یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/13 12:28
کد خبر: 5940

AFC می‌خواهد هواداران را از فوتبال ایران بگیرد

​عصر امروز همایشی با عنوان بررسی ابعاد حقوقی محرومیت باشگاه های فوتبالی ایران از میزبانی در رقابت های آسیایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از ورزش سه: علیرغم تمام تلاش هایی که انجام شد، تنها حق میزبانی در بازی های برگشت لیگ قهرمانان آسیا به نماینده های فوتبال ایران بازگشت؛ ضمن اینکه بازی مقابل تیم های عربستان همچنان در کشور ثالث برگزار خواهد شد.

عدم انجام بازی های دور رفت در زمین تیم های حریف، آفت دیگری برای فوتبال ایران است که امروز به همین دلیل همایشی برای بررسی ابعاد منفی آن در تالار فردوسی با حضور چهره هایی نظیر مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و مهدی یوسفی دبیر انجمن علمی حقوق ورزشی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در شرایطی برگزار شد که دبیر نشست نیز سیدعباس موسوی قاضی دیوان عالی کشور و نائب رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بود.

در بخشی از این همایش عباس موسوی به چرایی و چگونگی گرفتن میزبانی از نماینده های ایران می پردازد و اینکه این تبدیل به یک عادت بد برای کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است؛ او در این رابطه اینگونه توضیح می دهد:« کسانی که در حوزه فوتبال فعال هستند، به خوبی می دانند تیمی که سه بازی پیاپی را در زمین حریف بازی می کند، هم قوای جسمانی اش تحلیل می رود و هم ممکن است به سبب انباشت امتیازات منفی، نتواند در دور برگشت خودش را پیدا کند.»

او ادامه می دهد:« از طرفی این یک خسارت معنوی است و به غرور ملی ما آسیب وارد شده است. چرا و به بهانه ای؟ با استناد به چه قانونی این میزبانی گرفته شده است؟ مطلب دیگر اینکه این موضوع به عادت ثانوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شده است. همانطور که به شکل توهین آمیزی در نامه دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا دیده می شود که اینطور نوشته اند:« البته تصمیم AFC در مورد بازی کردن تیم های عربستانی با ایرانی در کشور ثالث به قوت خود باقی است» یعنی این شده یک قاعده که حتما باید تیم های ایرانی مقابل تیم های عربستانی در خارج از کشور بازی کنند. AFC چه توجیحی برای این موضوع دارد؟ شما می دانید که آیتم مهم برای تیم های ایرانی حتی در مشهد، اصفهان و تبریز، هواداران هستند و آنها نمی خواهند که این امتیاز خوب در اختیار ایران باشد. این قاعده چرا باید وجود داشته باشد؟ به نظرم این به دلیل فقدان استقلال فدراسیون و فقدان دیپلماسی ورزشی است.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4pmwa4