جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/07 05:15
کد خبر: 5421

خرید جدید آرسنال را بشناسید + عکس

پابلو ماری، مدافع اسپانیایی برای امضای قرارداد با آرسنال به لندن سفر کرده و مقدمات پایانی پیوستن به جمع توپچی‌های لندنی را سپری می‌کند.

آخرین خبر نوشت: پابلو ماری، مدافع اسپانیایی برای امضای قرارداد با آرسنال به لندن سفر کرده و مقدمات پایانی پیوستن به جمع توپچی‌های لندنی را سپری می‌کند. ماری وقتی در سال 2019 به تیم فلامینگو پیوست به این می‌اندیشید که بعد از کوچ‌های متوالی از انگلیس گرفته تا اسپانیا و هلند فرصت خوبی پیدا کرده تا با یکی از باشگاه‌‎های شناخته‌شده برزیل برای خود نامی دست و پا کند.

 

حالا زمان را 6 ماه به جلو بکشید و ببینید که این مدافع دوباره در حال انتقال است. همکاری کوتاه ماری با فلامینگو به قدری چشمگیر بوده که آرسنال با او تماس گرفته و این فرصتی است که این بازیکن 26 ساله نمی‌‌تواند از آن چشم‌پوشی کند. او روز شنبه به همراه ادو، مدیر فنی باشگاه آرسنال با پروازی وارد لندن شد و با توجه به موفقیت در تست‌های پزشکی، قابل پیش‌بینی است که ابتدا او با قراردادی قرضی به این تیم ملحق شود و پس از آن در تابستان بند خرید او از فلامینگو فعال شود. این قرارداد ماجراجویی جدید مدافعی است که قبل از پیوستن به فلامینگو بیشتر دوران کار خود را با بازی در رده دوم فوتبال اسپانیا سپری کرده بود. به عنوان یک بازیکن جوان، ماری پیش از این‌که به تیم دسته دومی خیمناستیک بپیوندد تنها 2 بازی برای تیم لالیگایی مایورکا انجام داده بود. او طی 3 فصل از 2013 تا 2016 در رده دوم اسپانیا حضور داشت و طی 91 مسابقه رسمی 6 گل به ثمر رساند. او در اوج فوتبالش مورد توجه منچسترسیتی قرار گرفت. ماری خوش‌بین بود که در انگلیس ماندگار شود اما او طی 3 سال گذشته فقط یک بار از این باشگاه بازدید کرد.

 

ماری درباره این‌که نتوانسته در منچسترسیتی حضور داشته باشد، می‌گوید: «من تنها یک بار آن هم فقط برای تست‌های پزشکی آنجا حضور داشتم. من هرگز با پپ گواردیولا یا هر کدام از بازیکنان تیم دیدار نداشتم.» بعد از امضای قرارداد با منچسترسیتی خیلی طول نکشید و ماری دوباره به اسپانیا برگشت. او این بار با قراردادی قرضی به یکی از باشگاه‌های تحت قرارداد با گروه سرمایه‌گذاری باشگاه منچسترسیتی فرستاده شد؛ یعنی خیرونا. بعد از یک فصل و تنها 8 مسابقه بدون گل، ماری پیش از این‌که مجددا با قراردادی قرضی به تیم دیپورتیوولاکرونیا ملحق شود از سال 2017 تا 2018 برای یک فصل تحت قرارداد با منچسترسیتی در تیم نایمخن حضور داشت.

 

ماری طی 3 فصل حضور در اسپانیا و 67 مسابقه تنها 3 گل به ثمر رسانده بود. در پایان روزهای حضور در ترکیب لاکرونیا بود که روزهای خوب فوتبال به ماری رو کرد. فلامینگو با توافق 1.5میلیون یورویی با منچسترسیتی ماری را خرید و این بازیکن به برزیل منتقل شد. ماری گفت: «من ایده بازی در یک باشگاه بزرگ را دوست داشتم. آن‌ها به من گفتند که می‌خواهند عناوین کسب کنند. کدام فوتبالیست نمی‌‌‎خواهد عناوین کسب کند؟» و تنها فقط برای 6 ماه فلامینگو به یک قهرمانی تاریخی رسید. قبل از ورود ماری، 38 سال از آخرین قهرمانی تیم بزرگ برزیل در کوپالیبرتادورس می‌گذشت. با برتری 2-یک مقابل ریورپلاته در فینال کوپالیبرتادورس این ماری بود که قهرمانی را با فلامینگو جشن گرفت. پس از این قهرمانی ماری گریه کرد چراکه اولین بازیکن اسپانیایی بود که به چنین افتخاری دست پیدا کرده است.

 

24 ساعت پس از این قهرمانی، فلامینگو بدون هیچ بازی رسمی به قهرمانی در رقابت‌های باشگاهی برزیل دست پیدا کرد زیرا گرمیو تیم پالمیراس که در کورس قهرمانی بود را شکست داد و آن‌ها پس از 11 سال به قهرمانی در لیگ برزیل دست پیدا کردند. در پایان فصل ماری 27 بار بازی کرده بود و 2 جام به دست آورده بود. هواداران فلامینگو یک قهرمان جدید داشتند. او فصل موفقی را در این کشور سپری کرد و روزهای فراموش‌نشدنی را در کنار هواداران فلامینگو تجربه کرد. او به عنوان یک مدافع، رهبر خط دفاعی تیم خورخه خسوس بود و جدایی‌ از این تیم برای هوادارانش سخت است. ماری به خاطر محدوده عالی عبورش معروف است. او سریع‌ترین نیست اما کیفیت او روی کار با توپ و خواندن بازی حریف به عنوان قدرت اصلی او قلمداد می‌شود. برونو آندراد، خبرنگار گل در برزیل در وصف عملکرد ماری می‌گوید: «او بازیکن سریعی نیست اما با جاگیری موفق این ضعف را می‌پوشاند.

 

او تکنیک خوبی دارد و روی ارسال‌ها به خوبی نمایش می‌دهد. پابلو با فلامینگو فصل خوبی داشت. از لحاظ دفاعی او به پیشرفت زیادی در این زمینه کمک کرد و سزاوار اعتبار زیادی است. هواداران او را دوست داشتند. ماری در آرسنال می‌تواند جایی که داوید لوییز حضور داشت را به خوبی پوشش بدهد. در حالت ایده‌آل او همانند لورنت کوشیلنی بازی می‌‎کند و برای آرسنال گزینه مناسبی است. هرچند اگر انتقال او به آرسنال نهایی شود به احتمال فراوان او با مشکل روبه‌رو می‌شود چراکه با وجود گذشت نیم‌فصل از رقابت‌های لیگ جزیره، او باید به سرعت خود را ترکیب این تیم وفق بدهد که کار چندان آسانی نیست. انتظارها از ماری پایین نیست و او باید به تقویت تیم آرسنال در خط دفاعی کمک کند.

 

آرسنال این فصل 32 گل زده و 34 گل دریافت کرده که همین آمار به وضوح بیانگر عملکرد متزلزل این تیم در خط دفاعی است. ماری باید شرایط بازی‌های سخت در لیگ برتر انگلیس را تحمل کند اما همانطور که در زمان حضور در برزیل نشان داد او هیچ مشکلی برای مقابله با فشار ندارد. زمان خواهد گفت که آیا او می‌تواند شمال لندن را به خانه جدید خود تبدیل کند یا خیر. اما اگر 6 ماه آخرش در ریو حامل پیامی باشد، این است که آرسنال بازیکنی را به خدمت گرفته که آماده است تا زمان از دست‌رفته را جبران کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xppz3