پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/24 09:25
کد خبر: 8489

رونالدو یا مسی؟

​پله چند روز پیش اعلام کرد رونالدو را بهتر از مسی می‌داند اما در دعوای همیشگی بر سر این دو ابرستاره، نظر دیگر اسطوره‌های دنیای فوتبال چه بوده است؟

رصد ورزشی نوشت: دنیای فوتبال سال ها است که دو ابرستاره دارد؛ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو. دو ستاره بزرگی که در سال های اخیر بحث و جدل درباره این که کدام‌یک از آنها فوتبالیست بهتری است و می‌تواند عنوان بهترین فوتبالیست زنده دنیا را تصاحب کند میان فوتبالدوستان و بزرگان فوتبال برقرار بوده است.

این هفته پله، اسطوره فوتبال برزیل وارد این جدال شد و با اعلام این که کریستیانو رونالدو را فوتبالیست بهتری نسبت به مسی می‌داند بار دیگر جدال همیشگی مسی - رونالدو را زنده کرد. پله در این باره گفت: «امروز بهترین فوتبالیست دنیا کریستیانو رونالدو است. رونالدو از دید من بهترین است چون کم فراز و نشیب‌تر است. البته نمی‌توان مسی را فراموش کرد ولی مسی مهاجم نیست.»

اما دیگر اسطوره‌های بزرگ و نام‌آشنای دنیای فوتبال تاکنون درباره این دو ابرستاره و مقایسه آنها چه گفته‌اند؟

 

 

دیگو مارادونا: مسی

نظر مارادونا در این باره به خصوص حالا که جرقه بحث و جدل بار دیگر با حرف های پله روشن شده می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ چرا که تا پیش از شروع دوران مسی - رونالدو، بحث مشابهی بین هواداران پله و مارادونا در جریان بود که کدامیک از آنها بهترین فوتبالیست تاریخ بوده است؟

مارادونا هموطنش مسی را بهتر از رونالدو می‌داند و در این باره گفته است: «یادم نمی‌آید یک بار هم مسی را دیده باشم که بد بازی کند. من مسی را به کریستیانو رونالدو ترجیح می‌دهد ولی بگویم که رونالدو هم یک هیولای واقعی است. تاریخ فوتبال مسی را به یاد خواهد داشت.»

 

 

پل اسکولز: مسی

پل اسکولز با این که در منچستریونایتد همبازی کریستیانو رونالدو بوده و درخشش او را از نزدیک تجربه کرده اما وفاداری به باشگاهش را کنار گذاشته و از بین این دو ابرستاره، غول آرژانتینی را انتخاب کرده است.

پل اسکولز در این باره گفت: «مسی بهترین است ولی رونالدو هم درخشان است. رونالدو استثنایی بازی می‌کند و سرعت و قدرتش فوق‌العاده است. رونالدو گل می‌زند و ضربه‌های ایستگاهی‌اش عالی است ولی به عنوان یک فوتبالیست‌تمام‌عیار، مسی نفر اول است. او واقعا کامل است.»

 

 

دیوید بکام: مسی

با این که رونالدو در انتقال از منچستریونایتد به رئال مادرید و تبدیل شدن به یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال، مسیر دیوید بکام را دنبال کرده بود ولی بکام وقتی می‌خواهد بین او و لیونل مسی یک نفر را به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب کند، مسی را برمی‌گزیند.

بکام در این باره گفته است: «مسی و رونالدو از نظر استعداد و توانایی تکنیکی شباهت‌هایی دارند و این که هر دوی آنها در یک دوره بازی می‌کنند برای دنیای فوتبال اتفاق بی‌نظیری است ولی مسی واقعا بهترین فوتبالیست دنیا است. مسی در کلاس خود منحصر به فرد است و امکان ندارد کسی مثل او پیدا بشود.»

 

 

سر الکس فرگوسن: رونالدو

نقش سر الکس فرگوسن در پرورش رونالدوی جوان در منچستریونایتد و تبدیل کردن او به یکی از ستاره‌های درخشان دنیای فوتبال بر کسی پوشیده نیست. آقای مربی وقتی پای مقایسه بین او و مسی می‌رسد هم از شاگرد خود دفاع کرده و او را بهترین بازیکن دنیا می‌داند.

سر الکس در این باره گفته است: «حرف من را اشتباه متوجه نشوید! مسی هم بازیکن بی‌نظیری است و وقتی توپ را کنترل می‌کند مثل این است که دمپایی به پایش دارد ولی به نظر من تفاوت اینجا است که مسی بازیکن بارسلونا است ولی رونالدو می‌تواند برای ضعیف‌ترین تیم هم بازی کرده و باز هت‌تریک کند. رونالدو می‌خواست که بهترین بازیکن دنیا باشد.»

 

 

زیدان: رونالدو

درخشش زین‌الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید و کسب سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان با این تیم بدون شک در عدم حضور کریستیانو رونالدو در این تیم غیرممکن بود. به همین خاطر است که زیدان، کریستیانو را فوتبالیست بهتری نسبت به مسی می‌داند.

زیدان در این باره گفته است: «کریستیانو بهترین است. مسی رقیب او است و کسی نیست که دوست نداشته باشد رقابت آنها را تماشا کند. ولی رونالدو استثنایی است. کلمه‌ای وجود ندارد که بتواند در توصیف او حق مطلب را ادا کند. با این که من هم دوران فوتبالی عالی‌ای داشتم ولی او از من به مراتب بهتر است. او بهترین بازیکن تاریخ است.»

 

 

کیلیان ام‌باپه: رونالدو

کیلیان ام‌باپه پدیده ۲۰ ساله فرانسوی که در سال های اخیر خود را به عنوان یکی از آینده‌دارترین ستاره‌های دنیای فوتبال مطرح کرده و در این مدت کوتاه توانسته نامش را به عنوان یکی از کاندیداهای توپ طلا در سال های آتی جا بیندازد، کریستیانو رونالدو را برنده رقابت با لیونل مسی‌ می‌داند.

ام‌باپه در این باره گفته است: «من در جدال مسی و رونالدو یک سال مسی را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می‌کنم و سال بعد رونالدو را. ولی باید اعتراف کنم که رونالدو را خیلی بیشتر انتخاب می‌کنم. من وقتی جوان تر بودم عاشق رونالدو بودم.»

 

 

زلاتان ابراهیموویچ: مسی

زلاتان ابراهیموویچ ستاره بزرگ سوئدی فوتبال دنیا که در دوران فوتبالی ۲۱ساله خود افتخارات بسیاری به دست آورده و یکی از بزرگ ترین فوتبالیست‌های سال های اخیر به حساب می‌آید در دعوای بین رونالدو و مسی، اعجوبه آرژانتینی را برنده دانسته و معتقد است او نسبت به کریستیانو فوتبالیست بهتری است.

زلاتان در این باره گفت: «مسی به نظر من منحصربه فرد است. کارهای او آن قدر بی‌نظیر است که بعید می‌دانم دیگر هیچوقت فوتبالیستی پیدا شود که بتواند کارهای او را تکرار کند. البته وضعیت رونالدو فرق می‌کند. او نتیجه تلاش و پشتکار و تمرین های سخت است و طبیعی به اینجا نرسیده.»

 

منبع: ایسنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qljj4