پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/23 07:17
کد خبر: 9211

زمان پایان لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد

الکساندر چفرین رییس یوفا در مورد آینده مسابقات فوتبال در اروپا که به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شده است، صحبت کرد.

رصد ورزشی نوشت: چفرین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمانی ZDF بیان کرد:" می توانیم مسابقات اروپایی را یا با همین سیستم فعلی برگزار کنیم، یا به صورت تک بازی و با قرعه کشی برای انتخاب میزبان یا در زمین بی طرف. در حال حاضر از نظر تئوریک فقط می توانیم بازیها را به صورت فینال هشت تیمی یا فینال چهار تیمی (یعنی مسابقات یک چهارم یا نیمه نهایی و فینال در یک کشور برگزار شود). اما در روز سوم آگوست (سیزدهم مرداد) همه چیز شامل لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا باید تمام شده باشد. این شرایط اضطراری است. می توانیم که در ساعاتی مشابه مسابقات داخلی بازی کنیم. سعی می کنیم انعطاف پذیر باشیم. اگر بحران متوقف شود، هر چه زودتر شروع می کنیم."

چفرین در ادامه در مورد اهمیت سلامتی صحبت کرد:" تنها تصمیم اشتباه این است که در شرایطی بازی کنیم که سلامتی بازیکنان، هواداران و داوران به خطر بیافتد. اما اگر سلامتی در خطر نیافتد، مشکلی نیست. ورزش، انرژی می آورد. به ورزش نیاز داریم. هواداران استرس دارند و نگران هستند. فوتبال یک سنت جدی و مهم برای افراد است اما فوق ستاره های حال حاضر دنیای ما، پزشکان هستند."

رییس یوفا در ادامه صحبت هایش بیان کرد:" نقشه های متفاوتی برای شروع لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در صورت آغاز از می، ژوئن یا ژولای (اردیبهشت، خرداد و تیر) یا این که مسابقات کلا لغو شودف داریم. گروهی شامل یوفا، لیگ ها و باشگاه ها در حال بررسی گزینه ها هستند. اگر مقامات اجازه ندهند، نمی توانیم این کار را انجام بدهیم. به دولت های داخلی بستگی دارد. به هر صورت برگزاری بازیها بدون تماشاگر و با پخش تلویزیونی بهتر از عدم برگزاری آن است."

 

منبع: فوتبالی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kvda2