پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/14 14:54
کد خبر: 4024

حمایت یورگن کلوپ از میزبانی انگلیس

یورگن کلوپ از برگزاری بازی نهایی جام جهانی ۲۰۳۰ که انگلیس درخواست میزبانی آن را دارد، در لیورپول یا منچستر حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از خبرورزشی: انگلیس سال ۲۰۲۲ برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ با کشور مراکش رقابت خواهد کرد. جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر و ۲۰۲۶ در آمریکا و کانادا برگزار خواهد شد و به همین دلیل از آسیا و آمریکای شمالی کشوری نمی‌تواند برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ درخواست دهد. گفته می‌شود رقابت اصلی بین انگلیس و مراکش خواهد بود و شانس انگلیس نیز بیشتر به نظر می‌رسد. آخرین بار سال ۱۹۹۶ بود که انگلیسی میزبانی جام جهانی را برعهده داشت و عنوان قهرمانی را نیز کسب کرد. بازی نهایی در لندن برگزار شد و البته شهر‌های منچستر، لیورپول، شفیلد، ساندرلند و میدلزبرو نیز میزبان چندین بازی جام بودند. در یورو ۱۹۹۶ نیز شهر‌های لیدز و نیوکاسل جایگزین ساندرلند و میدلزبرو شدند.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول معتقد است که تاریخچه فوتبالی مناطق انگلیس باید در جام جهانی ۲۰۳۰ لحاظ شوند و اینکه شایسته است فینال جام جهانی در شمال انگلیس و یکی از دو شهر لیورپول یا منچستر برگزار شود. در ۹ سال گذشته شش قهرمانی لیگ برتر به تیم‌های شهر منچستر رسیده و امسال هم به نظر لیورپول از شمال انگلیس قهرمان خواهد شد. کلوپ در این رابطه گفت: شمال، پایه و مرکزیت فوتبال در انگلیس است و این قضیه باید در نظر گرفته شود. این خیلی مهم است و مزایای زیادی برای شهر‌های شمالی انگلیس خواهد داشت؛ هرچند نمی‌دانم تصمیم گیرندگان نهایی چه کسانی هستند.

کلوپ ادامه داد: نمی‌دانم لندن چند ورزشگاه بزرگ غیر از ویمبلی دارد. ورزشگاه جدید تاتنهام و یکی دو ورزشگاه خوب دیگر، اما جام جهانی باید فرصت مناسبی برای معرفی دیگر مناطق کشور انگلیس باشد. شمال انگلیس قدرت برتر فوتبال در این کشور است و قطعا باید تعدادی بازی در لیورپول برگزار شود و شهر‌های شمالی شایسته میزبانی فینال را هم دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45jn93