ی تمریناتمان را مربی بدنساز تیم به ما داده‌ و همه بچه‌ها هم هر روز آن برنامه را در خانه انجام می‌دهند. گرچه تمرینات در خانه جای تمرین گروهی چمن را نمی‌گیرد ولی با توجه به اینکه خیلی از مسابقات و شرایط حرفه‌ای فاصله نگرفته‌ایم، می‌توانیم دوباره با مسابقات برگردیم.

آبشک تصریح کرد: به نظرم خیلی از تیم‌هایی که می‌گویند به دلیل تعطیلی لیگ و وقفه‌ای که افتاده است، دیگر امکان برگشت به مسابقات برایشان وجود ندارد، قصد هزینه کردن و کسب سهمیه را ندارد، بنابر این دوست دارند لیگ همینجای کار تمام شود ولی تیم‌هایی که هزینه کردند تا سهیمه آسیایی بگیرند و برای لیگ برنامه ریزی دقیق داشتند، با این موضوع موافق نیستند. بنظرم نمی‌توان به این شکل ادامه داد و باید خیلی زود در مورد لیگ تصمیم‌گیری شود؛ البته نه به هر نحوی ولی فکر می‌کنم این سه هفته وقفه زمان مناسبی برای آمادگی تیم‌ها قبل از آن ۹ بازی است.

او درباره اینکه برخی معتقد هستند که بهتر است قهرمان را اعلام و لیگ را تمام کنند، گفت: اصلا چنین چیزی شدنی نیست، چراکه تا پایان مسابقات لیگ ۹ هفته باقی مانده است. خیلی اتفاقات می‌تواند رخ دهد و شرایط خیلی از تیم‌ها از نظر امتیازی نیز می‌تواند تغییر کند. در نیم‌فصل دوم امتیاز گرفتن حتی از تیم‌های پایین جدول هم کار سختی است. مثلا استقلال در بازی مقابل گل‌گهر نتیجه را واگذار کرد، تیم شاهین هم سه هفته پشت سر هم بازی‌هایش را برد؛ اصلا فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

هافبک فولاد ادامه داد: زمانی که خود فیفا اعلام می‌کند که در حال حاضر برای پایان بازی‌های لیگ خیلی زود است، ما چرا باید عجله کنیم؟ البته این را هم می‌دانم که مدیران و مسؤولان بالادستی هرگز چنین تصمیم عجولانه‌ای برای تعطیل کردن لیگ نخواهند گرفت.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3w97v4