جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/21 03:50
کد خبر: 7755

هیجان در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ جزیره

برای طرفداران فوتبال امشب، شب هیجان‌انگیزی خواهد بود. دو دیدار از دیدارهای دور برگشت مرحله لیگ قهرمانان به انجام می‌رسد و تکلیف دو تیم دیگر برای صعود به مرحله بعدی مشخص خواهد شد.

رصد ورزشی نوشت: برای طرفداران فوتبال امشب، شب هیجان‌انگیزی خواهد بود. دو دیدار از دیدارهای دور برگشت مرحله لیگ قهرمانان به انجام می‌رسد و تکلیف دو تیم دیگر برای صعود به مرحله بعدی مشخص خواهد شد، در حالی که آرسنال هم باید در یک مسابقه دیدنی به مصاف منچسترسیتی برود که به‌طور مشخص قهرمانی را از دست داده‌ و برای نایب قهرمانی در لیگ انگلیس تلاش می‌کند.

 

 

لیورپول – اتلتیکو

لیورپول امشب در‌حالی از اتلتیکو میزبانی می‌کند که در مسابقه دور رفت با نتیجه یک - صفر شکست خورده است. 9 ماه قبل از این‌که تیم تحت هدایت یورگن کلوپ ششمین جام قهرمانی در استادیوم واندامتروپولیتانو را بالا ببرد آن‌ها از اتلتیکو شکست خورده بودند ولی در بازی برگشت همه‌چیز برعکس شد. برای طرفداران لیورپول وقتی بازی در آنفیلد برگزار می‌شود، همیشه‌ جوی خاص‌ وجود دارد، پس این برای آن‌ها قابل ذکر نخواهد بود که برای صعود به دور بعدی لیورپول نیاز به یک حمایت ویژه دارد. اتلتیکو در بازی گذشته نشان داد که تبحر ویژه‌ای در خراب کردن برنامه‌های تیم‌های مقابلش دارد، چرا‌که لیورپول در ورزشگاه خانگی روخی‌بلانکو حتی نتوانست یک شوت به سمت چارچوب بزند. به نظر می‌رسد اتلتیکو‌مادرید طوری رفتار کند که از آن‌ها بعید نیست. تیم سیمئونه با نتیجه دور رفت می‌تواند راهی دور بعدی شود و بنابراین منطقی است که او بخواهد‌90 دقیقه مقابل کلوپ دروازه‌اش را بسته نگه دارد و قهرمان سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا را کنار بگذارد. لیورپول پس از شکست مقابل اتلتیکو طی 3 مسابقه از 5 بازی قبلی نتوانسته گلزنی کند و آن‌ها سخت‌ترین کار ممکن را برای شکستن سد دفاعی اتلتیکو پیش‌رو دارند، اگرچه نسبت به بازی برگشت برابر بارسلونا که بازی رفت را 4- صفر واگذار کرده بودند، این مسابقه آسان‌تر به نظر می‌رسد اما اتلتیکو در فاز دفاعی قدرت ویژه‌ای دارد. لیورپول طی 22 مسابقه خانگی گذشته شکست نخورده‌ و این آمار به آن‌ها دلگرمی می‌دهد که بتوانند اتلتیکو را از پیش‌رو بردارند. آخرین مرتبه‌ای که لیورپول در مرحله حذفی از دور رقابت‌ها کنار رفته، ‌به فصل 2009-2008 برمی‎‌گردد که برابر چلسی شکست را پذیرفته بودند. از زمان حضور دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید آن‌ها طی 23 بازی مرحله حذفی در رقابت‌های اروپا در 22 مسابقه موفق به صعود شده‌اند و تنها شکست آن‌ها به فصل گذشته و رویارویی با یوونتوس بازمی‌گردد که کریستیانو رونالدو موفق شد جواب خوشحالی بعد از پیروزی جنجالی سیمئونه را بدهد. تیم دیگو سیمئونه که قهرمانی لالیگا و همین‌طور کوپا‌دل‌ری را از دست رفته می‌بیند، لیگ قهرمانان اروپا را تنها شانس به دست آوردن حداقل یک قهرمانی در این فصل می‌داند.

 

 

ترکیب احتمالی

لیورپول: آدریان، الکساندر آرنول، گومز، فن‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، صلاح، فیرمینو، مانه

اتلتیکو: اوبلاک، تریپیر، ساویچ، فلیپه، رنان لودی، سائول نیگز، پارتژ، کوکه، ژائو فلیکس، کوره‌آ، موراتا

 

 

پاری‌سن ژرمن – دورتموند

توماس توخل در بازگشت به آلمان مقابل تیم سابقش در دور رفت شکست خورد. دورتموند با نتیجه 2 - یک پاری‌سن ژرمن را با هدایت توخل شکست داد تا نیمی از راه صعود را پیموده باشد. هرچند نیمار در بازگشت به مستطیل سبز گلزنی کرد اما 2 گل ارلینگ‌ هالند به آن‌ها فرصت نداد که بخواهند پیروزی در بازی خارج از خانه را جشن بگیرند. با توجه به گسترش ویروس‌کرونا روز دوشنبه به صورت رسمی اعلام شد که این مسابقه باید پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار شود. توخل البته پس از شکست در بازی رفت انتقاد زیادی را به دفاع 3 نفره تیمش انجام داد. در‌کنار سیستمی که توخل در نظر گرفته بود، بازیکنان پاری‌سن ژرمن هم نمایشی دور از انتظار داشتند تا یک نتیجه ناامید‌کننده را برجای بگذارند. قهرمان فرانسه نگران است کنار رفتن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا برای آن‌ها یک اپیدمی شود. پاری‌سن ژرمن برای 3 فصل متوالی در این دور از مسابقات کنار رفته است. بارسلونا، رئال‌مادرید و منچستریونایتد، 3 تیمی هستند که با شکست پاریسی‌ها صعود به دور بعدی را جشن گرفته بودند. آینده توخل روی نیمکت پاری‌سن ژرمن به بازی امشب بستگی خواهد داشت؛ با ستاره‎‌هایی که روی نیمکت این تیم حضور دارند، قهرمانی در لیگ فرانسه یک امر طبیعی برای مالکان متمول این باشگاه به حساب می‌آید و انتظار از این سرمربی کسب موفقیت در اروپاست. در مقابل دورتموند طی 5 بازی اخیر به 5 پیروزی رسیده‌ و با روحیه زیادی برای این مسابقه آماده است. برخلاف حریف امشب، دورتموند طی 4 دور گذشته‌ای که به مرحله حذفی رسیده، جواز صعود از این مرحله را کسب کرده‌ و حتی یک مرتبه تا فینال هم پیش رفت که با یورگن کلوپ به نایب‌قهرمانی رضایت داد.

 

 

ترکیب احتمالی

پاری‌سن ژرمن: ناواس، کهر، سیلوا، کیمپمبه، برنات، گوئیه،مارکینیوش، پاردس، دیماریا، امباپه، نیمار

دورتموند: بورکی، پیشک، هوملز، زاگودو، حکیمی، جان، ویتسل، گوئریرو، سانچو،‌ هالند، هازارد

 

 

منچسترسیتی – آرسنال

میکل آرتتا برای اولین بار به‌عنوان سرمربی مقابل منچسترسیتی قرار می‌گیرد. 10 بازی قبل در لیگ انگلیس آرتتا هنوز دستیار پپ گواردیولا بود و عضو کادرفنی منچسترسیتی. بدین‌ترتیب رویارویی شاگرد و استاد به‌نوعی می‌تواند هیجان بیشتری را در این بازی ایجاد کند. منچسترسیتی وضعیت مناسبی ندارد. آن‌ها برای سومین بار در فصل جاری به منچستریونایتد باختند و همین‌طور پپ گواردیولا هم برای اولین بار در ورزشگاه اولدترافورد شکست برابر شیاطین سرخ را تجربه کرد. گواردیولا اکنون یک آمار بد در کارنامه دارد. شکست مقابل منچستریونایتد هفتمین شکست این فصل او بود که بیشترین شکست در دوران حضور سرمربی اسپانیایی در لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود. با این وضعیت منچسترسیتی در مقابل هوادارانش شکست‌ناپذیر است و در بازی‌های خانگی آمار موفقی دارد. تماشای اندیشه‌های آرتتا در بازی امشب که نکات ریز و درشت سرمربیگری را در‌کنار گواردیولا آموخته، بسیار دیدنی خواهد بود. آرسنال از سال 2018 تا به امروز نتوانسته 4 بازی متوالی را با پیروزی پشت سر بگذارد و آرتتا در بازی امشب این فرصت را خواهد داشت که به این آمار دست پیدا کند. در حالی که طی 23 مسابقه قبل از این 3 پیروزی آرسنال توانسته بود 3 کلین‌شیت داشته باشد، توپچی‌های لندنی طی 4 بازی گذشته 3 مرتبه بدون گل خورده زمین مسابقه را ترک کرده‌اند.

 

 

ترکیب احتمالی

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، فرناندینیو، اوتامندی، مندی، دی‌بروین، رودری، برناردو سیلوا، محرز، خسوس، استرلینگ

آرسنال: لنو، بیرین، لوئیز، موصطفی، ساکا، گوندوزی، ژاکا، په‌په، اوزیل، اوبامیانگ، لاکازت

 

منبع: آخرین خبر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dldj3