پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/09/27 07:40
کد خبر: 3059

رکوردهایی که امشب در ال کلاسیکو به ثبت می‌رسد

در دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید ممکن است رکوردهای تاریخی به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از آس، امشب (چهارشنبه) چهارمین ال کلاسیکو معوقه تاریخ فوتبال اسپانیا برگزار می‌شود. این اتفاق از سال ۱۹۷۲ رخ نداده بود. اگر رئال مادرید پیروز شود دومین باری خواهد بود که صدرنشینی را از بارسلونا در مقابل هوادارانش می‌گیرد.

یکی بیشتر برای بارسلونا

تاکنون ۲۴۲ ال کلاسیکو رسمی برگزار شده که ۹۶ پیروزی از آن بارسا شده است و مادرید ۹۵ بار حریفش قدیمی‌اش را شکست داده است. همچنین ۵۱ بازی با تساوی به پایان رسید. آبی‌اناری‌ها و سفیدپوشان در نوکمپ ۸۵ بار روبرو شدند که برتری میزبان در این دیدارها کاملا آشکار است. تیم کاتالانی در زمین خود ۴۴ پیروزی و ۲۱ تساوی کسب کرد. این در حالی است که تنها ۲۰ بار شکست خورد.

۸۰۲ گل

گل‌های ال کلاسیکو به این شکل تقسیم می‌شود: ۴۰۳ گل برای رئال مادرید و ۳۹۹ گل برای بارسا. صدمین گل سفیدپوشان را باریناگا، دویستمین را ختنو، سیصدمین را زامورانو و چهارصدمین را کریستیانو رونالدو به ثمر رساندند. برای آبی‌اناری‌ها صدمین گل را سسار به ثمر رساند. گل دویستم به نام شوستر ثبت شد و لوییس انریکه سیصدمین گل را وارد دروازه مادرید کرد.

معوقه‌ها

نخستین باری که ال کلاسیکو به تعویق افتاد به سال ۱۹۲۹ برمی‌گردد. اغلب بازیکنان دو باشگاه به تیم ملی دعوت شده بودند به همین خاطر دیدار بارسا و مادرید در یک روز دیگر برگزار شد. در سال ۱۹۶۸ مرگ خولیو سسار بنیتس این بازی را به تعویق انداخت. سومین بار در سال ۱۹۷۲ بود که نمی‌خواستند ال کلاسیکو در میان "هفته مقدس" برگزار شود.

تساوی در لالیگا

میانگین پیروزی‌ها در لالیگا برای هم دو تیم برابر است. سهم هر یک ۷۲ برد است و ۳۴ بازی با تساوی به پایان رسید. مادرید توانست ۲۸۶ گل به ثمر برساند و سهم بارسا ۲۸۸ گل است. در ۹ بازی اخیر سفیدپوشان تنها یک بار پیروز شدند که به دوم آوریل ۲۰۱۶ برمی‌گردد. مادرید در نوکمپ ۲ بر یک پیروز شد.

صدرنشینی

بارسا تاکنون در خانه در ۲۱ بازی به عنوان صدرنشین برابر مادرید قرار گرفته و توانسته است ۱۵ پیروزی و چهار تساوی کسب کند. همچنین دو بار مغلوب شد. در آن دو پیروزی که مادرید کسب کرد فاصله‌اش تا صدر جدول شش و ۱۰ امتیاز بود. سفیدپوشان در سال ۱۹۳۰ توانستند ۴ بر یک پیروز شوند و در سال ۲۰۱۶ شکست ۲ بر یک تیم کاتالانی را رقم زدند.

جدید

برای نخستین بار است که مادرید و بارسلونا در نوکمپ با امتیاز برابر مقابل هم قرار می‌گیرند.

احتمال

رئال مادرید می‌تواند برابر هواداران آبی اناری صدرنشینی را از آنها بگیرد. این اتفاق تنها یک بار در تاریخ افتاد. این افتخار نصیب اسپانیول شده بود که توانست با گل گلاریا یک بر صفر بارسا را شکست دهد (چهارم مارس ۱۹۷۳). با این نتیجه اسپانیول صدرنشین شد.

سرخیو راموس

مدافع اسپانیایی امشب می‌تواند رکورد بیشترین حضور در ال کلاسیکو را با ۴۳ بازی به خود اختصاص دهد. او از پاکو خنتو و مانولو سانچیس (رئال مادرید) و ژاوی ارناندس (بارسلونا) با ۴۲ بازی پیشی می‌گیرد. از طرفی مسی با ژاوی برابر می‌شود.

زین الدین زیدان

سرمربی رئال مادرید ۹ بار (پنج بار به عنوان بازیکن و چهار بار به عنوان سرمربی) به نوکمپ رفته است. او در زمان بازی دو پیروزی، دو تساوی و یک شکست را تجربه کرد. هنگام مربیگری دو برد و دو تساوی به دست آورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kmx82