جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/29 08:49
کد خبر: 7006

عال چینی منتقد رئیس جمهوری بازداشت شد

​مقام‌های چینی یک فعال حقوق بشری سرشناس و کارشناس حقوقی را که خواستار استعفای رئیس‌جمهوری چین بر سر نوع مدیریتش از جمله درباره شیوع ویروس کرونا شده بود، بازداشت کردند.

رصد ورزشی نوشت:  شو ژیونگ، فعال و کارشناس حقوقی چینی پس از شرکت در نشستی در ماه دسامبر که روی مسائل حقوق بشری چین متمرکز بود، تحت پیگرد قرار گرفت.

چهار تن دیگر که در همین نشست حاضر بودند، پیشتر بازداشت شدند. این فعال شامگاه شنبه بازداشت شد و هنوز پلیس چین در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

شو ژیونگ، فعال حوزه قضایی و اصلاحات حقوقی است و سال ۲۰۱۲ جنبش شهروندان نوین را بنیان گذاشت و از مقام‌های دولتی خواست تا میزان ثروت خودشان را اعلام کنند. او بابت همکاری با این گروه در سال ۲۰۱۴ به چهار سال حبس محکوم شد.

این فعال چینی در هفته‌های اخیر مقاله‌های بسیاری در انتقاد به مدیریت پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا نوشته بود؛ ویروسی که بیش از ۷۰ هزار تن را در چین مبتلا کرده و تاکنون جان بیش از ۱۸۰۰ تن را گرفته است.

او چهارم فوریه با اشاره به نوع مدیریت شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین درباره بحران‌هایی نظیر اعتراضات ضد دولتی هنگ‌کنگ و شیوع کرونا در ووهان؛ خواستار استعفای او شد. او همچنین از محدودیت رسانه‌های چینی در گزارش تحولات ووهان انتقاد کرده بود.

 

منبع:خبرگزاری رویترز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bwbd4