چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/10 02:24
کد خبر: 7388

رقابت‌های اروپایی در خطر تعطیلی

سوپر‌لیگ سوئیس بازی‌های این هفته را به تعویق انداخت، در‌حالی که والنسیا کنفرانس‌های خبری خود را لغو کرد، زیرا کروناویروس همچنان بر فوتبال اروپا تاثیر می‌گذارد. دولت سوئیس تمام رویدادهای مربوط به بیش از هزار نفر را برای آینده قابل پیش‌بینی ممنوع اعلام کرده‌ و مقامات فوتبال سوئیس رقابت‌های دور حذفی لیگ دسته دوم فوتبال این کشور را به زمان دیگری موکول کرده‌اند.

آخرین خبر نوشت: سوپر‌لیگ سوئیس بازی‌های این هفته را به تعویق انداخت، در‌حالی که والنسیا کنفرانس‌های خبری خود را لغو کرد، زیرا کروناویروس همچنان بر فوتبال اروپا تاثیر می‌گذارد. دولت سوئیس تمام رویدادهای مربوط به بیش از هزار نفر را برای آینده قابل پیش‌بینی ممنوع اعلام کرده‌ و مقامات فوتبال سوئیس رقابت‌های دور حذفی لیگ دسته دوم فوتبال این کشور را به زمان دیگری موکول کرده‌اند. همین‌طور 5 مسابقه از لیگ برتر سوئیس از جمله سنت گالن صدرنشین با سیون که انتظار می‌رفت بیشتر از هزار تماشاگر داشته باشد، پشت درهای بسته برگزار می‌شود. در همین حال، والنسیا در لالیگا، که هفته گذشته در میلان در شمال ایتالیا بازی کرد – جایی‌که شیوع قابل‌توجهی از ویروس

19 Covid‌ رخ داده‌ - همه جلسات غیر‌ورزشی را که خطری برای بازیکنان و کارکنان خود است، لغو کرد. گفته می‌شود که این شامل تعهدات رسانه‌ای قبل از مسابقه و همین‌طور روز بازی، بعد از تست مثبت خبرنگاری است که به همراه این تیم به ایتالیا سفر کرده بود و به ویروس کرونا مبتلا شده است. یک هوادار 44 ساله والنسیا که هفته گذشته در بازی مقابل آتالانتا در سن‌سیرو شرکت کرده بود نیز تست مثبت داشت، بنابراین والنسیا دستورالعمل‌های مقامات محلی برای اتخاذ اقدامات بهداشتی دقیق پیش از بازی این هفته در خانه مقابل رئال بتیس تقویت کرده است.

لیگ انگلیس چطور؟

اتحادیه فوتبال انگلیس از طریق پزشکان عالی‌رتبه خود راهنمایی‌هایی را با باشگاه‌هایی انگلیسی از طریق مرکز حفاظت از زیرساخت‌های ملی در میان گذاشته است. باشگاه‌ها مشاوره‌ای را به کارمندان و هواداران ارائه می‌دهند تا در صورت بروز هرگونه علایم، شستن دست‌ها و غیره خود را به قرنطینه ببرند. در‌حال حاضر هیچ پیشنهادی یا راهنمایی از طرف وزارت بهداشت انگلستان و همین‌طور سرویس بهداشت جهانی وجود ندارد که باشگاه‌ها باید اقدامات دیگری را در نظر بگیرند. اتحادیه فوتبال انگلیس با مشاوره از وزرای این کشور تمامی اقدامات لازم برای برگزاری مسابقات با توجه به شیوع ویروس کرونا را دنبال کرده است. برخلاف سایر لیگ‌ها، لیگ برتر فوتبال انگلیس هنوز تصمیم نگرفته‌ که تغییر در روند معمولی برگزاری بازی‌ها ایجاد کند.

سری A

دیدارهای رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایتالیا از جمله رقابت یوونتوس و اینتر‌میلان، به دلیل شرایط اضطراری کروناویروس بدون حضور هواداران برگزار می‌شود. البته آنتونیو کونته، سرمربی اینتر به عدم حضور تماشاگران اعتراض دارد: «فوتبال به جمعیت احتیاج دارد تا جو اطراف آن را بشنود. این تصمیمات با توجه به بهداشت عمومی گرفته شده، اما امیدوارم همه‌چیز در اسرع‌وقت به حالت عادی برگردد.» سایر مسابقات که بدون حضور هواداران در سری A برگزار می‌شوند عبارتند از: اودینزه در مقابل فیورنتینا، آث میلان در برابر جنوا، پارما در مقابل اسپال و ساسولو در مقابل برشا. ایتالیا با بیش از 400 مورد مثبت و 14 کشته با 11 شهر تحت قرنطینه در تلاش برای کنترل شیوع ویروس به بدترین کشور در اروپا تبدیل شده است. همچنین بازی برگشت تیم اینتر در مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا هم به همین علت برابر لودوگورتس پشت درهای بسته برگزار شد. تاریخ‌های جدید دیدارهای اینتر در برابر سامپدوریا و آتالانتا در مقابل ساسولو‌ - که قبلا‌ به تعویق افتاده بود‌- هنوز اعلام نشده است. البته در لیگ دسته اول ایتالیا تغییرات بیشتری رخ داده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4pajl4