یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/08 15:55
کد خبر: 3682

کیمیاگری که توپ را به طلا تبدیل کرد

رفتن «کریستیانو رونالدو» به تورین، دنیای بانوی پیر را عوض کرده و این تیم را قادر ساخته تا در تمامی جنبه‌ها به باشگاهی جهانی با تفکری بین المللی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از ایرنا: این موضوع را می‌توان به وضوح در نتایج تحقیقات دستمزدهای ورزشی جهان در سال ۲۰۱۹ که توسط تارنمای اسپورتینگ اینتلیجنس انجام شده، دید. این تحقیقات دستمزدها و محبوبیت باشگاه‌ها و لیگ‌های مختلف ورزشی جهان را آشکار می‌کند.

 

اعداد و ارقام مربوط به دستمزدها از قرار زیر است:

یوونتوس در بین تمامی باشگاه‌های ورزشی در رتبه سوم جای دارد: ۹.۴ میلیون یورو به طور میانگین؛ رقمی که بانوی پیر را پس از بارسلونا و رئال مادرید و همچنین بالاتر از باشگاه‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) و البته باشگاه فوتبال متمول پاریسن‌ژرمن روی سکوی سوم قرار داده است.

این در حالی است که تنها یک سال پیش، باشگاه «آنیلی» در رتبه نهم جای داشت. دلیل این جهش چیست؟ امضای قرارداد با ۶ بازیکن با دستمزد بالا به نام‌های رونالدو، «جیان لوئیجی بوفون»، «متیس دی لیخت»، «آرون رمزی»، «آدرین رابیو» و «هیگوآین».

دومین باشگاه ایتالیایی آ.اس رم است که میانگین دستمزدهای این تیم از ۴.۲ میلیون یورو تجاوز نکرده و این موضوع از اختلاف فاحش موجود مابین یووه و رم حکایت دارد.

علاوه بر این، مطابق یافته‌های این تحقیق، یوونتوس با ۸۱ میلیون دنبال کننده در فضای مجازی، (اینستاگرام، فیسبوک و توییتر) در رتبه نخست تیم‌های ورزشی در ایتالیا جای دارد. جالب است که بدانیم رتبه دوم از این حیث متعلق به آ.ث میلان است که ۳۸ میلیون دنبال کننده در فضای مجازی دارد یعنی چیزی در یک دوم یووه!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jpjl4